Gezondheid alle pijlers

Nav topic slaapverlamming: omgekeerde?

29-06-2010 12:08 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic over slaapverlamming een paar dagen geleden, vroeg ik me eigenlijk ineens af of jullie ook wel eens het omgekeerde hebben?

Dus dat je op bed ligt, en je ligt stil en wil dat ook, maar dat opeens je lichaam niet meer luistert en je een soort van 'aanval' hebt waarbij je spieren ineens allemaal bewegen/schokken (hoe leg je dat uit?).

Is vast totaal niks bijzonders, maar vroeg het me nu toch af!
Jep. Had ik eerder weleens. Ontspannen vanuit een stresssituatie. Heb jij veel stress overdag?
Soms wel, maar meestal niet eigenlijk. Maar misschien onbewust?
Gebeurd dat dan als je bijna slaapt?

Dat heb ik wel, alsof ik val ofzo.
Net voordat je gaat slapen is dit eigenlijk heel normaal. Dan gaan je spieren zich ontspannen en dan beginnen ze te schokken. Hoe het precies werkt weet ik niet maar is wel heel normaal.
vroeger had ik t heel vaak, nu soms als ik heel veel heb gewerkt, mijn lijf moet zich dan effe resetten zeg maar.

Sinds ik heb geleerd meer lijfelijk te ontspannen, is t stuk minder voor t slapen gaan....ik schokte bed-partners echt bed uit...hahaha
once upon a time called.....right now
Niet een hele aanval maar wel eens zo'n schokje. Heb dat ook als ik enorm gespannen ben.
hahahaha lol. Clytemnestra, hoe heb je dat aangepakt dan (dat aanleren lijfelijk ontspannen)?

Zusenzo, wel inderdaad als je bijna slaapt maar niet het gevoel dat je valt. Het is echt dat je spieren zomaar beginnen te 'schokken'.

Het voelt eigenlijk inderdaad wel als 'resetten', goede omschrijving.

Charley, dat zal het wel zijn dan inderdaad. Toch is het wel een vreemd gevoel dat je de controle over je lichaam niet hebt.

HP hoe heb jij dat dan? Ook als je gewoon zit ofzo?
quote:Primabella schreef op 29 juni 2010 @ 13:38:

HP hoe heb jij dat dan? Ook als je gewoon zit ofzo?Ja, heb EMDR therapie gehad (traumaverwerking) toen had ik het heel erg. Maar soms ook wel als ik in bed lig hoor en bijna slaap, dat ik ineens zo'n schok krijg.
Als dat gebeurt vlak voor je slaapt heeft dat te maken met de totale ontspanning die je lijf 's nachts heeft. Als je slaapt zijn alle spieren ontspannen. soms gebeurt het dat je spieren te vroeg ontspannen, wanneer je nog niet slaapt. Als reactie 'schrik' je, en krijg je als tegenreactie weer spanning: je krijgt een schok. Je lichaam is nog niet klaar voor de ontspanning, en heeft nog spierspanning nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven