Nog steeds chronische pijnen

zaterdag 29 december 2018 om 22:05
donderdag 21 februari 2019 om 15:16
Dreamer, zal moeten. Normaal deed schoonzus dit voor schoonmoeder maar nu haar man zo ziek is wordt het teveel.
Schoonvader doet ze ook alles voor( zijn gescheiden)
Verder heeft man geen broers of zussen dus dan blijf ik over.
GS , gaat om schoonmoeder.
De zorg voor moeder deel ik met zus en broers ( alhoewel die laatste het laten afweten)
Zowel moeder als schoonmoeder wensen pertinent géén bemoeienis van buitenaf verder.
Externe hulp inschakelen is dus een no- go.
Jaja. Oud worden is leuk. Oud zijn een stuk minder .
En je oud voelen.... daar weten we hier met onze pijnen alles van. Dat is hem ook al niet.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

donderdag 21 februari 2019 om 17:07
Makkelijker gezegd dan gedaan, ik begrijp Lientje wel.Gele_Suikerspin schreef: ↑21-02-2019 16:52Ik ben het niet volledig met je eens lientje. Het is uiteindelijk altijd jou keuze of je; ja of nee zegt.
Het is bovendien de moeder van je man, laat hem het doen.
Jij mag altijd, nee, zeggen. Het probleem ligt dan bij de ander.
Maar, wat je zegt klopt wel GS.

donderdag 21 februari 2019 om 17:13
Nartjie bel de crisisdienst
Lientje weer een taak erbij! Ik sluit me aan bij GS, hier in het dorp hebben ze een vrijwilligerscentrale die goed loopt, er worden boodschappen gedaan met de mensen, of ze bieden een luisterend oor. Misschien is er ook iets bij jou?
Hier gaat het nog steeds niet lekker. Vanmiddag even kort gesprek gehad met leidinggevende, ik heb het idee dat ze niet helemaal begrijpt waar ik mee zit. Morgen hebben we een gesprek met jobcoach erbij. Heb wel meerdere keren deze week aangegeven dat ik echt aan mijn grens zit, en er werd niet al te vriendelijk op gereageerd. Gaat nog wat worden.
Maargoed, ik vind het wel knap van mezelf dat ik het nu wel wat eerder aan weet te geven. alleen wordt het me niet door iedereen in dank afgenomen en dat vind ik gewoon erg jammer.

Lientje weer een taak erbij! Ik sluit me aan bij GS, hier in het dorp hebben ze een vrijwilligerscentrale die goed loopt, er worden boodschappen gedaan met de mensen, of ze bieden een luisterend oor. Misschien is er ook iets bij jou?
Hier gaat het nog steeds niet lekker. Vanmiddag even kort gesprek gehad met leidinggevende, ik heb het idee dat ze niet helemaal begrijpt waar ik mee zit. Morgen hebben we een gesprek met jobcoach erbij. Heb wel meerdere keren deze week aangegeven dat ik echt aan mijn grens zit, en er werd niet al te vriendelijk op gereageerd. Gaat nog wat worden.
Maargoed, ik vind het wel knap van mezelf dat ik het nu wel wat eerder aan weet te geven. alleen wordt het me niet door iedereen in dank afgenomen en dat vind ik gewoon erg jammer.

donderdag 21 februari 2019 om 17:20
Heel fijn dat de jobcoach bij het gesprek zit. En goed dat je zelf ook je grenzen aangeeft. Ik kan nog wat van je lerenKwebbeltje91 schreef: ↑21-02-2019 17:13

Het helpt denk ik wel om goed uit te leggen waar je mee kampt en hoe je daarmee omgaat.
Sterkte

donderdag 21 februari 2019 om 17:21
Goedemiddag. Ik ben net thuis van mijn werk (uurtje). Ging redelijk goed, vanochtend had ik een afspraak met mijn ergotherapeut, volgende week woensdag komen ze een rolstoel brengen van medipoint (een Quickie Argon).
Mag ik 2 weken op proef, ik ben benieuwd!
Ik ga zaterdag naar de dierentuin dus ben al een beetje aan het voorbereiden.
Mag ik 2 weken op proef, ik ben benieuwd!
Ik ga zaterdag naar de dierentuin dus ben al een beetje aan het voorbereiden.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
donderdag 21 februari 2019 om 17:23

donderdag 21 februari 2019 om 17:23
En tsja, probleem bij man neerleggen gaat niet. Die is geld aan het verdienen aan de Zeeuwse kust.
Vrijwilligerscentrales willen beide moeders ook gewoon niet.
Dus als ik nee zeg, betekent dat dat er niks gebeurt. Geen eten, geen medicijnen, geen fysio, geen medische zorg.
Ze doen gelukkig nog wel beide zelf het huishouden en koken zelf.
Het gaat echt om dingen buitenshuis. Doe ik niks ( of zus in geval van mijn moeder) zitten ze in huis te wachten op hun dood zeg maar.
Ik heb gewoon weinig keus.
Vind het op zich niet zo erg, ware het dat ze niet om de hoek wonen en het alles te samen nogal stapelt zo
Ik ga in elk geval as dinsdag een dagje met een vriendin op stap heb ik besloten.
En zondag ga ik naar het bos, voor het eerst in maanden weer hardlopen. In een slakkentempo waarschijnlijk, maar toch. Het wordt mooi weer en ik ben dol op het bos. Aansluitend ga ik dan nog even langs schoonmoeder zodat die nog weer even iemand spreekt.
Vrijwilligerscentrales willen beide moeders ook gewoon niet.
Dus als ik nee zeg, betekent dat dat er niks gebeurt. Geen eten, geen medicijnen, geen fysio, geen medische zorg.
Ze doen gelukkig nog wel beide zelf het huishouden en koken zelf.
Het gaat echt om dingen buitenshuis. Doe ik niks ( of zus in geval van mijn moeder) zitten ze in huis te wachten op hun dood zeg maar.
Ik heb gewoon weinig keus.
Vind het op zich niet zo erg, ware het dat ze niet om de hoek wonen en het alles te samen nogal stapelt zo
Ik ga in elk geval as dinsdag een dagje met een vriendin op stap heb ik besloten.
En zondag ga ik naar het bos, voor het eerst in maanden weer hardlopen. In een slakkentempo waarschijnlijk, maar toch. Het wordt mooi weer en ik ben dol op het bos. Aansluitend ga ik dan nog even langs schoonmoeder zodat die nog weer even iemand spreekt.

donderdag 21 februari 2019 om 17:30
donderdag 21 februari 2019 om 17:54
Man is weg Lise als het hem bevalt daar langere tijd zelfs. Dus ik heb alle tijd om rustig op adem te komen nu.
Even niet verbouwen. Mijn eigen tempo bepalen. En gewoon zoveel mogelijk zelf mijn agenda invullen zonder te horen, doe even dit en regel nog even dat en denk je hieraan en o Ja, ik haat alleen rijden dus ga je mee naar de loods/ bouwmarkt, iets ophalen enz.
Man vindt het lastig te zien dat het huishouden óók veel tijd kost. Dat het werk voor mij niet stopt na een dag behangen of werken maar dat er dan nog gekookt/ gewassen/ opgeruimd moet worden. Ik krijg het er niet in. En geloof me. Ik heb het vaak genoeg geprobeerd de afgelopen 35 jaar.

donderdag 21 februari 2019 om 18:46