Gezondheid alle pijlers

nekpijn

30-10-2011 23:52 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een paar dagen kan ik mijn nek naar links niet meer bewegen. Soms heb ik er ook hoofdpijn bij.

Moet ik hier nu mee naar de dokter of kan ik het wel een paar weekjes aanzien ?
Heb dezelfde klachten en ben via de huisarts doorverwezen naar een fyisiotherapeut.

Morgen even bellen met de huisarts of een fysioth. bij jouw in de buurt? Je hoeft geen verwijzing via de huisarts te hebben voor een fysiotherapeut. Kijk voor de zekerheid wel even je verzekering na, niet elke verzekering dekt een fysiotherapeutische behandeling.
Ik zou de fysio vragen, je hoeft niet daarvoor niet eerst langs de huisarts. Wie weet kun ben je na een paar keer fysio van je klacht af... beter dan een paar weekjes moeten aanzien en dus afzien!
Oke, maar hoe kom je aan dit soort klachten ?
quote:zuchtervan schreef op 31 oktober 2011 @ 00:01:

Ik schud mijn haar altijd uit voor ik uit de douche stap.

Er is een keer geweest dat dat niet goed ging. Resultaat: verdraaide nekwervel.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Verkeerde houding? Buikslaper?
Spiertje verrekt, kou erop, te lang in zelfde houding, etc.

Wat betreft huisarts: de 'regels' voordat je een huisarts bezoekt, is dat je zelf eerst probeert te ontdekken hoe het komt en wat je eraan kunt doen. Dus probeer eerst eens een zalf als Tantum, een hete douche twee keer per dag, een warm kruikje o.i.d. in je nek, wat (laten) masseren, paracetamol slikken, etc. voordat je de HA belt. Want hij (of eerder al: de assistente) zal je eerst vragen of je dit al geprobeerd hebt. Zoniet, dan zal ze dit alsnog tegen je zeggen.

Succes!
zuchtervan, kun je je hoofd nog wel zo naar voren buigen dat je kin je borstbeen raakt?
quote:zuchtervan schreef op 31 oktober 2011 @ 00:01:

Voor deze vraag moet je bij een dokter zijn of een fysiotherapeut.

Je verwacht toch niet dat wij op basis van je OP hier en zonder je te kennen, een mening kunnen vormen over wat je wel of niet hebt?

In mijn geval: jaren overbelasting van mijn linker schouder en nek. In de zomervakantie 3 weken geslapen op een zeer slecht matras. Bij thuiskomst kon ik mijn nek niet meer naar links bewegen. Ik word door de fysio gemasseerd en ben een aantal keren gekraakt. Het gaat nu een stuk beter!
Waarschijnlijk heb je last van je monnikskapspier. Kan komen door bv verkeerd liggen in bed. Zou het warm houden met een hotpack oid en even langs de fysio gaan.

Kan geen tijgerbalsem tegenop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven