Gezondheid alle pijlers

Normale hartslag op de fiets

30-01-2015 14:02 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Graag zou ik willen weten: wat is een normale hartslag als je vanaf huis op de fiets naar de supermarkt fietst (5 - 10 min). Boodschappen doet en weer terug fietst.

Ik heb een ziekte gehad en heb sindsdien soms last van mijn hart. Daarom wil ik het graag vergelijken met gezonden mensen.

Net was mijn hartslag ongeveer 140 toen ik weer thuis kwam. Ik fiets dan in een normaal tempo, niet extra hard ofzo.

Heb al gegoogled maar vind alleen dingen over wielrennen.
De hoogte van je hartslag is niet zo heel erg van belang, 140 is niet bijster hoog bij inspanning. Belangrijker is hoe lang het duurt voordat je weer op je 'normale' niveau zit.
je hartslag en het herstel van je hartslag naar normale waarden, kan best belangrijk zijn

(als je wil weten hoe fit je bent e.d.) Op hartslag trainen etc maar voor de rest.

Anders vraag het je arts i.v.m. je ziekte? (licht er heel erg aan wat voor soort ziekte)
Als je gewoon op je gemak fietst, vind ik het best hoog.

Bij cardio training ga je ongeveer tot 130.
Wat zegt je arts ervan?
Dat hangt van zoveel persoonlijke factoren af, dat je dat niet zomaar kunt vergelijken.

Wel wat Betjebig zegt.
Vraag het aan je huisarts. Laat desnoods een hartfilmpje op een hometrainer maken als je je zorgen maakt. Wij kunnen niet voor jou bepalen of dit gezond is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven