Gezondheid alle pijlers

NET tumor in de pancreas met uitzaaiingen in de lever

09-06-2022 11:17 4584 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Korte samenvatting:

Na een paar weken felle pijn heb ik gisteren de diagnose NET tumor in de pancreas met uitzaaiingen in de lever gekregen. Ik was me al aan het voorbereiden op het einde, dus dit was de best mogelijke uitslag die ik kon krijgen. Maar nu is de euforie gezakt, vandaar dit topic. ;-D

In de volgende post volgt het hele (lange) verhaal.
Life is short. Eat dessert first.
Ja precies! Maar de eerste keer dat we een tsunami alert hadden. Maar mss zijn ze daar onlangs pas mee begonnen? Vorige aardbevingen waren ook 6+ en geen alert.

Zijn jullie bijna daar? Eind mei toch?
doornroosje9 schreef:
18-05-2025 15:27
Ja precies! Maar de eerste keer dat we een tsunami alert hadden. Maar mss zijn ze daar onlangs pas mee begonnen? Vorige aardbevingen waren ook 6+ en geen alert.

Zijn jullie bijna daar? Eind mei toch?
Precies over 1 week. En volgens mij heb ik wel ooit dat tsunami alert gehad. Hangt er volgens mij ook vanaf aan welke kant van het eiland je zit.
Ja, waarschijnlijk wel, we zitten in het zuiden, dus dichterbij het epicentrum.

Oh heerlijk! :flirting:
Vandaag uitslagen van de behandelingen...

De tumor en uitzaaiingen zijn gekrompen en het heeft goed gewerkt. De ziekte ligt stil, niemand weet hoelang natuurlijk. Binnenkort naar de oncoloog in de buurt om een plan voor op te volgen. Waarschijnlijk eerst 6 maandelijks een scan, dan mss om de 3 maanden. Ligt eraan hoe snel het zal gaan. Het gaat terug groeien op een moment, dan is een 2e prrt mogelijk als ik zeker langer dan een jaar stabiel ben, maar daar zitten ook risico's aan. Dat maakte hij heel duidelijk.

Goed nieuws dus!
Pfieuw Roosje, klinkt goed.
Wel zwaar dat die dreiging gewoon boven je hoofd blijft hangen. :hug:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Wat een superfijn nieuws! Al die ellende en enorme builen in je bibs niet voor niks!
Ik hoop op heel lang stilstand bij jou en ondertussen elders in de medische wereld grote sprongen vooruit.

En ik hoop dat je even mag uitblazen van jezelf, dat je dat kan. De zorgen even parkeren tot ze actueler worden.

:lips:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
:flirting:
Ik doe een dansje..
Wat een fijn nieuws,top!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat fijn nieuws ♥️
Maar mensen gaan voorbij
:cheer2: wat fijn
Wat een goed nieuws, super zeg!
Wat een fijn nieuws! Ik hoop dat het erg lang stil mag blijven staan en dat er op medisch gebied nog veel ontwikkeld wordt! ❤️❤️❤️
Je pense donc je suis
Wat een goed nieuws!
Si abra la puerta hay lobos.
Wat fijn :yes:
Oh wat ontzettend fijn! Buiten de blijdschap... hoe voel je je?
Wat een prachtig nieuws Roosje!!! :high5:
Pieremachochel
Fijn, dRoosje!
:cheer2:
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Wauw! Gefeliciteerd!! Geniet even van dit heerlijke moment, mag best na al wat je er voor gedaan hebt!!
Je hebt het geflikt! Op naar Oma's (en dan ben ik daar toevallig :P ).
Hoe voel je je fysiek nu? Kan je even mentaal bijkomen?
Wat fijn, goed nieuws! Ik hoop dat het ook even een periode wat rust brengt. :redrose:
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Roos wat een mooi nieuws. Kun je de spanning een beetje loslaten?
Nu wens ik je rust en goede uitslagen straks. Maar vooral rust en vertrouwen :hug:
Hoe ik me voel? Moe :proud:

Het was heftig, de voorbije 9 maanden. En zoals een vriendin net zei, eigenlijk de afgelopen jaren.

Zusje, schoonbroer en man waren erbij, dat was fijn. Ik heb de beelden van de lever gezien, het is echt een stuk kleiner allemaal. Bizar om te zien. Natuurlijk wordt het terug actief en niemand weet wanneer, maar het heeft een serieuze klap gekregen. De professor kon Natuurlijk niet zeggen hoelang. sommigen blijven slechts maanden stabiel, sommigen enkele jaren zelfs.
Dat laatste, daar gaan we voor :lips:
Wat een fijn bericht, gefeliciteerd! Hopelijk heb je nu even tijd om bij te komen van alle spanningen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven