Gezondheid alle pijlers

niet preuts wel zenuwachtig.

02-10-2013 18:37 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnen kort krijg ik een oproep om een ecg te laten maken . Een hartfilmpje.

Wie heeft daar ervaring mee?

Mag je bh aan blijven of moet ie uit?( Ik lees allebei de mogelijkheden op het internet namelijk. Mag je een hemd aan? Of een top zonder beugels of ijzer of wat dan ook?

En hoe lang duurde het bij jou?

Was je nog duizelig of had je nadien nog ergens anders last van?

En zit je of sta je of fiets je? Zoals jullie kunnen lezen weet ik alleen dat de oproep binnen kort komt verder heb ik echt geen idee wat me te wachten staat.

( de reden dat ik een hartfilmpje moet laten maken is voor verandering van medicatie )
Maak je geen zorgen! Ik heb het ook een aantal keer gehad. Ze plakken een aantal plakkers op je borst en buik, aan beide zijden. Het is daarvoor handig als je je bovenkleding uit hebt. Dan klikken ze een snoer aan elke plakker en moet je een paar seconden stil blijven liggen. Je voelt er helemaal niets van, ook daarna niet. Het duurt minder dan een minuut. Ik lag gewoon op een behandeltafel. In sommige gevallen willen ze dat je loopt of fietst, maar dat vertellen ze je dan daar.
Is helemaal niet erg hoor! Duurt zoals earlgreythee aangaf niet erg lang. Naderhand heb je helemaal nergens last van.

Bovenkleding moest bij mij wel uit, maar gelukkig is het in ziekenhuizen nooit koud:) Ik kreeg 4 weken na het ecg nog oproep voor een fietstest, maar dat zul je na het ecg vanzelf wel allemaal via huisarts horen.

Succes!
Je moet je van boven wel uitkleden. Verder stelt het haast niks voor, je merkt er niks van (doe geen pijn).
Dit soort onderzoeken wordt in het ziekenhuis waar ik werk zoveel mogelijk uitgevoerd door mensen van hetzelfde geslacht als de patiënt zelf (daar wordt althans naar gestreefd in de planning, en als het anders loopt mag de patiënt aangeven het onderzoek dan op een ander moment te willen). Maar ik weet niet of alle ziekenhuizen daar naar streven.
Oh, en trouwens: "niet preuts" in jouw topictitel klinkt alsof je denkt dat je je gevoelens zou moeten verdedigen. Het is heel normaal om te zeggen dat jij hier op jouw eigen manier mee omgaat (het is tenslotte jouw lichaam) en het is aan het ziekenhuispersoneel om ervoor te zorgen dat dit geen onnodig onprettige ervaring voor jou wordt.
Volgens mij moet van boven alles uit en verder merk je er niets van.

Je hoeft je helemaal niet zo zenuwachtig te maken. Daar schiet je niets mee op. Je hart gaat er alleen maar sneller van kloppen maar gaat geen rare bewegingen maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven