Niet nat kunnen worden tijdens vrijen en bobbel in vagina..
dinsdag 18 januari 2011 om 19:12
He allemaal,
Oke, lastig probleem dus, ik heb al sinds een paar jaar dat ik niet meer nat word als ik opgewonden ben... Dit 'vocht' hoopt zich dan op in een klier die aan het begin van mijn vagina zit... Hoe meer opgewonden, hoe groter die bobbel... Omdat ik in een langdurige relatie zat, ben ik gewoon glijmiddel gaan gebruiken en heb ik verder niks mee gedaan. Maar, nu heb ik wat meer wisselende contacten en vind ik nogal vervelend om steeds te moeten zeggen dat ik niet nat kan worden... Er zijn zelfs mannen die dan zeggen "wacht maar, ik krijg je wel nat"
En daar komt nu bij, dat die bobbel sinds een paar dagen niet meer wegtrekt en zeer pijnlijk aan het worden is... Nou heb ik al een afspraak bij de gyneacoloog gemaakt maar, ik zou graag willen of er meer vrouwen zijn die dit hebben (gehad)?
Oke, lastig probleem dus, ik heb al sinds een paar jaar dat ik niet meer nat word als ik opgewonden ben... Dit 'vocht' hoopt zich dan op in een klier die aan het begin van mijn vagina zit... Hoe meer opgewonden, hoe groter die bobbel... Omdat ik in een langdurige relatie zat, ben ik gewoon glijmiddel gaan gebruiken en heb ik verder niks mee gedaan. Maar, nu heb ik wat meer wisselende contacten en vind ik nogal vervelend om steeds te moeten zeggen dat ik niet nat kan worden... Er zijn zelfs mannen die dan zeggen "wacht maar, ik krijg je wel nat"
En daar komt nu bij, dat die bobbel sinds een paar dagen niet meer wegtrekt en zeer pijnlijk aan het worden is... Nou heb ik al een afspraak bij de gyneacoloog gemaakt maar, ik zou graag willen of er meer vrouwen zijn die dit hebben (gehad)?
dinsdag 18 januari 2011 om 19:17
dinsdag 18 januari 2011 om 19:25
Klinkt als een verstopte klier van Bartholien. Zie
http://mens-en-gezondheid ... linibartholin-vagina.html
Ik heb daar in het verleden een aantal keren last van gehad. Toevallig alle keren in of vlak na een zwangerschap en/of bevalling. Ik vermoed dus een hormonaal ietsje.
Godzijdank heb ik er al jaren geen last meer van gehad.
Ik heb er zelf nooit wat aan laten doen. De cystes zijn vanzelf weer weggetrokken of barstte dan open (even een minder leuk praatje ,sorry). Een abces is een ander verhaal maar dat verschil merk je. Een cyste is gevoelig maar niet zo pijnlijk en opgezwollen als een abces.
Op internet kun je veel info vinden hierover en de verschillende voor- en nadelen lezen van wel of niet behandelen van zo'n cyste. Een abces moet behandeld worden, maar dat lijk mij duidelijk
http://mens-en-gezondheid ... linibartholin-vagina.html
Ik heb daar in het verleden een aantal keren last van gehad. Toevallig alle keren in of vlak na een zwangerschap en/of bevalling. Ik vermoed dus een hormonaal ietsje.
Godzijdank heb ik er al jaren geen last meer van gehad.
Ik heb er zelf nooit wat aan laten doen. De cystes zijn vanzelf weer weggetrokken of barstte dan open (even een minder leuk praatje ,sorry). Een abces is een ander verhaal maar dat verschil merk je. Een cyste is gevoelig maar niet zo pijnlijk en opgezwollen als een abces.
Op internet kun je veel info vinden hierover en de verschillende voor- en nadelen lezen van wel of niet behandelen van zo'n cyste. Een abces moet behandeld worden, maar dat lijk mij duidelijk

dinsdag 18 januari 2011 om 19:36
Hmmm, als ik het lees, lijkt het er idd op maar, bij mij zwelt het op (vult zich met vocht) en slinkt vanzelf weer na een aantal dagen, ik merk dat ook omdat, ik dan dus juist wel vochtig ben...En dit heb ik al een jaar of 5... De bobbel is bij mij nu ook zo groot als een pingpongbal en slinkt nu dus voor de 1e keer niet meer en is idd pijnlijk bij het zitten enzo...
Thanks voor de link
Thanks voor de link
dinsdag 18 januari 2011 om 19:49
Zo groot als een pingpongbal?? Echt waar? Dat vind ik nogal wat, eerlijk gezegd...Goed dat je ermee heen gaat. Gelukkig geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat het erg vervelend is. Maar zo groot als een pingpong...afgezien dat het lastig is, dat moet toch zeer doen met zitten en zo? Heb je er normaal echt geen last van gehad?
Sterkte! Ik hoop dat de gyn je gauw van dit euvel af kan helpen.
Sterkte! Ik hoop dat de gyn je gauw van dit euvel af kan helpen.
dinsdag 18 januari 2011 om 20:02
Nee, normaal had ik er idd niet veel last van, het was dan weliswaar vrij groot (hing ook af van hoe erg en hoe vaak ik achter elkaar opgewonden was) maar, het deed dan niet zoveel pijn en slinkte binnen 2 a 3 dagen helemaal... Maar, nu dus niet, ik loop er nu een week mee en het doet nu echt behoorlijk pijn, gelukkig ga ik donderdag naar de gyn.
Ik heb net een heel stuk op een forum gelezen en de gyn. gaat het waarschijnlijk draineren door er een klein sneetje in te maken...
Ik heb net een heel stuk op een forum gelezen en de gyn. gaat het waarschijnlijk draineren door er een klein sneetje in te maken...