Gezondheid alle pijlers

Nog steeds chronische pijnen

29-12-2018 22:05 2913 berichten
Een vast aantal groepje forummers die praten over pijnen, werk, thuis en ook algemeen.
Voel je vrij om mee te schrijven.

Niets moet en respect naar elkaar

Weet helaas niet hoe je een link plakt
anoniem_329315 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:45
12.57% gewijzigd
Dreamer schreef:
22-02-2019 10:21
ik vind dit zó jammer!
Niet alleen voor jou, ook voor je moeders. Oudere mensen die mopperen dat ze nooit iemand zien, maar vervolgens ook niets willen en geen actie ondernemen. Hun hele leven vanalles gekund en gedaan, en nu gaan zitten wachten tot iemand anders wat voor ze doet. En áls iemand dan wat voor ze regelt (een vrijwilliger) is het weer niet goed.

Als anderen de regeldingen overnemen, kun jij leuke dingen met ze doen.
Dit is inderdaad zo jammer! Schoonvader was precies zo. Je maakt iedereen -en vooral jezelf- het leven erg moeilijk met die instelling.
Doro75 schreef:
22-02-2019 13:10
Lise, dat is weer een klap in je gezicht zeg :(

Zeker iets om bij het bezwaar aan te kaarten. Al is het waar dat het ook anders uit te leggen valt helaas. Want of de pijn nu van een hernia komt of aspecifiek is, pijn blijft subjectief.

Maar je had toch ook andere klachten? Die zijn wellicht niet mee beoordeeld en in de FML tot uitdrukking gekomen. Daar kun je dan wel iets mee.

Dat solliciteren lijkt me heel frustrerend. Kijk inderdaad wel uit dat je jezelf niet in de vingers snijdt. Je wil niet nóg meer gedoe met het UWV.
Mijn klachten zijn erg typerend voor een hernia. Er is geen arts die eraan twijfelt dat de diagnose hernia ook de oorzaak is van mijn klachten. Behalve de keuringsarts dan.

De FML is gebaseerd op zijn sprookje en daardoor lijkt het verhaal voor het UWV dus kloppend. Behalve het verslag van de chirurg, want die onderschrijft juist mijn verhaal. Maar daar doen ze niets mee.

Dat heb ik dus ook gemaild naar de jurist als eerste reactie op het dossier.
We hebben nu tot 22 maart voor het onderbouwde bezwaarschrift.
Alle reacties Link kopieren
Het is zowel een generatiedingetje alsmede een karakterding. Ze zijn beide erg eenzelvig zeg maar. Erg op zichzelf en alleen zijn gesteld. Dat maakt externe hulp ook lastig. Want, in hoeverre kan je iemand dwingen?
Een ouder iemand is niet monddood, heeft zelfbeschikkingsrecht en als iemand iets niet wil, wat moet je dan? Iemand maar aan zijn lot overlaten? Dat zit ook niet in mijn karakter. Dus Ja, als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Helaas.

Ik ga weer even werken. Hele pauze bezig geweest met bijlezen :proud:
Reageer vanavond wel verder.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik herken wel wat je zegt hoor Lientje. En ik vind het zeker niet gek dat je als oudere niet zomaar iedereen om je heen wil. Een vertrouwd iemand is vaak veel prettiger.
Het moet alleen niet ten koste gaan van jouw eigen welzijn. Daar zijn zij ook niet bij gebaat. En daar loopt het volgens mij een beetje knel bij jullie.

Tel daarbij op dat het niet in jouw aard zit om nee te zeggen. Wat ik overigens ook begrijp hoor.
Ik snap het ook Lientje. Wij zijn er destijds ook niet tegen in gegaan. Je kunt iemand inderdaad niet laten verkommeren.
lise1985 schreef:
22-02-2019 13:21
Mijn klachten zijn erg typerend voor een hernia. Er is geen arts die eraan twijfelt dat de diagnose hernia ook de oorzaak is van mijn klachten. Behalve de keuringsarts dan.

De FML is gebaseerd op zijn sprookje en daardoor lijkt het verhaal voor het UWV dus kloppend. Behalve het verslag van de chirurg, want die onderschrijft juist mijn verhaal. Maar daar doen ze niets mee.

Dat heb ik dus ook gemaild naar de jurist als eerste reactie op het dossier.
We hebben nu tot 22 maart voor het onderbouwde bezwaarschrift.
Precies. Het was die ene UWV arts die zonder enige aanleiding het anders zag. Dan moet dus de FML toch opnieuw worden vastgesteld? Uitgaande van de juiste diagnose / klachtenbeeld. Dat was wat ik bedoelde, maar ik omschreef het niet duidelijk.

Ik hoop echt dat het je lukt.

Word je in bezwaar overigens ook nog opnieuw gezien door een arts?
Doro75 schreef:
22-02-2019 14:19
Precies. Het was die ene UWV arts die zonder enige aanleiding het anders zag. Dan moet dus de FML toch opnieuw worden vastgesteld? Uitgaande van de juiste diagnose / klachtenbeeld. Dat was wat ik bedoelde, maar ik omschreef het niet duidelijk.

Ik hoop echt dat het je lukt.

Word je in bezwaar overigens ook nog opnieuw gezien door een arts?
Ik weet het niet zeker. Er wordt gevraagd of we een hoorzitting willen. Verder wordt het opgepakt conform procedure. Bij mijn weten houdt dat een herkeuring in, maar ik heb werkelijk geen idee hoe het in zijn werk gaat.
lise1985 schreef:
22-02-2019 14:21
Ik weet het niet zeker. Er wordt gevraagd of we een hoorzitting willen. Verder wordt het opgepakt conform procedure. Bij mijn weten houdt dat een herkeuring in, maar ik heb werkelijk geen idee hoe het in zijn werk gaat.
Als je wordt herkeurd, zou ik staan op een andere arts. Voor zo ver je die al niet vanzelf krijgt, wat op zich niet meer dan logisch zou zijn (maar mij verbaast niets meer).
Doro75 schreef:
22-02-2019 14:24
Als je wordt herkeurd, zou ik staan op een andere arts. Voor zo ver je die al niet vanzelf krijgt, wat op zich niet meer dan logisch zou zijn (maar mij verbaast niets meer).
Volgens mij is dat sowieso de bedoeling.

Ik heb net bericht gekregen dat ik, n.a.v. van mijn antwoord in de vragenlijst van de WW, wordt uitgenodigd voor een gesprek. Ik was er al bang voor...
lise1985 schreef:
22-02-2019 14:25

Ik heb net bericht gekregen dat ik, n.a.v. van mijn antwoord in de vragenlijst van de WW, wordt uitgenodigd voor een gesprek. Ik was er al bang voor...

:hug:
YellowLemon schreef:
22-02-2019 12:25
Zou dit een generatie dingetje of een karakter dingetje zijn denk je? :$

Mijn opa is van het soort ik ben je meerdere, dus je luisterd maar. Dat word feest voor mijn ouders als hij echte fysieke hulp nodig gaat hebben! Hij heeft nu vooral last van eenzaamheid en wil ook absoluut niet horen waarom ik liever een blokje omga. (Ik woon like 5 minuten van hem vandaan, heb alle tijd) Terwijl gewoon een beetje erkenning dat ook hij te ver kan gaan zou al heel wat zijn. Maar als niemand die man ooit tegenspreekt...

En mijn oma die recent overleden is. Die vroeg niet om hulp. Want die moest sterk zijn.

Ik hoop toch wel dat mijn generatie wat minder “simpel” word wat dat betreft. Hulp vragen is normaal, de man is niet meer standaard het hoofd van het gezin. Maar misschien zit mijn familie wel vol moeilijke karakters. :facepalm:

Mijn moeder is al anders. Haar moeder kon rustig zeggen "ik zie je nooit" terwijl mijn moeder 40 uur werkte én 2x per week langsging. Als mijn oma dat tegen mij zei was mijn antwoord "nee, je komt ook nooit eens langs". Dan keek ze heel raar ;-D En het was niet eens zo moeiljk, want de bus reed echt van haar huis naar mijn huis, zo ongeveer. Stopte alleen een kwartier bij het station, dus was ze wel lang onderweg, maar ze zat toch altijd alleen (volgens haar), dus hoe erg kan dát zijn? Bellen deed ze ook niet zelf, ze moest gebeld worden (en dan had ze al heel lang niet van je gehoord)
Mijn andere oma had ook zo'n moeder gehad, en paste er dus zelf voor op zo te worden :-]
Later is nu
lise1985 schreef:

Dat kan ook positief zijn, toch?
In elk geval zijn ze snel. En misschien kunnen zij ook druk uitoefenen op UWV hoe zij het in hun hoofd gehaald hebben om jouw werkplichtig te maken.
(ik bekijk de dingen misschien af en toe wat (te) positief....)
Later is nu
Dreamer schreef:
22-02-2019 14:49
Dat kan ook positief zijn, toch?
In elk geval zijn ze snel. En misschien kunnen zij ook druk uitoefenen op UWV hoe zij het in hun hoofd gehaald hebben om jouw werkplichtig te maken.
(ik bekijk de dingen misschien af en toe wat (te) positief....)
Het UWV druk uitoefenen op het UWV?

Ik heb mijn jurist even gemaild hoe hiermee om te gaan. Ik heb keurig voldaan aan alle plichten tot nu toe, maar ik ben wel eerlijk erover dat mijn gezondheid het vinden van werk, belemmert. Volgens mij heb ik dat netjes gedaan, maar dat heeft dus wel een gesprek tot gevolg.
Onterecht, want ik heb eigenlijk niets in de WW te zoeken, maar zit daar in afwachting van de bezwaarprocedure.
lise1985 schreef:

Dat is snel zeg. Je bent natuurlijk op deze manier niet bemiddelbaar. Ik ben echt benieuwd hoe dit verder gaat.
Sterkte!
Afbeelding

Wat klopt er niet bij dit plaatje...
Later is nu
Dreamer schreef:
22-02-2019 14:54
Afbeelding

Wat klopt er niet bij dit plaatje...
De geboortemaand ;-)
cesium24 schreef:
22-02-2019 14:53
Dat is snel zeg. Je bent natuurlijk op deze manier niet bemiddelbaar. Ik ben echt benieuwd hoe dit verder gaat.
Sterkte!
Dank je.
Ik ben benieuwd naar het advies van de jurist.
lise1985 schreef:
22-02-2019 14:56
De geboortemaand ;-)

:rofl:
Later is nu
Vanmiddag gesprek gehad, ik ga minder werken. Leidinggevende schrok ervan dat ik zoveel sta ingepland voor komende tijd. Ze zag zelf ook in dat dit gewoon teveel is.
Verder aangegeven dat ik door sommige collega's als sloofje wordt gezien, en dat ik het meeste werk moet doen. Leidinggevende gaf aan dat ik niet de enige was die hiermee komt, dus als het goed is wordt er wat mee gedaan. Zou heel fijn zijn.

We hebben afgesproken dat we de komende tijd even gaan kijken of dit goed gaat. Er zijn nog meer dingen besproken maar die hou ik even voor mezelf ;) Ben in ieder geval blij dat ik het heb aangekaart, en ik hoop nu echt oprecht dat er wat mee gedaan word.
@Lientje, ik heb mijn pa al vaker “gewaarschuwd” dat hij niet zo moet worden als zijn moeder met de dokter (die moest je er bijna heen slepen aan een been, op het laatst werd een blaasontsteking ook pas heeel laat ontdekt omdat ze er gewoon niks over zei). Mijn pa heeft echt net zo’n hekel aan de dokter als ik. Ik had laatst een gesprek over hem, waarom hij zich in de puberteit enzo eigenlijk nooit met mijn hele ziekenhuis ding heeft bemoeit. Toen zei hij ook letterlijk dat hij een hekel heeft aan dokters en dat dat mijn moeders ding was. Ik heb hem toen wel even wakker geschud van, Hey, maar ik ben toch ook jouw kind, daar was een extra oog misschien niet verkeerd geweest. En daar ging hij niet over in discusssie. Dat is een soort van gelijk krijgen bij mijn vader geloof ik, of hij wil het in ieder geval in overweging nemen.

@Dreamer, wat moeders die anders willen zijn dan hun moeder heb je ook wel weer gelijk. Mijn moeder die wil ALLES zijn wat haar moeder niet is. En ik heb bepaalde trekjes van beide oma’s, maar sommige ook wel specifiek van die van haar, ik hou van sieraden, bloemenprintjes, dierenprintje, nepvachtjes, tutten. Dus hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat ik net mijn oma ben, die moeder waar ze zo’n hekel aan heeft. :rofl: Ik kan het wel steeds meer als twee losstaande dingen zien. Want mijn moeder is totaal niet zo. Die heeft sinds ik leef misschien twee keer haar nagels gelakt voor mij. En daardoor ben ik dan die printjes enzo automatisch als “niet leuk” aan mezelf gaan zien door de ogen van mijn moeder. Maar dat is misschien wel een beetje een voorbarige puber conclussie geweest.

Toevoeging: Nu bedenk ik me spontaan ook even hoe heerlijk het is dat Regenboog zichzelf die naam heeft gegeven. Van mijn exen mocht het ook altijd wel een tandje minder(wat meer zwarte kleren, weg met die kamper oorbellen, doe eens rustig) maar hij word juist enthousiast van me.
Kwebbeltje91 schreef:
22-02-2019 15:58
Vanmiddag gesprek gehad, ik ga minder werken. Leidinggevende schrok ervan dat ik zoveel sta ingepland voor komende tijd. Ze zag zelf ook in dat dit gewoon teveel is.
Verder aangegeven dat ik door sommige collega's als sloofje wordt gezien, en dat ik het meeste werk moet doen. Leidinggevende gaf aan dat ik niet de enige was die hiermee komt, dus als het goed is wordt er wat mee gedaan. Zou heel fijn zijn.

We hebben afgesproken dat we de komende tijd even gaan kijken of dit goed gaat. Er zijn nog meer dingen besproken maar die hou ik even voor mezelf ;) Ben in ieder geval blij dat ik het heb aangekaart, en ik hoop nu echt oprecht dat er wat mee gedaan word.
Het klinkt als een positief gesprek. Voelde je je ook echt serieus genomen? :hug:
Nou, net de jurist gesproken. Hij vindt het goed dat er nu al een gesprek plaats gaat vinden met de adviseur werk. Daarin kan ik verzoeken tot een tijdelijke opschorting van de sollicitatieplicht omdat er een bezwaarprocedure loopt. Ziek melden is geen optie, omdat dat alleen maar negatief opgevat kan worden.
Helaas kan de bezwaarprocedure wel langer duren omdat er een tekort is aan verzekeringsartsen, zoals eerder deze week al in het nieuws kwam. Hij vindt dat ik netjes heb gehandeld tot nu toe in alle WW-zaken en ik moet dat ook blijven doen, ondanks dat het inderdaad krom is.

Mijn opmerkingen over de dossierstukken vond hij wel fijn, want het gaat een belangrijk argument worden in het bezwaarschrift.
Kwebbeltje91 schreef:
22-02-2019 15:58

Dat klinkt als een erg fijn gesprek Kwebbel. Je leidinggevende klinkt ook als een fijn persoon.
Een opschorting zou fijn zijn, Lise

Kwebbel, het klinkt als een positief gesprek. Voel je je wat gerustgesteld nu?
Gelukkig Kwebbeltje! Goed dat je dit hebt aangekaart. Je hebt er niks aan om je over de kop te werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven