Gezondheid alle pijlers

Oeps... Iets teveel anticonceptie in één keer?

24-12-2012 20:50 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva vrouwen,

De laatste dagen was ik vergeten mijn anticonceptiepil (ethinylestradiol/levonorgestrel) in te nemen. Nu ging ik gisteren alweer bloeden. Ik ben ongeveer op de helft en heb net in één keer alle vergeten pillen ingenomen. Nou maak ik me een beetje zorgen hoeveel kwaad dat kan... het waren er vier. Word ik nu een hormonenbom ofzo? Ik heb de bijsluiter er nog even op nageslagen, maar hier vond ik helaas niets in....

Graag jullie inzichten hierover!
Haha, bedankt voor alle opmerkingen, die meestal slimmer zijn dan mijn vraag en actie!

Ik haal wel vaker domme acties uit, maar dit is absoluut niet bedoeld als schreeuw om aandacht, al besef ik nu dat het wel zo over komt. Ik kon het antwoord simpelweg zo snel niet vinden op de bijsluiter en ik wist even niet wie ik dit moest vragen.

Sorry, het is een onwijs domme vraag. Maar ik weet voldoende! Heb geen seks gehad en de komende tijd zal ik ook geen seks hebben (sowieso niet hierna!). Desondanks vind ik het wel een goede tip om de anticonceptie methode te heroverwegen, aangezien ik over het algemeen vrij chaotisch en vergeetachtig ben.
Maar dit staat wél in de bijsluiter! Daar staat precies in wat je moet doen als je pillen vergeten bent. Je moet beter lezen.
En vriendin van mij die arts is heeft dit ook een keer gedaan

Doos! je leest toch eerst de bijsluiter als je een pil vergeten bent?

Hier vind je lotgenoten: Fouten die je maar 1 keer maakt

sterkte, ik hoop voor je dat je niet te misselijk bent tijdens het kerstdiner.
quote:zephora schreef op 24 december 2012 @ 22:27:

Haha, bedankt voor alle opmerkingen, die meestal slimmer zijn dan mijn vraag en actie!

Ik haal wel vaker domme acties uit, maar dit is absoluut niet bedoeld als schreeuw om aandacht, al besef ik nu dat het wel zo over komt. Ik kon het antwoord simpelweg zo snel niet vinden op de bijsluiter en ik wist even niet wie ik dit moest vragen.

Sorry, het is een onwijs domme vraag. Maar ik weet voldoende! Heb geen seks gehad en de komende tijd zal ik ook geen seks hebben (sowieso niet hierna!). Desondanks vind ik het wel een goede tip om de anticonceptie methode te heroverwegen, aangezien ik over het algemeen vrij chaotisch en vergeetachtig ben.Oke, ik ben nu uitgelachen, maar ik had na 1 seconde googelen op bijsluiter microgynon 30 dit gevonden:

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h08204.pdf
dit dus..

Wat u moet doen als u meer van Microgynon 30 heeft gebruikt dan u zou mogen

Er bestaan geen meldingen van ernstige schadelijke gevolgen van het innemen van veel Microgynon

30 tabletten tegelijk. Mocht u een aantal tabletten tegelijk hebben genomen, dan kunt u mogelijk last

krijgen van misselijkheid, overgeven of vaginaal bloedverlies.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
niet zoveel aan de hand

je hebt een halve map ingeslikt

ik gebruikte soms de ac pil ook als map zie tekst http://ec.princeton.edu/

Take 4 pills within 120 hours after unprotected sex and take 4 more pills 12 hours later:

Microgynon-30

Stediril 30

Take 5 pills within 120 hours after unprotected sex and take 5 more pills 12 hours later:

Lovette

dus dames je kunt voor directe nood je ac pil voor map gebruiken
Oh, dat laatste is wel handig om te weten. Geldt dat ook voor Marvelon (ethinylestradiol/ desogestrel 0,03 mg/0,15 mg) en hoeveel moet je er daarvan van nemen om als MAP te tellen?

Ik hoop niet dat het ooit nodig is, maar ben recent gestopt met de pil (ivm geen hormonen meer in mijn lijf willen). Moet helaas nog even wachten voor ik een spiraaltje mag laten plaatsen dus voorlopig doen we het met condooms. Mocht er iets misgaan is dit wel handig, ik heb nog voor een aantal maanden aan AC-pil in huis....
Gwenni, dat is NIET de manier!

Mocht het mis gaan, bel de huisarts, maar ga niet zelf dokteren door veel pillen te slikken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven