Nuvaring doorbraakbloeding - wat te doen?
zaterdag 13 februari 2010 om 13:38
Ik gebruik nu 4 maanden de Nuvaring zonder problemen. Eerste maand was er wat bruinige afscheiding, maar dat was normaal en ging inderdaad ook over.
Nu ben ik met de 4e ring bezig en krijg ik ineens een doorbraakbloeding! Op internet staat dat het in de 1e of 2e maand kan voorkomen, óf als je doorringt. Ik heb alleen elke maand netjes een stopweek gehouden!
Dus waarom gebeurt dit bij mij? En moet ik de ring er nu uithalen? Ben ik dan nog beschermd? Heeft iemand hier ervaring mee?
Nu ben ik met de 4e ring bezig en krijg ik ineens een doorbraakbloeding! Op internet staat dat het in de 1e of 2e maand kan voorkomen, óf als je doorringt. Ik heb alleen elke maand netjes een stopweek gehouden!
Dus waarom gebeurt dit bij mij? En moet ik de ring er nu uithalen? Ben ik dan nog beschermd? Heeft iemand hier ervaring mee?

zaterdag 13 februari 2010 om 19:35
Als je doorbraakbloeding hebt (regelmatig) dan is de anti conceptie, die je hebt gekozen wat te licht. Dus even aankijken of dit vaker gebeurt, dan zou je wat anders moeten zoeken. Voor nu: gewoon inhouden en pas uithalen wanneer je stopweek is. Anders ben je niet meer beschermd. Na het vloeien een keer je ring eruit halen en schoonspoelen met water en weer indoen. Een tip van mijn gynaecoloog bij doorbraakbloedingen bij de nuvaring was de stopweek in te korten tot 5 dagen. Dus dan heb je steeds 5 dagen geen ring in plaat van zeven.