Gezondheid alle pijlers

Nuvaring?

10-02-2010 14:08 35 berichten
Ik ben op zoek naar een nieuwe anticonceptiemethode omdat ik de pil niet meer wil gebruiken. Nou twijfel ik tussen een spiraaltje en de nuvaring. Omdat ik 18 ben zou een spiraatlje nog niet echt aan te raden zijn..

Nou ben ik erg benieuwd naar jullie ervaring met de nuvaring.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou een spiraaltje niks voor je zijn? Heeft niets met leeftijd te maken hoor.
Zoiets las ik op internet, in ieder geval dat het inbrengen dan een stuk pijnlijker is en ik ben een beetje een watje, maargoed dat is dan even doorbijten. Ik ben bang dat zo'n ring steeds uitvalt ofzo.
Ik heb de nuva-ring een tijdje gebruikt, maar ik was er niet echt blij mee. Ik kreeg er nogal een droge vagina van. En bitter weinig zin in sex.
hmm ik twijfel ook maar ik denk dat ik toch voor het spiraaltje ga, als ik genoeg moed verzameld heb om naar de gyn te gaan. (slechte ervaringen in het verleden, niet vanwege eventuele pijn)
quote:kaatje_85 schreef op 10 februari 2010 @ 14:20:

hmm ik twijfel ook maar ik denk dat ik toch voor het spiraaltje ga, als ik genoeg moed verzameld heb om naar de gyn te gaan. (slechte ervaringen in het verleden, niet vanwege eventuele pijn)Hamstermeisje! haha. Ik ga straks een nieuwe hammie halen denk ik. MAAAR.. ja ik heb ook geen zin om naar mijn HA te gaan om het te overleggen, hij vond me al een zeur toen ik steeds terugkwam met klachten van de pil. Je kan niet zelf een afspraak maken met een gyn zonder met de HA te hebben overlegd toch?
quote:Katherina schreef op 10 februari 2010 @ 14:18:

Ik heb de nuva-ring een tijdje gebruikt, maar ik was er niet echt blij mee. Ik kreeg er nogal een droge vagina van. En bitter weinig zin in sex.een droge vagina? dat klinkt niet fijn! Viel de ring ook wel eens uit?
Ik heb een half jaar geleden op het punt gestaan om van de pil af te stappen en een spiraaltje te laten plaatsen...

De huisarts heeft het me afgeraden, ik zou vrij jong zijn, dus mijn vagina mond vrij nauw (pijnlijk met inbrengen) en hij liet terloops ook nog weten dat het niet geheel infectievrij is. Spiraal schijnt na zijn idee virusgevoelig te zijn.

Hij heeft me geadviseerd om eerst gebruik te maken van de nuvaring.

Momenteel maak ik dus gebruik van de nuvaring. Ik heb er prettige ervaringen mee! Je hebt er drie weken geen omkijken na (tenminste als hij niet verschuift, dit moet je weleens checken;)) Als je hem met de sex voelt zitten, mag je hem er tot maximaal drie uur uithalen (daarna eerst afspoelen en weer inbrengen)...

Het voordeel van de nuvaring is dat hij alleen een stofje afgeeft aan de baarmoedermond, dus je krijgt niet als bij de pil constant hormonen binnen, en je zou dus gewoon zin moeten hebben/krijgen...

Maar ik denk persoonlijk dat iedereen op welk voorbehoudsmiddel dan ook anders reageert...ieder lichaam is natuurlijk anders, en heeft een andere gebruiksaanwijzing!
quote:missfee schreef op 10 februari 2010 @ 14:27:

Ik heb een half jaar geleden op het punt gestaan om van de pil af te stappen en een spiraaltje te laten plaatsen...

De huisarts heeft het me afgeraden, ik zou vrij jong zijn, dus mijn vagina mond vrij nauw (pijnlijk met inbrengen) en hij liet terloops ook nog weten dat het niet geheel infectievrij is. Spiraal schijnt na zijn idee virusgevoelig te zijn.

Hij heeft me geadviseerd om eerst gebruik te maken van de nuvaring.

Momenteel maak ik dus gebruik van de nuvaring. Ik heb er prettige ervaringen mee! Je hebt er drie weken geen omkijken na (tenminste als hij niet verschuift, dit moet je weleens checken;)) Als je hem met de sex voelt zitten, mag je hem er tot maximaal drie uur uithalen (daarna eerst afspoelen en weer inbrengen)...

Het voordeel van de nuvaring is dat hij alleen een stofje afgeeft aan de baarmoedermond, dus je krijgt niet als bij de pil constant hormonen binnen, en je zou dus gewoon zin moeten hebben/krijgen...

Maar ik denk persoonlijk dat iedereen op welk voorbehoudsmiddel dan ook anders reageert...ieder lichaam is natuurlijk anders, en heeft een andere gebruiksaanwijzing!

Hmm oké! Mijn zus heeft op dr 21e een koperspiraaltje laten plaatsen en heeft daar nooit problemen mee gehad eigenlijk, ook het plaatsen deed niet zo'n pijn, daarom neig ik nu eerder naar een spiraaltje dan de ring.. dan ben ik tenminste helemaal van de hormonen af, want ik kan echt nergens tegen.

Maarrrr een nuvaring is ook wel weer makkelijk, je hoeft er een maand niet naar te kijken en het is niet pijnlijk o.i.d en geeft weinig hormonen af en zou dus misschien ook geen nare bijwerkingen voor mij hebben.

Is de ring nooit uitgevallen tijdens of na de seks ofzo?

daar ben ik dan weer bang voor.
Ik heb de ring een jaartje gebruikt, was er qua gebruik heel blij mee. Ik vergat de pil regelmatig, en bij de ring hoef je er amper aan te denken.

Je voelt er niks van en ik weet niet hoe je hem kan laten verschuiven, maar het zit net als een tampon. Dus je moet wel erg gekke dingen doen om hem uit te plassen of te verliezen tijdens het lopen ofzo.

En met sex deed ik hem altijd gewoon even uit. Mijn uitspattingen duren geen 3 uur . Maar ik begrijp van sommigen dat hun vriendjes er niks van voelen. De mijne wel, dus vandaar dat ik hem uit deed.

Overigens deed ik er altijd 2 achter elkaar in, zonder stopweek. Dus dan ben je maar 1 x per 6 weken ongesteld. Dit deed ik ook wel met de pil, maar omdat hier minder hormonen in zitten, kreeg ik heel soms last van kleine doorbraakbloedingen.
quote:odi schreef op 10 februari 2010 @ 14:40:

Ik heb de ring een jaartje gebruikt, was er qua gebruik heel blij mee. Ik vergat de pil regelmatig, en bij de ring hoef je er amper aan te denken.

Waarom ben je er na een jaar weer mee gestopt?

En had je verder geen last van de hormonen o.i.d?

Ik twijfel nou wel weer! aangezien jij er wel positief over bent en hij nooit is uitgevallen ofzo. Ik zal het toch zelf moeten ervaren.
Ik heb hem een paar jaar gebruikt en vond 'm heel prettig in het gebruik. Heel handig en geen omkijken naar.
quote:Snormel schreef op 10 februari 2010 @ 14:54:

Ik heb hem een paar jaar gebruikt en vond 'm heel prettig in het gebruik. Heel handig en geen omkijken naar.Nooit uitgevallen of last van de hormonen? Ik hoor toch wel veel positieve reacties! misschien dat ik de ring ook eens ga proberen.
Overigens was ik met bij de huisarts met een zo genoemd mirenaspiraaltje (daar zitten wel hormonen in, in tegensteling tot het koperspiraaltje) Dit in tegen stelling tot wat je zus heeft/had!

De nuvaring is er bij mij nog nooit uitgevallen, wat ik wel eens ooit heb is dat hij iets meer naar voren schuift (maar dat komt waarsch. door de seks)

En ja, ik houd hem meestal wel in, maar hij is er met gemaakt uitgehaald en weer ingebracht!

Voordeel voor mij is dat ik net zo regelmatig ongesteld ben als bij de pil. Ik heb nog niet geprobeerd hem 6 weken in te houden...wel een optie om te proberen!

En het verhaal van evt. aankomen in gewicht en schommelingen in hormoonspiegel dus in gedrag en reacties die vlieger gaat bij mij niet op

miss een lijstje opstellen met 10 voor en nadelen van de spiraal en 10 voor en nadelen van de nuvaring en dan afstrepen? En voor jezelf de juiste keuze gaan maken?
quote:missfee schreef op 10 februari 2010 @ 14:59:

miss een lijstje opstellen met 10 voor en nadelen van de spiraal en 10 voor en nadelen van de nuvaring en dan afstrepen? En voor jezelf de juiste keuze gaan maken?Dat ga ik inderdaad wel even doen! Misschien ga ik eerst paar maanden de ring proberen voordat ik gelijk een spiraaltje laat plaatsen. Ik ben alleen met de hormonen van de nuvaring bang dat ik weer enorm veel puistjes krijg als wat ik met de pil had. Maargoed dat weet ik pas wanneer ik het geprobeerd heb!
Ik heb hem ook een tijd gebruikt. Ideaal alleen kon mijn vriendje er helaas niet tegen. Of ik heb nu in hield of uit deed. Hij kreeg er rooie vlekken van daaro....

Ben dus maar terug gegaan naar de pil (Yasmin)
Oh damn dat klinkt niet fijn!
Ik heb m nu al twee jaar en ik vind m ideaal. Ik kon slecht tegen de hormonen in de pil, maar ik heb hier nergens last van.

Ik ring ook 2x achterelkaar, dus ook maar 1x in de 6 weken ongesteld, ideaal. En mijn menstruatie is veel lichter (en soms ook gewoon niet) als dat ie daarvoor was.

Man voelt m niet zitten bij de sex en hij is er nog nooit zomaar uitgevallen.

Wel zat ik de eerste maand de hele tijd te checken of ie er nog wel zat, maar daar ben ik inmiddels al lang en breed aan gewend en check m nooit meer (en hij zit er altijd).

Als ik jou was zou ik de nuvaring gewoon proberen. Volgens mij krijg je m voor 3 maanden mee. Als het nou niet bevalt, kun je altijd nog stoppen en het spiraaltje laten zetten.

Op die manier heb ik t wel gedaan in ieder geval en ik ben nooit aan een spiraal zetten toegekomen, omdat ik de nuvaring zo fijn vind.
@highfive, Ik ga ook wel even een afspraak met de HA maken en even met hem overleggen of de nuvaring een optie voor mij is en dan ga ik em gewoon proberen! En precies, mocht het niet bevallen dan stop ik gewoon weer.
-
Microgynon 30 word gewoon vergoed dacht ik?

En de nuvaring is ongeveer 20 euro voor 3 maanden.
Ik ben al meer dan een jaar tevreden met de NUVA ring. Geen idee hoe iemand die zou kunnen verliezen, krijg het echt niet voor elkaar. Verder ook geen problemen met bijverschijnselen oid.

Ik ring trouwens ook door en tot nu toe zonder doorbraakbloeding.

Aanrader wat mij betreft.
nuvaring en sofi2010 is een klein lief meisje van 4......terwijl ik het wel goed gebruikt heb
Puck
quote:sofi2010 schreef op 10 februari 2010 @ 15:59:

nuvaring en sofi2010 is een klein lief meisje van 4......terwijl ik het wel goed gebruikt hebheh? zwanger geworden met de nuvaring?
bij mij wordt de nuvaring vergoed door de verzekering, dus gratis.

Volgens mij is trouwens geen een voorbehoedsmiddel 100% veilig, dus er is een (kleine) kans dat je toch zwanger wordt. Wil het exacte percentage weten, dan zou ik even de site van nuvaring opzoeken, daar staat het op.

Maar er zijn dus ook vrouwen die zwanger worden terwijl ze het spiraaltje, de pil enz enz. gebruiken. Maar het is niet standaard

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven