Gezondheid alle pijlers

nog ongesteld, kan ik nu al beginnen?

09-09-2010 15:27 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in mijn stopweek en ben nog ongesteld, ik begin na mijn stopweek met een nieuwe pil. Kan ik nu al beginnen, of moet ik mijn stopweek afwachten? In de bijsluiter staat wel dat je bv 1 dag eerder voor het eindigen van de stopweek kan nemen, maar zeker niet 1 dag later ivm niet goed beschermd tegen zwangerschap.

Maar kun je ook een dag of 4 eerder beginnen?
Ja hoor, dat kan. Geen enkel probleem.
waarom zou je dat willen?
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik wil zo snel mogelijk beginnen om zo snel mogelijk resultaat te boeken. (Niet dat het dan op die 4 dagen zal aankomen, maar gewoon, voor mijn gevoel)

Ik vroeg het me eigenlijk ook gewoon af. En zou je menstruatie dan ook worden gestopt, dat zou helemaal mooi zijn!
ik heb dat ook weleens gedaan in de hoop dat de menstruatie eerder over zou zijn...maar dat was bij mij niet het geval.

De oude zooi moet er toch eerst uit.
ja, dat kan, dat deed ik ook zo vaak toen ik de pil nog slikte, omdat ik merkte dat dan mijn menstruatie sneller afgelopen was .
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
resultaat boeken??

Welk resultaat bedoel je?
Dat zou helemaal fantastisch zijn! Ik slikte altijd door, en nu weet ik weer waarom. Wat een (letterlijk) kutzooi is dit zeg!
Ik dacht dat als je overstapte op een andere pil, dat je dan aansluitend moest slikken, dus stopweek overslaan...?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ja, dat kan, maar waarvoor vraag ik me af. Dan duurt je cyclus korter en heb je eerder weer een fijne stopweek!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nou ja resultaat, dat ik wat beter reageer op de andere pil. Geen stemmingswisselingen, chagrijnig, overemotioneel etc.
quote:abrikozenvlaaitje schreef op 09 september 2010 @ 15:34:

En zou je menstruatie dan ook worden gestopt, dat zou helemaal mooi zijn!Dat is niet zo, het moet er toch uit
Stressed is just desserts spelled backwards
ooh zoo

nou in dat geval slikken dan maar met die hap!

Welke pil had je en welke ga je nu slikken dan?
@ Fame, ik slik de nieuwe pil ook weer door. Ik houd niet van stopweken.

@ Spijker, hmm daar heeft de HA niks over gezegd. Ik dacht ik doe een stopweek, dan kan de oude troep eruit, nieuwe erin.
O, je begint met een ander merk! Dan moet je even goed d e bijsluiter lezen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Staat er niets in de bijsluiter over overstappen op een andere pil? Bij mij staat dat er wel, maar ik slik een meerfasenpil misschien is dat anders.
@ biebelien. Ik had goedkope variant van Diane en ga nu naar Lovette ofzoiets.
In de bijsluiter van de nieuwe pil? Daar staat dat het allebei kan, aansluitend of na stopweek.
kga eens googlen op Lovette (wil ook graag een "blije" pil)
Maar dan ben je niet direct veilig geloof ik. Maar dat geeft niks.
quote:abrikozenvlaaitje schreef op 09 september 2010 @ 15:43:

Maar dan ben je niet direct veilig geloof ik. Maar dat geeft niks.Oh, als het niet gaat om veilig zijn als anticonceptiemiddel, dan kan je toch beginnen wanneer je wil?
@ biebelien, die schijnt heel licht te zijn. Ik hoop dat het werkt want ik ben echt een chagrijnige, pessimistische, overemotionele zeurpiet 'geworden' door de pil.
Ja dat dacht ik ook, maar ik wist niet als je dan al een stopweek had ingelast je die zelf zomaar na 4 dagen kon inkorten. Maar de veiligheid maakt niet uit, ik heb geen relatie. (en ook geen seks)
Sure, je mag je stopweek altijd korter maken. Alleen niet langer. Maar dat laatste geldt ook alleen als je de pil gebruikt als anticonceptie.
quote:Fame schreef op 09 september 2010 @ 15:36:

Ja, dat kan, maar waarvoor vraag ik me af. Dan duurt je cyclus korter en heb je eerder weer een fijne stopweek!

Nee hoor, ik slikte altijd 2 a 3 strips en dan een hele korte stopweek. Bij mij werd mijn menstruatie dus wel korter van een kortere stopweek.

Nu heb ik een mirena, dat is al helemaal ideaal . (Bij mij dan...)
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven