Gezondheid alle pijlers

NuvaRing

27-12-2012 16:06 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey

Ik ben vandaag begonnen met een NuvaRing als anticonceptie, volgens m'n arts het ideale voorbehoedsmiddel!

Zijn er echter mensen die last hebben van acne? Had gehoord dat je dat daardoor kon krijgen, mss tips om te voorkomen of is het een fabeltje?

Groetjes!!
Acne heb ik geen last van, behalve dan de gebruikelijke pukkel rond de tijd van de maand. Heb wel echt verschrikkelijk heftige reacties op de hormonen. Momént dat die ring eruit is zwabber ik 4 dagen emotioneel rond (boos, huilen, rare dingen doen) tot mijn vloei begint. Daarna ben ik weer "normaal" :P Maar inderdaad heerlijke anticonceptie.
Vreemd is niet labiel.
Ik heb de nuvaring ongeveer zes jaar gebruikt en had soms 1 puistje als ik ongesteld moest worden. Nu ik geen anticonceptie gebruik zit vol met puistjes als ik ongesteld word . Ik vond het fijne anticonceptie, geen last van moodswings oid terwijl ik met de pil onuitstaanbaar was. Ik zette in mn telefoon wanneer de ring erin of eruit moest, middels een herinnering. Heel handig!
De een zal wel gevoelig voor bijwerkingen zijn, de ander niet.

Ik heb al jaren de nuvaring en ik heb geen last van bijwerkingen, integendeel zelfs. Korte menstruatie, niet hevig ook, geen kilo aangekomen, geen acne, geen rugpijn, geen hoofdpijn.... nergens last van. Maar zoals ik al zei, dat zal per persoon verschillen.
Gebruik het nog maar kort maar stukken minder last van bijwerkingen als van de gewone anticonceptie pil.

Minder moodswings, minder acne en volgens mij ook niet extra aangekomen door de ring.

Ik ben er ook mee begonnen omdat ik veel last had van bijwerkingen met de pil.
Ik heb zelf sinds ongeveer een jaar meer last van puistjes (een verlate puberteit ofzo, zeg het maar..). Ben ongeveer twee maanden geleden met de NuvaRing en mijn huid is er niet op achteruit gegaan.
Ik kreeg er meer puistjes van en een eetlust van jewelste. Hallo 7 extra kg's!
Ik ben na 1,5 mnd gestopt, omdat ik er ook al 1,5 mnd migraine van had. Dat was echt vreselijk. Nuvaring eruit betekende gewoon terug naar af en toe een aanvalletje zoals normaal.

En een vriendin is er zwanger mee geworden..
Ik heb hem een aantal jaren gebruikt, ideaal! Ben ermee gestopt omdat ze te duur waren, maar ik vind het echt enorm jammer.
Ik ben er erg content mee. Draag hem 4 weken, scheelt weer een hele doos en verbandmiddelen, geld en pijn per jaar. Niks geen puistjes.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dank jullie wel! Ik had ook zo'n last van de pil. En eh ben beetje vergeetachtig, heb een abortus gehad doordat ik de pil vergeten was.. Daarom raadde mijn arts me dit ook vooral aan, maar nu ik lees dat er iemand zwanger door geworden is.. Dat wil ik echt niet nog is!
Ja, maar Loes, degene die dat postte was er niet bij toen haar vriendin de ring in en uit deed, neem ik aan. Wij weten niet of het door de ring kwam, of door de onzorgvuldigheid van de gebruikster. Dus maak je nou maar geen zorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven