Nachtlenzen
dinsdag 21 april 2015 om 16:23
Halloo, ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje over de nachtlenzen.
Zijn er hier mensen met ervaringen met nachtlenzen? Ik heb begrepen dat je niet meteen optimaal ziet, moet je dan een aantal dagen met wazig zicht door het leven? En hoe doe je dat nou als de lenzen bijvoorbeeld een nacht zijn werk niet gedaan hebben, want je kan dan niet je bril op neem ik aan..
Hoop dat er iemand is die mij wat meer duidelijkheid kan geven
Zijn er hier mensen met ervaringen met nachtlenzen? Ik heb begrepen dat je niet meteen optimaal ziet, moet je dan een aantal dagen met wazig zicht door het leven? En hoe doe je dat nou als de lenzen bijvoorbeeld een nacht zijn werk niet gedaan hebben, want je kan dan niet je bril op neem ik aan..
Hoop dat er iemand is die mij wat meer duidelijkheid kan geven
dinsdag 21 april 2015 om 16:54
quote:EmilyvanElswijk schreef op 21 april 2015 @ 16:52:
Ik draag nu zachte lenzen en mijn sterkte is -3 en -3.5
Dus het begin is een soort periode waar je doorheen moet ofzo? Lijkt me heel vervelend om niet optimaal te kunnen zien. Ook met autorijden enzo. Al lijken nachtlenzen me wel ideaalVolgens mij kan het tot -3....
Ik draag nu zachte lenzen en mijn sterkte is -3 en -3.5
Dus het begin is een soort periode waar je doorheen moet ofzo? Lijkt me heel vervelend om niet optimaal te kunnen zien. Ook met autorijden enzo. Al lijken nachtlenzen me wel ideaalVolgens mij kan het tot -3....
dinsdag 21 april 2015 om 17:19
Ik draag nachtlenzen en mijn sterktes zijn -3,75 en -4 (20 jarige leeftijd). Ik vind ze voor doordeweeks ideaal; je doet ze net voor het slapen in, doet ze uit als je wakker wordt en je hebt de hele dag goed zicht! In het weekend is dit lastiger, aangezien ik geen risico neem met het indoen van lenzen wanneer ik goed gedronken heb. Hierdoor zie ik in het weekend vaak minder en dat is vrij vervelend.
dinsdag 21 april 2015 om 17:32
quote:EmilyvanElswijk schreef op 21 april 2015 @ 17:22:
en hoelang duurde het in het begin voordat je ogen gewend zijn zegmaar? en klopt het dat je in het begin vaak terug moet komen voor controles?Even wat context: ik heb 1 jaar een bril gehad en vervolgens rechtstreeks overgegaan op nachtlenzen. Heb dus nooit (zachte) daglenzen gedragen. Wat ik me kan herinneren (inmiddels circa 4 jaar geleden) is dat het indoen wel wennen was (voor jou waarschijnlijk minder) maar dat ik verder er niet echt aan hoefde te 'wennen'. Wennen in die zin dat ik overdag gewoon meteen scherp zag; ik moest er wel aan wennen dat er iets 'hards' op je oog lag. Ik ben inderdaad de eerste maanden een aantal keer op controle geweest, maar dit was niet extreem veel. Wat ik me daarnaast nog kon herinneren is dat ze allereerst een diagnose maken of je überhaupt wel nachtlenzen kon dragen, destijds was dit namelijk niet altijd mogelijk.
en hoelang duurde het in het begin voordat je ogen gewend zijn zegmaar? en klopt het dat je in het begin vaak terug moet komen voor controles?Even wat context: ik heb 1 jaar een bril gehad en vervolgens rechtstreeks overgegaan op nachtlenzen. Heb dus nooit (zachte) daglenzen gedragen. Wat ik me kan herinneren (inmiddels circa 4 jaar geleden) is dat het indoen wel wennen was (voor jou waarschijnlijk minder) maar dat ik verder er niet echt aan hoefde te 'wennen'. Wennen in die zin dat ik overdag gewoon meteen scherp zag; ik moest er wel aan wennen dat er iets 'hards' op je oog lag. Ik ben inderdaad de eerste maanden een aantal keer op controle geweest, maar dit was niet extreem veel. Wat ik me daarnaast nog kon herinneren is dat ze allereerst een diagnose maken of je überhaupt wel nachtlenzen kon dragen, destijds was dit namelijk niet altijd mogelijk.
dinsdag 21 april 2015 om 18:56
Jaa idd. Ik heb morgen een afspraak voor de meting, ben benieuwd. Nadeel vind ik wel de prijs, de meting zelf kost alleen al 150 euro. Maarja aan de andere kant, als de nachtlenzen zelf fijn zijn maakt de prijs ook niet zoveel meer uit, en uiteindelijk is het na een jaar niet heel veel duurder als ieder halfjaar lenzen kopen.
Ben wel benieuwd naar hoe ze die meting gaan doen, want die duurt een uur ofzo?
Ben wel benieuwd naar hoe ze die meting gaan doen, want die duurt een uur ofzo?