Narcose-effect
maandag 5 april 2010 om 12:16
Nee, geen leuk topic over rollende balletjes, retro-flitslichten en draaiende konijnen. Maar wel: de impact van narcose op een lichaam. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn. 6 weken geleden ben ik voor 4 uur onder narcose gegaan, en ik ben pas 2 weken " normaal". DWZ, mijn slaapritme is weer als vanouds, ik voel me niet meer loom en uitgemergeld, mijn huid straalt weer. Enige minpuntje: mijn haar! Verschrikkelijk slap, niets mee te beginnen! Ben al naar de kapper geweest, model laten knippen, maar het blijft doffe drama. Wie herkent het, wie heeft goede tips ( behalve bergen groenten en fruit, slaap, rust, noem maar op!)
ps: vermelden waard: ik rook niet, ik drink weinig, ik eet gezond en ben in goede conditie.
ps: vermelden waard: ik rook niet, ik drink weinig, ik eet gezond en ben in goede conditie.
maandag 5 april 2010 om 12:20
Als je je haar niet verft, zou je het een paar keer kunnen behandelen met kleurloze/neutrale henna.
Je houdt dan wel je eigen kleur, maar het wordt steviger en glanzender.
Ik weet trouwens niet precies hoe het zit met geverfd haar en kleurloze henna, of dat ook een slechte combi is.
Met rode henna mag het in elk geval niet.
Je houdt dan wel je eigen kleur, maar het wordt steviger en glanzender.
Ik weet trouwens niet precies hoe het zit met geverfd haar en kleurloze henna, of dat ook een slechte combi is.
Met rode henna mag het in elk geval niet.
maandag 5 april 2010 om 12:29
Sha-la ik ben vier weken geleden geopereerd en 2 uur onder narcose geweest. Ik heb ook last van de narcose. Ik ben nog vaak dizzy en misselijk ook, heel bizar. Ik heb heel dik krullend haar dus merk (nog) niet dat het anders zit. Maar het is wel een bekend verhaal hoor na een narcose/ziekte.
Slik je ook medicijnen sinds de operatie want dat kan ook enorme invloed hebben op je haar?
Slik je ook medicijnen sinds de operatie want dat kan ook enorme invloed hebben op je haar?
maandag 5 april 2010 om 18:03
Haaruitval is ook herkenbaar hier. Mijn chronisch zieke lijf heeft 8 weken nodig gehad voor een narcose van een uur, de haaruitval heeft bij mij een jaar geduurd. Maar Meds heeft gelijk hoor: het gaat over. Gelukkig maar! Het kost wel wat geduld, dat wel....
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
maandag 5 april 2010 om 21:02
Gelukkig kan ik heel goed tegen narcose. Ik ben tot nu toe telkens vrolijk wakker geworden. Wel een paar daagjes moe, maar dat is het.
Ik zou het voor een eventuele volgende operatie met de anesthesist bespreken. Het lijkt mij namelijk echt niet prettig om zolang erna nog gevolgen te ondervinden.
Ik zou het voor een eventuele volgende operatie met de anesthesist bespreken. Het lijkt mij namelijk echt niet prettig om zolang erna nog gevolgen te ondervinden.
I choose happy!
dinsdag 6 april 2010 om 11:16
Ik heb in de afgelopen vier maanden tijd drie operaties gehad, waarvan eentje 3.5 uur duurde, en twee operaties duurden 5.5 uur. Heel wat narcose dus.
Hier ook haaruitval, en niet zo'n beetje ook, maar dat gaat gewoon weer over volgens de chirurg. Verder ben ik gewoon erg moe, maar ook dat hoort erbij.
Omdat ik zoveel narcose heb gehad in korte tijd heeft de chirurg gezegd dat het wel maanden kan duren voordat mijn lichaam weer okee is. Gewoon afwachten dus.
Hier ook haaruitval, en niet zo'n beetje ook, maar dat gaat gewoon weer over volgens de chirurg. Verder ben ik gewoon erg moe, maar ook dat hoort erbij.
Omdat ik zoveel narcose heb gehad in korte tijd heeft de chirurg gezegd dat het wel maanden kan duren voordat mijn lichaam weer okee is. Gewoon afwachten dus.
zaterdag 10 april 2010 om 12:21
Dat narcose je B12 verlaagt is uit de oude doos hoor. Dat deed lachgas en dat wordt al lang niet meer gebruikt in NL.
Vergeet niet dat er reden was dat je anesthesie hebt gekregen: een ziekte, er is nog hertsel erna, eventueel een grote wond die moet genezen, spanning erom heen, eventuele ziekenhuisopname die je uit ritme brengt.
Allemaal mogelijke (mede) oorzaken van dit soort klachten.
Give it some time
Vergeet niet dat er reden was dat je anesthesie hebt gekregen: een ziekte, er is nog hertsel erna, eventueel een grote wond die moet genezen, spanning erom heen, eventuele ziekenhuisopname die je uit ritme brengt.
Allemaal mogelijke (mede) oorzaken van dit soort klachten.
Give it some time
Je bent zelf een theepot
dinsdag 1 juni 2010 om 19:20
donderdag 24 maart 2016 om 15:38
ben een zeventiger en heb eind oktober van verleden jaar de laatste narcose gehad van een reeks van 6 narcoses in de tijdsduur van een jaar en twee dagen, een paar van de zes operaties duurden enkele uren, de chirurg heeft me goed ingelicht en gezegd dat een tijd kan duren vooraleer eventuele bijwerkingen verdwijnen ( zeer verschillende per patient en ingreep ), ik heb nu nog soms wat last van lichte duizeligheid en bij het wandelen op bepaalde dagen voel ik een zekere "onstandvastigheid" door-denk ik- nog wat zwakte, voor de rest gaat alles goed.
donderdag 24 maart 2016 om 17:49
Ik ben een half jaar geleden onder narcose geweest voor zo'n 3.5 uur. Ik ben wel 7 weken vreselijk moe geweest en ik kon niet anders doen dan daaraan toegeven. Ik denk niet dat het alleen door de narcose kwam, want ik was van te voren aardig ziek. De eerste dagen was ik ook erg misselijk en de eerste maand ook duizelig. Haaruitval heb ik ook flink gehad, maar dat kwam na drie maanden weer terug, ik heb alweer aardig wat. Sterkte!
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Krishnamurti
donderdag 24 maart 2016 om 19:14
Haaruitval herken ik gelukkig niet. Ik heb zowiezo heel dik haar, er moet wel heel wat gebeuren voordat mijn haar slap wordt.
Ik was vorig jaar aan mij oor geopereerd, over 6 weken mag ik weer, bah! Operatie duurde volgens mij iets van 1,5 uur. Heb 1,5 week niet kunnen werken, na 1,5 week begonnen met halve dagen te werken. Ik bleef door werken tot ik echt niet meer kon. Na ongeveer 2,5 week werkte ik weer gewoon hele dagen, maar nog wel met moeite.
Waar ik ook veel last van had, ik kon echt niet tegen druktes, veel mensen om me heen en was heel snel emotioneel. Echt ik heb om zoveel niet boeiende dingen gejankt!
Ik was vorig jaar aan mij oor geopereerd, over 6 weken mag ik weer, bah! Operatie duurde volgens mij iets van 1,5 uur. Heb 1,5 week niet kunnen werken, na 1,5 week begonnen met halve dagen te werken. Ik bleef door werken tot ik echt niet meer kon. Na ongeveer 2,5 week werkte ik weer gewoon hele dagen, maar nog wel met moeite.
Waar ik ook veel last van had, ik kon echt niet tegen druktes, veel mensen om me heen en was heel snel emotioneel. Echt ik heb om zoveel niet boeiende dingen gejankt!