Gezondheid alle pijlers

NUVARING misselijk eerste dag??!

25-01-2013 14:14 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
hai

ik gebruik nu al drie maanden de nuvaring

het is op zich een makkelijke anticonceptie en tijdens het vrijen enz heb ik er ook geen last van

maar telkens ik hem terug inbreng ben ik die volgende nacht/dag zo misselijk!! ook hoofdpijn en gewoon niet goed, hebben nog vrouwen hier ervaring mee? of tips?
Heb je een stopweek? Indien ja, misschien eens proberen zonder stopweek. Ik had er nooit last van.
ja ik heb een stopweek echt gek, vannacht was ik weer zo misselijk, kan aan iets anders liggen ook natuurlijk, maar 't viel me op dat dat samen met die hoofdpijn vooral opkomt in het begin van hem opnieuw te gebruiken
Ik werd ook misselijk van de Nuvaring. Heel jammer, want voor de rest vind ik dat er alleen maar voordelen aan zitten: de Nuvaring is veiliger (geen risico bij overgeven/diarree en je hoeft er niet elke dag aan te denken) en zorgde ervoor dat ik niet meer zo met anticonceptie bezig was. Zelf inbrengen vond ik ook een belangrijke voorwaarde.

Maar ja, die misselijkheid hè... er is helaas maar één Nuvaring, maar als de Nuvaring in de toekomst door meer mensen gebruikt wordt, komen er misschien ringen met verschillende hoeveelheden oestrogeen, net als bij de pil. Het staat tenslotte nog in de kinderschoenen dus ik hoop dat er ook meer varianten van de Nuvaring komen. De Nuvaring die er nu is staat gelijk aan een 30-pil en ik heb eigenlijk een 20-ring nodig om me beter te voelen. Ik hoop dat die er nog komt.
quote:loes1991 schreef op 25 januari 2013 @ 14:26:

ja ik heb een stopweek echt gek, vannacht was ik weer zo misselijk, kan aan iets anders liggen ook natuurlijk, maar 't viel me op dat dat samen met die hoofdpijn vooral opkomt in het begin van hem opnieuw te gebruiken

Misschien dat je daarom eens moet proberen om geen stopweek in te lassen, gewoon laten zitten en na 4 weken een nieuwe indoen.

Misschien is de 'schok' dan minder groot.
Ik neem ook gewoon een stopweek, maar heb nergens last van. Soms ook geen stopweek en ook dan geen last van misselijkheid.

Het staat wel genoemd in de bijsluiter als veel voorkomende bijwerking. Tussen de een op de tien en de een op de honderd gebruikers zouden er last van hebben.

Misschien even met de huisarts praten over alternatieven als het je te veel dwars zit?
Dat kan, ik had dat altijd met de pil. Daarom nam ik hem 's avonds in waardoor ik door het grootste deel van de misselijkheid heen sliep. Misschien helpt 's avonds inbrengen?

En doorringen natuurlijk, maar dat moet je maar net willen.
quote:nephthys schreef op 25 januari 2013 @ 15:20:

[...]

Misschien dat je daarom eens moet proberen om geen stopweek in te lassen, gewoon laten zitten en na 4 weken een nieuwe indoen.

Misschien is de 'schok' dan minder groot.Dan ringt ze door omdat de ring 4 weken werkzaam is. Ik draag hem vier weken en hou dan een stopweek. Scheelt weer een paar ringen en verbandmiddelen per jaar. Qua klachten. Ik let nooit op dat soort dingen, dus geen idee.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hoi Loes, ik heb ook de nuvaring, ben er nog maar net een week mee begonnen.

Maar de eerste dag voelde ik mij ook licht misselijk.

Dit linkte ik ook gelijk aan de hormonen, dus het zou mij niet verbazen.

De tip van Fame ga ik ook zeker opvolgen, scheelt zeker een hoop!

Melissa-x- : Ik heb gelezen dat ze bezig zijn met een onderzoek naar een nieuwe anticonceptie ring.

Google er maar eens op. Ze zoeken er momenteel proefpersonen voor.

Dus wie weet, als hier minder hormonen inzitten, is dat altijd beter.

Ik wou zonder pil, liever geen hormonen, maar na dik 10 jaar pil slikken was ik vergeten dat ik ook een pms er ben.

Daarom nu de nuvaring, beter dan die stemmingswisselingen, bah! Apart hoe verschillend dat werkt per vrouw...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven