Navelbreukband
maandag 13 april 2020 om 13:05
maandag 13 april 2020 om 15:26
Wat voor band? Ik zie nergens iets over een band staan.Tjawatzalikkiezen schreef: ↑13-04-2020 13:41Voor zover ik weet is een navelbreuk alleen operatief op te lossen. Maar dat weet een arts het beste. Volgens mij kan zo'n band alleen de klachten verlichten, is voor tijdelijk gebruik lijkt me.
maandag 13 april 2020 om 22:44
Oeps...
Ff gegoogled op die band.
Het zou mijn keuze niet zijn. Hooguit ter overbrugging tot de operatie.
dinsdag 14 april 2020 om 13:13
dinsdag 14 april 2020 om 13:19
Jij had trouwens toch ook een topic geopend over een diastase?
Dat staat allemaal met elkaar in verband...
Als je alleen een navelbreuk hebt kunnen ze deze hechten of bij een grote breuk met een matje verhelpen, al zijn deze matjes niet zonder risico.
Als je ook een diastase hebt, kunnen ze je spieren reven en heb je geen matjes nodig.
Als je alleen een navelbreuk hebt kunnen ze deze hechten of bij een grote breuk met een matje verhelpen, al zijn deze matjes niet zonder risico.
Als je ook een diastase hebt, kunnen ze je spieren reven en heb je geen matjes nodig.
dinsdag 14 april 2020 om 14:17
Diastase is maar 1-1,5 vinger, schijnt binnen de grens diastase te vallen. Dus operatie niet nodig en ook je duur. En er zijn volwassenen die hun navelbreuk hebben geheeld, maar kost veel aanpassing leefstijl en tijd.OhDeer schreef: ↑14-04-2020 13:19Jij had trouwens toch ook een topic geopend over een diastase?
woensdag 15 april 2020 om 23:57
Een band is idd enkel ter verlichting van klachten, een niet-aangeboren navelbreuk bij volwassenen geneest niet zomaar. Na mijn zwangerschap had ik een breuk van +/- 1 cm. Deze is 2 maanden geleden onder narcose gehecht. Bij veel grotere breuken plaatsen ze volgens mij een matje. Ik ben in ieder geval blij met het resultaat!
donderdag 16 april 2020 om 07:57
Een kleine diastase kan je met heel veel oefening en tijd voor een deel helen, maar een navelbreuk niet.
Een navelbreuk is een breuk in de buikwand, de uitpuiling wordt veroorzaakt door je ingewanden die door de breuk duwen (wat ook gevaarlijk kan zijn). De breuk kan bij druk (tillen, blazen, hoesten) groter worden en zeker niet kleiner of helen.