Gezondheid alle pijlers

Nekpijn en daardoor hoofdpijn

06-08-2020 17:41 34 berichten
Hoi forummers,

Al jaren heb ik veel last van nekpijn. Op sommige momenten is het zo erg dat het doorstraalt naar m’n hoofd en dat ik er knallende koppijn van krijg (nu dus).

Ik heb drie jaar geleden een borstverkleining gehad en ik dacht dus ook dat daarmee het probleem verholpen zou zijn, maar het lijkt, vooral de laatste weken, erger dan ooit. Ik voel momenteel zelfs m’n vingers tintelen en de spier die van mijn schouder naar beneden loopt is dik aan de linkerkant. Mijn gehele bovenrug voelt ook hard aan.

Ik ga al naar de fysio, maar ook dit helpt niet. Vaak heb ik juist extra hoofdpijn de dag erna.

Herkenbaar voor iemand? Tips?

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Fluffypuff schreef:
06-08-2020 21:13
Valt mee eigenlijk. Maar ik denk wel dat ik doordat ik altijd heel erg grote/zware borsten heb gehad, ik een verkeerde houding heb aangenomen en die nog steeds heb. Hoor vaak van mensen dat ik met mijn schouders naar beneden loop. Borst vooruit!

Denk dus zeker dat het een soort probleem van houding kan zijn. Alleen dit gebeurt vaak onbewust.
Mensendieck/Cesartherapie wil ook wel helpen bij houdingsproblemen. Daar kijken ze naar je lichaamshouding en door oefeningen kun je dat verbeteren. Ik heb ook last gehad van afhangende schouders, daardoor indirect ook last van nek, want die spieren worden dan zwaar belast. Mijn therapeute vertelde me dat het gemiddeld 4 à 5 maanden duurt voordat je je een goede houding hebt eigen gemaakt. In het begin kun je dan best pijn ervaren, spierpijn omdat die dan goed aan het werk moeten voor een goede houding.
Ik loop nu goed goed rechtop, borst vooruit(in feite borst hoog), schouders naar achteren en omlaag, kin een beetje ingetrokken. Alsof je aan je kruin omhooggetrokken wordt als het ware.
Dit kan cervicogene hoofdpijn zijn. Misschien kan de huisarts je verwijzen naar een hoofdpijnpoli. Daar hebben ze alle expertise en kunnen ze diagnose stellen en de beste behandeling voorstellen.
Oh ik weet hier alles van verschrikkelijk die hoofdpijn van schouder nek die uitstraalt en waar ik zelfs duizelig en last van m’n ogen van had! Eerst door een ct scan alles laten uitsluiten Jaren lang van alles geprobeerd serieus! Warmtepleisters , fysio , intapen kussens veranderen haren kortknippen niks hielp zelfs 2paracetamols met ibrufen combinatie deed weinig, totdat ik een osteopaat heb bezocht ik geloofde er niks van maar het gebeurde echt, m’n hoofdpijn verdween gewoon waar ik eerst zoveel medicatie voor moest slikken om de pijn te proberen te verzachten, slik ik nu eens in de zoveel tijd als ik een keertje hoofdpijn heb 1paracwtamol en dat helpt al met een halfuurtje! Probeer echt de osteopaat
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
06-08-2020 19:29
Wat is een goed matras/kussen? Ik kom 's ochtends hartstikke stijf uit bed met een pijnlijke rug en nek, maar heb al heel wat uitgegeven aan een ander bed/matras/kussen en dat helpt niet...
Bij mij bleek het een vitamine D tekort te zijn waardoor ik zo ontzettend stijf van werd en pijn kreeg. Als je al meerdere dingen hebt geprobeerd zou je dat eens kunnen laten checken.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hielp uiteindelijk de sportschool. Jaren fysio, osteo, chiropractie, acupunctuur, niet meer achter computer etc. Alles hielp een beetje, sportschool & krachttraining het best. Mn lichaam wordt sterker, wat mijn houding verbetert en ik loop rechterop omdat ik mijn lichaam meer ‘draag’ ipv ‘meezeul’.

Fysio noemde het een harnasje, gebogen schouders. Ik ben heel lang en maakte mezelf zo jarenlang wat kleiner en onzichtbaarder.
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden ben ik bij een praktijk voor Mensendieck onder behandeling geweest. Zij hebben me oefeningen geleerd die ik kan doen om de spanning in mijn nek- en schouderspieren te verminderen. Misschien is dat nog een optie voor je?
Sommige mensen worden zeikend verwekt
takkentrol schreef:
11-08-2020 13:32
Jaren geleden ben ik bij een praktijk voor Mensendieck onder behandeling geweest. Zij hebben me oefeningen geleerd die ik kan doen om de spanning in mijn nek- en schouderspieren te verminderen. Misschien is dat nog een optie voor je?
TO is al op anoniem.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag het, maar misschien leest ze nog mee?
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een jaar met nekpijn rondgelopen nadat ik van mijn fiets was gevallen.
uiteindelijk. Het is al een paar keer gezegd maar dry needling heeft hier echt geholpen. Verder kwam ik er na wat research achter dat yoga oefeningen veel helpen omdat je postuur verbetert en je spieren sterker worden en minder belast. Ik las op een blog dat magnesium olie ook helpt met het ontspannen van je spieren.

https://magnesium-brein.nl/informatie/d ... sium-olie/
(blog over magnesium)

https://www.youtube.com/watch?v=D6DJ6_FLAAw
(nekstretches)

ik hoop dat je hier nog wat aan hebt :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven