Gezondheid alle pijlers

nettoyage knie

14-07-2017 16:03 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na al een poos met knieklachten te hebben gelopen heb ik ruim 2 weken geleden een nettoyage gehad. Operatie is goed gegaan, het loshangende kraakbeen is verwijderd. Ondertussen met fysio begonnen en weet dat ik nog een lange weg te gaan heb: eerst dat alle bewegingen weer mogelijk worden en dan weer kracht krijgen in het been. De knie is nog niet pijnvrij, soms na belasten maar ook soms uit het niets weer pijn. De zwelling neemt nu wel af. Wie heeft deze ingreep ook gehad en hoe ging het herstel? Kon je na een poosje alles weer? Lees dat het vaak een tijdelijke oplossing is en er later vaak meerdere nettoyages volgen.
Bij mij heeft het weinig opgelost.
Bij mijn man heeft het niets geholpen. Hij heeft het 3x ondergaan. Hij zal het moeten accepteren.
Drie jaar geleden heb ik een kijkoperatie gehad omdat het vermoeden was dat mijn meniscus was gescheurd. Dat was echter niet het geval. Wel was er kraakbeenbeschadiging (graad 3-4 al). Ik had geen MRI gehad omdat het duidelijk meniscus klachten waren (o.a. Op slot schieten van de knie), dacht de orthopeed. Mooi niet dus...
Mijn knie is schoongemaakt en de losse deeltjes zijn weggehaald. Ik heb na de kijkoperatie veel last gehad helaas. Het heeft bijna een jaar geduurd voordat ik pijnvrij was, geen vocht meer in de knie had en het niet meer stijf was. Zelfs flinke revalidatietrajecten gevolgd voor zo'n kleine operatie. Ik vond het heel bizar en ik laat nooit meer iets aan m'n knie doen tenzij het niet anders gaat.
Ik heb nu nog moeite met langdurig dezelfde houding aanhouden (bijv. Anderhalf uur in vergadering zitten) of telkens hurken/door mijn knieën gaan. En soms lijkt het nog of de knie weer op slot schiet.
Ik vind het voor nu wel best in ieder geval, het is goed te doen.
Het enige wat bij mij helpt is goed in beweging blijven. Bij te weinig beweging wordt mijn knie stijf.
Met name yoga helpt ontzettend goed.
SallySpectra schreef:
14-07-2017 17:29
Het enige wat bij mij helpt is goed in beweging blijven. Bij te weinig beweging wordt mijn knie stijf.
Met name yoga helpt ontzettend goed.
Ben je wel pijnvrij of dat ook niet? Zelf had ik veel pijn, heel erg beperkt in mijn bewegingen en ontzettend stijf. Ik heb nu fysio maar ben ook zeker van plan om te gaan wandelen of fietsen na herstel.
Bij mij hielp fietsen goed. Uiteindelijk wel elektrische fiets ook aangeschaft I.v.m. te veel kilometers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven