Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ach Lientje ik hoop dat je eens goed kan huilen, zou wel ns goed zijn om het er uit te gooien.
Toevallig heb ik vanavond met dochter ook een diep gesprek gehad, ze is 25 woont niet meer thuis. Ze heeft vandaag in mijn plaats een gesprek gehad met de neuroloog over mijn moeder. Dochter heeft ook stage gelopen net als jou dochter op een afdeling met mensen met Alzheimer. Uiteindelijk is ze gaan werken in een woongroep bij mensen die zwaar autisme hebben. De reden van de overstap was dat er alleen tijd was om mensen te verzorgen, persoonlijke aandacht daar was geen geld voor.

Je hart breekt he als je zo,n gesprek heb met dochter, toch zo fijn en belangrijk ook dat het kan he Lientje. Belangrijk dat je dochter na zo,n emotionele docu naar jou toe komt om haar hart te luchten en niet naar bed gaat met een rot gevoel! Zo knap dat ze dit doet!

Met m'n moeder gaat het wat beter, ziet slecht ze is warrig. Ze gaat over een paar dagen revalideren. Verder is het nog even afwachten hoe dit verder zal verbeteren, hopelijk! Heel erg bedankt iedereen voor jullie steun!
Ik hoop voor iedereen op een fijne nachtrust!
Opgelucht, ja. Maar ik ben nog steeds bang. Dat het terugkomt.
Ze heeft nog contact met diverse meiden uit de kliniek. Gaat naar die voorstelling over Emma. Kijkt deze documantaire.
Heeft een volgverzoek gedaan aan het meisje uit de documentaire op Instagram.
Ze zegt dat dit soort dingen doen/ kijken haar inzicht geeft in zichzelf en haar denken
Maar mij maakt het best wel bang.
Ben wat dat aangaat net een struisvogel. Als ik doe of er niks aan de hand was, is het er niet geweest.

Ik wéét dat dat dom is.
Blijf met haar in gesprek.
Maar men
Wat valt me dat soms moeilijk.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Sterkte ook chia.
Fijn dat het iets beter gaat met je moeder nu.
Chia: sterkte! Fijn dat het iets beter gaat met je moeder. En mooi dat je dochter het gesprek met de neuroloog van je overneemt.

Lientje: ik hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen. Ga straks de docu ook kijken, ik heb die over Emma destijds ook gezien.
Ik vind het een goed teken dat je dochter zo open is tegen je, maar de zorgen blijven natuurlijk.
@Chia, fijn dat het iets beter gaat met je moeder. Sterkte voor de komende tijd :hug:

@Lientje, jemig, dat klinkt heftig zeg. Maar goed dat je er wel met haar over kunt praten.
Lientje ik snap je gevoel. Ik heb iemand in de familie die heel dicht bij me staat, die ook een eetstoornis heeft gehad. Nadat ze uit de kliniek was ontslagen, was ik ook best bang. Wat als ze weer een terugval krijgt?
Inmiddels is het al een aantal jaar geleden en is ze getrouwd, heeft een vaste baan, ziet er gelukkig uit. Maar toch denk ik af en toe: Als je maar geen terugval krijgt. Ik denk dat die angst er toch in blijft zitten.
Toen ze nog in die kliniek zat, ben ik er ook 1 of 2 keer geweest. Ik vond het zo ongelooflijk heftig om te zien hoe die meiden eruit zagen. Die waren nog magerder (is dat een woord?)dan mijn familielid.
lientje69 schreef:
05-03-2019 23:44
Cesium, relatief gezien is ze razendsnel genezen.
Maar ze ging in eerste instantie zo hard, 7 kilo in 2 maanden als je 47 kilo weegt is echt idioot veel en snel
Toen alle lichamelijke verschijnselen verschenen, emotieloos, geen menstruatie meer, haaruitval enz werd het wel eng voor ons.
Ze zegt nu zelf daarnet dat ze in eerste instantie echt de knop omgezet heeft voor ons en haar paardje. Die wou ze niet achterlaten.
Maar toen wou ze nog niet voor zichzelf leven.
Dus, zei ze, als ik toen niet besloten had voor jullie die knop om te zetten, was ik er nu al niet meer geweest

Ik vond de opmerking van de psycholoog ook binnen komen in de aflevering.
Je ziet je kind op de spoorrails lopen en je hoort haar zeggen, over 12 minuten komt de trein.
En je wilt ingrijpen, maar je staat machteloos langs de kant als ouder.
Want ze wil niet van dat spoor af...
Dat gevoel....argh...ik voel het weer.

En ik moet blij zijn. De knop is om. Ze wordt morgen 17.
Het gaat goed.
Maar mijn hoofd maalt....
:hug: Wat heftig :redrose:

Gefeliciteerd met je mooie dochter.
Later is nu
lientje69 schreef:
06-03-2019 00:18
Opgelucht, ja. Maar ik ben nog steeds bang. Dat het terugkomt.
Ze heeft nog contact met diverse meiden uit de kliniek. Gaat naar die voorstelling over Emma. Kijkt deze documantaire.
Heeft een volgverzoek gedaan aan het meisje uit de documentaire op Instagram.
Ze zegt dat dit soort dingen doen/ kijken haar inzicht geeft in zichzelf en haar denken
Maar mij maakt het best wel bang.
Ben wat dat aangaat net een struisvogel. Als ik doe of er niks aan de hand was, is het er niet geweest.

Ik wéét dat dat dom is.
Blijf met haar in gesprek.
Maar men
Wat valt me dat soms moeilijk.

Ik herken dit heel erg.
Mede door een beetje ervaring op ander vlak.

...
dreamer wijzigde dit bericht op 06-03-2019 14:56
19.27% gewijzigd
Later is nu
Dreamer wat heftig :hug:

Lientje gefeliciteerd met je dochter :heart:
Lientje, gefeliciteerd met je dochter!
@Dreamer, wat heftig zeg :hug:
Poeh, zware verhalen! Ik ben dankbaar dat onze meute redelijk soepeltjes de puberteit doorstaat/doorstaan heeft.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Dreamer: ook voor jou ben ik zo blij dat het nu goed gaat met je oudste.
Wat een angst altijd.

Lientje: gefeliciteerd met je dochter!
Ik zit nu een beetje met een knoop in mijn maag als ik jullie emotie als ouders lees.

En me dan bedenk hoe het voorgaande jaren met mijn ouders gegaan is.

Ik heb ze “gewoon” uit mijn leven geschopt nadat ik een overdosis had genomen. Het was alsof ik tegen twee betonblokken stond te praten...

Ik heb ze met oudjaarsdag voor het eerst weer gezien. En het lijkt anders te zijn nu. Maar ik ben nog niet eens tot het punt dat ik ze op bezoek durf te vragen in hun eigen huurwoning. :-[
Yellow :hug:

Ik vond het verschrikkelijk toen mijn moeder hartverscheurend huilde toen wij tijdelijk afstand van ze hebben genomen na de zoveelste actie van mijn schoonzusje. Ik zie het nog steeds voor me.
Maar ze had daar zelf ook een aandeel in, en dat begrijpt ze nog steeds niet.

Ik denk dat in jouw geval het vooral goed is dat je voor jezelf kiest Yellow.
Yellow, het is denk ik goed om een beetje gevoel te begrijpen van ouders, maar voel je niet schuldig. Je doet wat je doet in het leven. Zelden om bewust iemand pijn te doen maar vaak hebben anderen wel pijn. Zeker als je zelf in nog veel grotere pijn zit. Dat is verdrietig genoeg, maak het jezelf niet moeilijker door schuldgevoel. Één ding zal je zelden lezen van ouders: dat ze hun kind iets kwalijk nemen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Mooi verwoord Jolly
Yellow :hug:

Niet quoten aub.
anoniem_63988565891a9 wijzigde dit bericht op 06-03-2019 14:50
84.69% gewijzigd
YellowLemon schreef:
06-03-2019 10:15
Ik zit nu een beetje met een knoop in mijn maag als ik jullie emotie als ouders lees.

En me dan bedenk hoe het voorgaande jaren met mijn ouders gegaan is.

Ik heb ze “gewoon” uit mijn leven geschopt nadat ik een overdosis had genomen. Het was alsof ik tegen twee betonblokken stond te praten...

Ik heb ze met oudjaarsdag voor het eerst weer gezien. En het lijkt anders te zijn nu. Maar ik ben nog niet eens tot het punt dat ik ze op bezoek durf te vragen in hun eigen huurwoning. :-[

:hug:
Weet je, jouw verhalen helpen mij altijd om dingen vanuit m'n oudste te kunnen zien. De problematiek is anders, maar toch is er soms herkenning. Zo houden we elkaar in evenwicht :)
Later is nu
Dat is dan het mooie van dit forum. Je leert het niet alleen te zien vanuit jouw eigen perspectief.
Dank voor de felicitaties!
lientje69 wijzigde dit bericht op 06-03-2019 19:47
0.79% gewijzigd
Mooi gezegd Lientje.
Ik wil op veel mensen reageren weet dan niet precies waar te beginnen. Sla misschien mensen over maar kom ik later op terug.

Nartjie ik las dat je niet of nog niet terugleest, ik hoop niet dat omdat je een vreemde naam tussen de vaste schrijvers tegenkomt het jou zal belemmeren om hier te schrijven. Een aantal pagina's terug heb ik wat over mezelf verteld misschien dat het jou wat makkelijker maakt om te reageren.

Lientje hartelijk gefeliciteerd met je dochter!
Heftig Dreamer en Lientje ik begrijp goed dat die angst er altijd zal blijven. Ik denk wel dat het goed is dat contact houden met meiden die hetzelfde hebben meegemaakt of mee maken haar veel steun zal geven Lientje.

Cesium, ik was erg blij dat dochter bij het gesprek met de neuroloog wilde zijn. Het is echt nodig dat er iemand die dichtbij mijn moeder staat voor haar op komt. Er worden volop fouten gemaakt in de zorg, zeker door werkdruk maar ook doordat men protocollen niet goed opvolgt.

Dank je lise 1985, sterkte alvast voor vrijdag. Ga je via de huisarts een verwijsbrief vragen voor een neuroloog of gaat dat via de anesthesioloog? Ik begrijp niet waarom ze die hernia er niet uithalen, toch zeker nu je er steeds meer last van hebt.

Yellow dat heet onvoorwaardelijke liefde wat je voor je kind voelt. Jolly beschrijft het precies goed. Niks forceren neem de tijd die je daarvoor nodig hebt.

Ben nog aan t bijkomen van het bezoek aan m'n moeder, zit weer volop aan de oxycodon dus sorry voor rare zinnen ofzo. Meestal helpt veel rusten en als het dan weer gaat bouw ik de oxycodon af. Gelukkig gaat dat heel makkelijk, heb daar wel andere verhalen over gelezen.
Veel sterkte voor iedereen die het moeilijk heeft!
Hoe gaat het met je moeder Chia?

Het plan is om me via de anesthesioloog in hetzelfde ziekenhuis door te laten verwijzen, zodat informatie op één plaats blijft en ze onderling ook makkelijk contact kunnen leggen. Mijn ervaring is dat als er verschillende ziekenhuizen/klinieken zich met mijn casus bezig houden, er teveel dingen langs elkaar heen gaan.
En vanwege die benodigde coördinatie heb ik vrijdag een afspraak bij de huisarts, om even bij te praten.
o_o o_o

Ik heb net even bijgelezen, maar ga niet eens een poging wagen iedereen persoonlijk te noemen. Zó veel -heftige- dingen kwamen voorbij. Ik hou het bij een dikke :hug: voor iedereen (en voor Nartjie een :redrose: omdat ze niet van knuffels houdt).

Mijn leven is momenteel heel overzichtelijk. We vermaken ons in en om het huisje. Het is zo’n fijne plek!

Op mijn werk was wel wat gedoe gisteren. Veroorzaakt door mij, omdat er met één ding 3x iets fout ging. Ik zou willen dat ik kon zeggen dat het aan de vakantie-modus lag, maar het was toch echt mijn fout :bonk: Heel suf. Murphy’s law, zullen we maar zeggen.

Lise - veel succes bij de huisarts. Lijkt me verstandig hem er weer bij te betrekken en de zorg op één plaats te concentreren.

Lientje - gefeliciteerd met je dochter. Het lijkt me inderdaad angstig dat ze nog contact heeft in het ‘oude’ wereldje. Maar het is wel heel fijn en goed dat ze er open over is.

Yellow - wat Jolly zegt. Geen ouder zou willen dat kinderen zich ook nog schuldig voelen, naast alle problemen die ze al aan hun hoofd hebben. Echt niet. Maak je daar dus geen zorgen over.

Nartjie - heel veel succes. Ik hoop echt dat het eindelijk lukt met de pomp.

Jolly - fijne reis!

Cesium - sterkte! Ik hoop dat je je snel eens voor een langere tijd beter mag voelen.

Chia - fijn dat je je bij ons hebt gevoegd

VGM - is jouw situatie nu weer stabiel?

De rest - nog een :hug:
Bedankt voor alle felicitaties.
Het was een heftig dagje vandaag. Weinig slaap gehad.
Lange drukke dag op het werk met weinig tot geen pauze.
En dan weer wél wat positieve afsluiting mbt dochters paard.

Die is steeds kreupel. Volgens de ostheopaat was het si gewricht beschadigd en kon het niet meer goed komen. Tevens zou er sprake zijn van botontkalking, wat een zeer slecht vooruitzicht Is, want het beestje is nog jong.

Vandaag is er een dierenarts bij geweest , helemaal uit Friesland met mobiele rontgen - en echoapperatuur.
Er is gebleken dat ze te wijde kniebanden heeft.
Ze heeft injecties gekregen, moet op een speciale manier beslagen worden, en dan zou het goed moeten komen.
Dochter is nu helemaal blij.
Ze had gerekend op slecht nieuws nl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven