Nav topic slaapverlamming: omgekeerde?
dinsdag 29 juni 2010 om 12:08
Naar aanleiding van het topic over slaapverlamming een paar dagen geleden, vroeg ik me eigenlijk ineens af of jullie ook wel eens het omgekeerde hebben?
Dus dat je op bed ligt, en je ligt stil en wil dat ook, maar dat opeens je lichaam niet meer luistert en je een soort van 'aanval' hebt waarbij je spieren ineens allemaal bewegen/schokken (hoe leg je dat uit?).
Is vast totaal niks bijzonders, maar vroeg het me nu toch af!
Dus dat je op bed ligt, en je ligt stil en wil dat ook, maar dat opeens je lichaam niet meer luistert en je een soort van 'aanval' hebt waarbij je spieren ineens allemaal bewegen/schokken (hoe leg je dat uit?).
Is vast totaal niks bijzonders, maar vroeg het me nu toch af!
dinsdag 29 juni 2010 om 13:24
dinsdag 29 juni 2010 om 13:38
hahahaha lol. Clytemnestra, hoe heb je dat aangepakt dan (dat aanleren lijfelijk ontspannen)?
Zusenzo, wel inderdaad als je bijna slaapt maar niet het gevoel dat je valt. Het is echt dat je spieren zomaar beginnen te 'schokken'.
Het voelt eigenlijk inderdaad wel als 'resetten', goede omschrijving.
Charley, dat zal het wel zijn dan inderdaad. Toch is het wel een vreemd gevoel dat je de controle over je lichaam niet hebt.
HP hoe heb jij dat dan? Ook als je gewoon zit ofzo?
Zusenzo, wel inderdaad als je bijna slaapt maar niet het gevoel dat je valt. Het is echt dat je spieren zomaar beginnen te 'schokken'.
Het voelt eigenlijk inderdaad wel als 'resetten', goede omschrijving.
Charley, dat zal het wel zijn dan inderdaad. Toch is het wel een vreemd gevoel dat je de controle over je lichaam niet hebt.
HP hoe heb jij dat dan? Ook als je gewoon zit ofzo?
dinsdag 29 juni 2010 om 13:48
dinsdag 29 juni 2010 om 14:33
Als dat gebeurt vlak voor je slaapt heeft dat te maken met de totale ontspanning die je lijf 's nachts heeft. Als je slaapt zijn alle spieren ontspannen. soms gebeurt het dat je spieren te vroeg ontspannen, wanneer je nog niet slaapt. Als reactie 'schrik' je, en krijg je als tegenreactie weer spanning: je krijgt een schok. Je lichaam is nog niet klaar voor de ontspanning, en heeft nog spierspanning nodig.