Gezondheid alle pijlers

Neo-Stediril

20-04-2011 21:18 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ga binnenkort beginnen met de Neo-stediril. Ik had eerst de nep versie van Mircogynon dat onwijs slecht beviel. Maar ik kan weinig ervaring vinden over deze pil. Dus mijn vraag is wie hier ervaing heeft met deze pil? Alvast bedankt!

xx
De nep-versie van Microgynon? Een placebo bedoel je of bedoel je de niet-merk-variant van Microgynon?

In Neo stediril zit hetzelfde als in Microgynon 50, in de door jou genoemde nep-versie van Microgynon zat waarschijnlijk ook hetzelfde als in Microgynon.

Zie: http://www.anticonceptie-online.nl/overzicht_horm.htm
Hallo vlinder,

Ik heb hiervoor de Levonorgestrel/Ethinylestradiol gebruikt. Dat is de nep versie van Microgynon 30. De Neo-stediril wil ik absoluut geen nep versie van!! Maar gewoon de enige echt..
quote:lindaxxxx schreef op 20 april 2011 @ 21:42:

Hallo vlinder,

Ik heb hiervoor de Levonorgestrel/Ethinylestradiol gebruikt. Dat is de nep versie van Microgynon 30. De Neo-stediril wil ik absoluut geen nep versie van!! Maar gewoon de enige echt..

Levenorgestrel/Ethinylestradiol is de werkzame stof die in Microgynon zit. Microgynon is een merknaam, de pillen die jij nep noemt zijn exact hetzelfde maar dan zonder de merknaam en zonder het extra geld dat daarvoor betaald moet worden.

Diezelfde stof zit ook in Neo-stediril. Je zal nu wel deze pil krijgen omdat je verzekeraar deze wel vergoedt. Waarschijnlijk is het enige verschil met Microgynon dat ie goedkoper is voor jouw verzekeraar, net als de merkloze variant.
Dat de merk en merkloze pil precies hetzelfde zijn is niet helemaal waar. De hormonen en de dosis is inderdaad hetzelfde. Maar vaak zijn bijvoorbeeld de hulpstoffen wel anders. Vroeger had ik de diane, daar kwam op een gegeven moment ook een merkloze variant van. Nou ik werd er echt niet blij van. Van die pil werd ik in de eerste week standaard misselijk. Daar had ik bij de 'echte' geen last van. Ik hoor ook van meer vrouwen dat ze van de merkloze variant meer bijwerkingen krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven