Gezondheid alle pijlers

Nierbekkenontsteking

23-05-2016 19:20 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 21 weken zwanger.

Vrijdagochtend wakker geworden met rugpijn. In de loop van de dag is deze verergerd en snachts was de pijn niet meer uit te houden. Toen zijn we naar de huisartsenpost gegaan die ons doorgestuurd heeft naar de gynaecoloog. Hier antibiotica meegekregen voor urineweginfectie en voor de pijn iedere 6 uur paracetamol. Binnen 24 uur zou het verlichting moeten geven.

Zaterdagavond werd ik heel misselijk toen weer gebeld maar als ik geen koorts had konden ze niet veel. De pijn was met pijnstillers redelijk te doen helaas houden die het geen 6 uur vol.

Zondagnacht begon de pijn ook aan de voorkant ipv alleen de rug. Weer naar de huisartsenpost. De huisarts stelde vast dat het om een nierbekkenontsteking gaat. Weer contact met gynaecoloog maar moest wachten op de uitslag van de kweek die zou aangeven of ik de juiste antibiotica krijg. Vanmiddag gebeld het is de goede antibiotica alleen weten ze niet of de gevoeligheid goed is die uitslag komt morgen.

Het is nu uitzingen van paracetamol naar paracetamol dan an ik er steeds weer een paar uur tegen.

Wie heeft ook gehad dat antibiotica later aanslaat als zou moeten of dat de gevoeligheid toch niet gode was?
Als je een flinke nierbekkenontsteking hebt ben je daar even zoet mee.

En het doet ontzettend veel pijn.

Ik ben een keer te lang doorgegaan. HA was boos dat ik zelf naar praktijk kwam, want ze vond me rijp voor een huisbezoek en daaraan gekoppeld een ziekenhuisopname.

Ik verbleef in huis op de bank, de trap kwam ik niet meer op.

Blijf wel alert! Ivm je zwangerschap.
Jade pijn is echt verschrikkelijk soms niet weten welke houding. Ze mogen me ook geen zwaardere pijnstillers geveñ.

Ik moet ziekenhuis bellen als ik koorts krijg. Soms lichte verhoging maar de paracetamol houd hem verder mooi laag.
.
Nierbekken ontsteking is echt vreselijk!

Sterkte hoor!
Nierbekkenontsteking is de hel. Zelf ook ooit gehad (niet zwanger), nooit ergere pijn gehad dan toen. De verpleegkundige vroeg mij de pijn een cijfer te geven op een schaal van 1 tot 10. Doe maar een 8 zei ik, want ik ben nog nooit bevallen dus daar reserveer ik de 9 en 10 voor

Zei een collega later: nou, ik ben wel ooit bevallen en ik heb ook ooit een nierbekkenontsteking gehad en geloof me: die nierbekkenontsteking is echt véél pijnlijker! Baalde ik even

Moraal van dit verhaal? Ik hoop dat ze gelijk heeft en dat de narigheid die je nu hebt je toekomstige bevalling doet verbleken
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik gaf het ook een 8 de pijn. Ik ben benieuwd of de bevalling dan straks meevalt. Eerst dit heuveltje maar overwinnen.
Wat ellendig zeg. Ik ben ook ooit zwanger met vriend midden in de nacht naar een dienstdoende arts gereden en daarna naar een nachtapotheek 20 km verderop. Ik heb de AB zo ongeveer uit mijn vriends handen gerukt en zo naar binnen gewerkt zonder de bijsluiter te lezen (dat doe ik normaal nooit). Ik merkte toen serieus binnen een uur verbetering.

Ik hoop echt dat er snel een oplossing komt, want dit duurt al heel lang. Heel veel sterkte.
Au, nierbekkenontsteking is echt zeer pijnlijk en naar.

Mijn antibiotica werkte niet en ik liep er daardoor ook langer mee door dan nodig was. Tweede kuur zakte de pijn binnen een paar uur.

Sterkte!
quote:-tinkerbell- schreef op 23 mei 2016 @ 19:49:

Zei een collega later: nou, ik ben wel ooit bevallen en ik heb ook ooit een nierbekkenontsteking gehad en geloof me: die nierbekkenontsteking is echt véél pijnlijker! Baalde ik even

Moraal van dit verhaal? Ik hoop dat ze gelijk heeft en dat de narigheid die je nu hebt je toekomstige bevalling doet verbleken Nou dat hoop ik ook! Dan stelt een bevalling niet zoveel meer voor. Kan mij dat toch haast niet voorstellen.
quote:anky schreef op 23 mei 2016 @ 20:55:

Wat ellendig zeg. Ik ben ook ooit zwanger met vriend midden in de nacht naar een dienstdoende arts gereden en daarna naar een nachtapotheek 20 km verderop. Ik heb de AB zo ongeveer uit mijn vriends handen gerukt en zo naar binnen gewerkt zonder de bijsluiter te lezen (dat doe ik normaal nooit). Ik merkte toen serieus binnen een uur verbetering.

Ik hoop echt dat er snel een oplossing komt, want dit duurt al heel lang. Heel veel sterkte.Dat van die antibiotica willen hebben snap ik. De gynaecoloog zei je kunt het of bij de nachtapotheek halen of wachten da over 2 uur je eigen apotheek open is dat is goedkoper. Ik tegen mijn man ik ga echt niet wachten dan maar extra betalen. Pff half 4 nu en paracetamol uitgewerkt weer wachten tot 6 uur :(

Wat verschikkelijk voor je!

Lukt het je om veel te drinken? Cranberrysap kun je ook ter ondersteuning drinken. Dit kan je lijf helpen met het opruimen van de infectie. Er is in principe geen contra-indicatie bij het gebruik van cranberrysap en ab. Hoe sneller de infectie weg is hoe beter je je gaat voelen.

Helpt het je om te douchen? Niet te warm, maar een lauw/warme douche over je rug. En bij bewegingsdrang vooral bewegen als het verlicht. Waak wel voor uitputting, dat je niet flauwvalt.

Sterkte!
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Bewegen doet pijn. Ik kan alleen krom lopen dat gaat enigszins. Ik drink nu ruim voldoende en ook cranberrysap maar baat tot nog toe niks. Eten is wel drama krijg alleen een half uur na het innemen van paracetamol iets weg.

Douchen doe ik alleen als mijn man erbij is bang om neer te vallen
Ik legde er een warm kruikje tegenaan. Dat hielp wel iets.

Veel sterkte iig!
quote:wyandotje schreef op 24 mei 2016 @ 03:54:

Ik legde er een warm kruikje tegenaan. Dat hielp wel iets.

Veel sterkte iig!

Dat is ook een goeie, niet aan een kruikje gedacht.

Eten is niet het belangrijkste nu. Drinken wel. Beterschap .
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Kruik van de week al geprobeerd maar gaf helaas geen enkele verlichting
Ja die pijn is echt killing! Echt, mijn bevallingen verbleekten er gewoon bij. Maar zodra de kuur goed aanslaat ga je je snel beter voelen. Ik ben nog wel weken moe en slap geweest trouwens.
Ik heb er ook een verminderde nierfunctie aan overgehouden maar dat is geheel aan mezelf te danken.
Oh shit zeg! Heb je nu andere antibiotica? Sterkte!!! Hopelijk slaat het snel aan!
quote:Eva- schreef op 24 mei 2016 @ 06:52:

Oh shit zeg! Heb je nu andere antibiotica? Sterkte!!! Hopelijk slaat het snel aan!Je bedoelt TO?
Ja
Ik dacht al

Ik ben blij dat ik TO niet ben!
quote:Eva- schreef op 24 mei 2016 @ 06:52:

Oh shit zeg! Heb je nu andere antibiotica? Sterkte!!! Hopelijk slaat het snel aan!Nee nog steeds dezelfde. Gisteren te horen gekregen dat ht de goede anti biotica is. Krijg vandaag de uitslag of de gevoeligheid goed is.
Gevoeligheid was ok goed. Het leek iets beter te gaan. Overdag gaat het go er maar ik word steeds rond 4 uur snachts wakker met pijn. Moet dan wachten tot 6 uur voordat ik weer mag. Nog tot morgenavond heb ik antibiotica geloof nooit dat het dan over is
quote:wyandotje schreef op 24 mei 2016 @ 04:20:

Ik heb er ook een verminderde nierfunctie aan overgehouden maar dat is geheel aan mezelf te danken.Waarom aan jezelf te danken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven