Gezondheid alle pijlers

Nuvaring-vraag

05-09-2014 00:09 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat jullie geen kristallen bol hebben, ik bel morgen de apotheek, maar ik ben een beetje ongerust. :-)

Ik gebruik (al een hele tijd) de Nuvaring. Nog nooit vergeten in te brengen / te verwijderen, tot vandaag. Ik heb hem 11 uur te laat ingebracht na de stopweek. Nu zegt de bijsluiter, als je in die periode seks hebt gehad, contact opnemen met de huisarts, én zeven dagen condooms gebruiken. Dat laatste zie ik niet zo zitten, romantisch weekend gepland, maar goed, als het moet dan moet het.

Maar, contact opnemen met de huisarts vanwege seks in de stopweek? Is dat écht nodig? Kan de huisarts sowieso nog iets doen nu? Ik weet dat het tijdstip bij de Nuvaring behoorlijk nauw komt vanwege lage dosering hormonen, maar hoe serieus moet ik de bijsluiter nemen? Is dit echt een serieus risico en moet ik gewoon morgenochtend de apotheek / huisarts bellen, of is het meer voor alle zekerheid geschreven en maakt die 11 uur in de praktijk niet zo héél veel uit?
Hoe erg zou het zijn als je zwanger raakt?

Afhankelijk daarvan zou ik de bijsluiter serieuzer of minder serieus nemen.

Het advies van je HA zal waarschijnlijk ook condooms zijn of als je al onveilig hebt gevreeën de MAP.
ik heb de ring ook gehad en deed het (inderdaad niet leuk) vervolgens 2 weken met condoom.

ik moest alleen van de nuvaring af door klachten + in het nieuws kwam dat de ring niet zo goed voor je is waardoor ik oproep kreeg voor ander anti conceptie middel.
A woman with class is timeless
Als je echt zekersteweten geen kind wil, moet je het nu veilig doen.

Ik ben niet supervruchtbaar, een derde kind zou nog best welkom zijn, ik zou het, als ik in jouw schoenen stond, niet veilig doen. Mijn stopweek duurt soms wel 2 weken, al een paar jaar. Nog niet zwanger geraakt.
Serieus nemen. Te laat beginnen levert juist het grootste risico op. Jij kunt nu een eisprong krijgen en sperma kan dagen in jouw lijf overleven. DAAROM loop je nu een serieus risico. Niet zo naïef!
Wolkewitje, niet zo handige reactie. Dit zegt idd meer over jouw vruchtbaarheid dan over correct gebruik van de ring.
quote:wolkewitje schreef op vrijdag 05 september 2014 08:35 Als je echt zekersteweten geen kind wil, moet je het nu veilig doen.

Ik ben niet supervruchtbaar, een derde kind zou nog best welkom zijn, ik zou het, als ik in jouw schoenen stond, niet veilig doen. Mijn stopweek duurt soms wel 2 weken, al een paar jaar. Nog niet zwanger geraakt. Waarom gebruik je A-C? Om niet zwanger te raken toch? Jij kan het net zo goed niet gebruiken. Hoe fout zeg.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Vroeger was de nuvaring erg gevoelig, ik weet niet hoe dat nu zit.

Maar ik heb hem gebruikt toen hij net op de markt kwam.

Helaas stond toen nog niet in de gebruiksaanwijzing dat je echt heel erg stipt moest zijn met het verwijderen en inbrengen van een nieuwe ring.

Ik was dus ook te laat met een nieuwe inbrengen, gevolg was dus wel dat ik zwanger werd.
Dankjewel voor de reacties! Ik viel gisteren per ongeluk in slaap, anders had ik nog wel gereageerd. Ik ga zo maar eens de apotheek bellen denk ik ... Ik had nog helemaal niet aan de map gedacht, maar daar is het sowieso veel te laat voor. Zwangerschap is overigens zeer ongewenst ivm medicatie die ik gebruik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven