Gezondheid alle pijlers

Niet meer normaal ongesteld

06-11-2013 23:38 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Sorry voor als het hier niet goed staat.

Op 2 augustus heb ik seks gehad met mijn vriend. Zonder condoom, we hadden ons laten testen op SOA's en dit was niet het geval. Ik slik de pil al zes jaar (Yasmin). Nu heb ik vlak erna diarree gehad en aangezien dat de werking van de pil verminderd heb ik 28 uur later de MAP ingenomen. Na deze keer hebben we het niet meer zonder condoom gedaan, voor de zekerheid. Ik heb mijn pilstrip gewoon afgemaakt en trouw ingenomen.

De eerste keer werd ik 3 dagen later dan normaal ongesteld, maar wel minder en korter dan normaal. Ik dacht dat dit gewoon aan de hormonenbom lag, maar inmiddels is mijn menstruatie nog steeds korter en lichter dan normaal. Wel optijd, veel bruinverlies en af en toe wel wat 'stukjes' (sorry voor deze informatie). Ik heb natuurlijk wel wat stress.

Ligt dit nog altijd aan de MAP? Of is er misschien meer aan de hand?

Alvast bedankt voor het lezen en reageren..
Misschien heeft dat met die map te maken, je lichaam krijgt toch het een en ander binnen daardoor
.
zou kunnen

maar een test kost een paar euro en dan weet je meer dan dat wij hier kunnen suggereren
Een testje is inderdaad nooit misplaatst, ze zijn relatief goedkoop te krijgen, dus waarom niet?

Elk lichaam reageert overigens anders op een MAP, de een krijgt een 'stortvloed' ( ) en de ander merkt er bijvoorbeeld nauwelijks iets van.
Ik hoop altijd dat karma aan mijn kant staat.
quote:hayley1605 schreef op 06 november 2013 @ 23:38:

heb ik 28 uur later de MAP ingenomen.

Waarom toen pas?

Ligt dit nog altijd aan de MAP?

Lijkt mij niet, want die heb je 3 mnd geleden ingenomen.

Of is er misschien meer aan de hand?

Zoals? Denk je aan een zwangerschap? Doe dan een test. Denk je aan iets anders? Ga dan naar de huisarts.
Ik snap eigenlijk niet dat je dit hier vraagt. Een test kost nog geen drie euro dus haal er een. Als die negatief is kun je de huisarts bellen.
Hoe vlak na het slikken van je pil had je diarree? Diarree op zich is geen probleem als je pil maar even tijd heeft gehad om door je lichaam opgenomen te worden.

MAP kan rare dingen doen met je lijf en als het niet nodig is, beter niet slikken.
Je menstruatie kan ook gewoon veranderen in de loop van de tijd. Met hormonen (bij mij tijdens Mirena gebruik, ja, ik was nog ongesteld daarmee, licht, maar wel een 'normale' cyclus) en ook zonder anticonceptie was er variatie in duur en heftigheid van de menstruatie.
Bedankt voor de reacties

@Bluebird77: ik heb hem pas zo laat ingenomen omdat het niet eerder kon wegens werk. Ik heb hem in mijn etenspauze gehaald en toen meteen ingenomen.

Ik heb overigens geen last van rugpijn, buikpijn of gevoelige borsten. Misschien toch maar eens testen als jullie dat allemaal voorstellen...
quote:ericito schreef op 07 november 2013 @ 08:14:

Hoe vlak na het slikken van je pil had je diarree? Diarree op zich is geen probleem als je pil maar even tijd heeft gehad om door je lichaam opgenomen te worden.

MAP kan rare dingen doen met je lijf en als het niet nodig is, beter niet slikken.

2 uur erna kreeg ik diarree.

Ja, ik neem ook nooit van mijn leven meer een MAP. Zit meer in de stress nu ik die pil heb genomen dan wanneer ik het niet had gedaan.
Stond vandaag bij het Kruidvat om een test te halen. Maar na een paar rare blikken teruggelegd. Ik voel me zó zwak..

Is de kans echt groot dat ik zwanger ben?
Na een paar rare blikken?

Mag ik jou vragen of jij kijkt naar wat andere mensen bij de drogist allemaal in hun handen/mandje hebben? En dan ga je 's avonds aan het eten met je partner bespreken wat andere klanten allemaal in hun handen/mandje hadden? Niet? Nou, andere mensen ook niet. Dat denk je alleen maar.

MAar,. bij de Action koop je zelfs 2 testen voor 1.49. Je kan ook een half jaartje wachten. Als je dan geen kind baart ben je niet zwanger, baar je wel een kind, dan ben je moeder.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je hebt helemaal gelijk Fame. Ik heb mezelf vandaag een schop onder mijn kont gegeven en ben de test gaan halen. Gelukkig negatief, maar dan toch even contact opnemen met de HA wat het wel kan zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven