Gezondheid alle pijlers

nagels scheuren steeds in. Iemand tips?

30-11-2008 18:03 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een maand heb ik last van scheurtjes in mijn nagels. Ze zijn niet te lang en verder doe ik er niet zoveel bijzonders mee. Behalve dan typen op het werk en poetsen in huis. Ze scheuren steeds in bij de zijkant. Dus als het afscheurt dan zit het dus een goed eind in het vlees en dat is erg pijnlijk.

Wat kan ik er aan doen? Bepaalde vitamines slikken? Creme? lak/vijl....???
Ik ga meelezen, bij mij laat de "bladert" de bovenkant los van de onderkant. vooral nadat ik gedoucht heb, ik was mijn handen zo ie zo vaak.

Ben benieuwd naar tips. Mijn nagels groeien overigens wel heen snel, alleen heb ik er niks aan, omdat ze zo dun zijn.
Nagelverharder wil nog wel eens helpen. Gewoon te koop bij de hema en kruidvat.
quote:Tientje79 schreef op 30 november 2008 @ 18:11:

Nagelverharder wil nog wel eens helpen. Gewoon te koop bij de hema en kruidvat.
Bij mij helpt het in ieder geval niet. Ik heb wel ooit eens kalk tabletten geslikt, toen ik een prednison kuur deed, en toen groeiden ze helemaal als gras.. Maar ik neem nu liever geen tabletjes meer.
Tijdens het poetsen en de afwas handschoenen dragen helpt wel iets.
quote:Esther1982 schreef op 30 november 2008 @ 18:24:

Tijdens het poetsen en de afwas handschoenen dragen helpt wel iets.Ik poets niet en doe ook geen afwas..
Vitamine b complex slikken,goed voor huid,haar en nagels.
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Ik slik al heel lang foliumzuur (inderdaad, ivm zwangerschap enzo) en ik heb echt het idee dat dat mijn nagels erg veel goed heeft gedaan. Tel daar bij op; goede blanke nagellak erop en dan steeds weer een laagje eroverheen, dus niet te veel met de remover in de weer.

Nagelriemolie! Is ook absoluut een aanrader. Voor het slapen gaan opbrengen, gewoon die van de hema. Succes
Foliumzuur is vit b 11,heel goed Vicky,werkt inderdaad perfect.
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven