Gezondheid alle pijlers

Ogeblazen buik

16-09-2016 09:17 27 berichten
Hallo!

Sinds jaren heb ik pds,ben naar de mdl arts geweest en ook onderzoek gehad.Gelukkig ziet alles daar goed uit en ook geen ontstekingen.Helaas heb ik de hele tijd opheblazen buik,maakt niet uit wat ik eet of niet eet Ik heb van alles geprobeert speciale dieet,rennie,pepermunt olie,accupunctuur,iriscopie...

Misschien kennen viva dames en heren een wondermiddel,ben ten einde raad,alle energie gaat naar mijn buik toe.Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik er ook last van gehad en ik heb ontzettend baat gehad bij een veganistisch dieet wat ik gevolgd heb (50 days of Green Happiness). Nu zwanger, dus sowieso opgeblazen en ik wil nu ook even niet veganistisch zijn...maar ik ga er zeker weer mee beginnen na de geboorte van mijn kindje.
Dank je wel,ik ga ff kijken!
Wegblijven van dingen als rennie. Mijn mdl arts was daar niet over te spreken.

Bij mij scheelt het iets als ik een paar dagen geen brood eet en dingen drink met koolzuur. Maar ik heb het geaccepteerd.

Oh en geen zoetstoffen, dat geeft mij heel veel last.

Veganistisch kan ik me voorstellen dat dat ook helpt maar zo ver ben ik nog niet dat ik dat wil proberen.
Ik gebruik nu niets meer want niets helpt.Brood vererger alleen maar dus ik eet het ook niet.Yacult helpt ook niet maar mss heb iemand goede ervaring met probiotica?
Hier hetzelfde,geen brood en zo min mogelijk suiker is voor mij de oplossing.

Die opgeblazen buik vreet energie idd.

Als ik brood dus schrap en suiker beperk,gaat mijn buik (lucht) weg en voel ik me met de dag energieker worden.
Yakult zit vol suiker
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Yakult drink ik niet meer,helpt toch niet.

Ben niet zo van zoetigheid en merk geen verschil soms word ik nog meer opgeblazen van bv eten van een komkommer en soms ook niet,zooo verschillend elke keer.

Ik zou graag willen betere darmflora maar hoe doe ik dat?
Waar zit het in je maag of in je darmen? Rennie helpt niet in je darmen.

Ik krijg het van zuivel, maar neem aan dat je dat geprobeerd hebt
In de darmen,qua zuivel drink ik af en toe karnemelk vind ik zo lekker maar dan moet ik gelijk rennen....maar word niet opgeblazen van.Dank iedereen voor meedenken
Ik heb geen pds, maar wel altijd heel opgeblazen. Ik eet nu zo goed als geen koolhydraten meer en het opgeblazen gevoel is weg. Je ziet ook duidelijk verschil.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Beperk alcohol, zout en suiker. Bij mij helpt dat
Voor degenen die koolhydraten hebben geschrapt: wat eten jullie daarvoor in de plaats? Ik weet niet of ik pds heb, heb het nooit laten testen, maar ik heb wel gauw een opgeblazen buik en voel me regelmatig trillerig na (vooral) een broodmaaltijd. Aan de andere kant heb ik het idee dat mijn stoelgang beter is als ik voldoende volkoren granen eet, en heb ik veel te veel honger als ik alleen maar groenten, fruit, noten, vlees en zuivel eet. Ik heb koolhydraten wel nodig om mijn energiepeil goed te houden.
Je kan van het merk Solgar hele goede probiotica kopen, het kost wel wat maar het werkt heel goed.

Ik had ook altijd last van een opgezette buik en obstipatie maar met deze capsules gaat het heel goed. Ik heb de gene met de meeste stammen erin, iets van 38 euo nog wat.

Je darmflora knapt er enorm van op, en dus je opgeblazen buik verdwijnt,
quote:stokst@@rtje schreef op 16 september 2016 @ 15:03:

Voor degenen die koolhydraten hebben geschrapt: wat eten jullie daarvoor in de plaats? Ik weet niet of ik pds heb, heb het nooit laten testen, maar ik heb wel gauw een opgeblazen buik en voel me regelmatig trillerig na (vooral) een broodmaaltijd. Aan de andere kant heb ik het idee dat mijn stoelgang beter is als ik voldoende volkoren granen eet, en heb ik veel te veel honger als ik alleen maar groenten, fruit, noten, vlees en zuivel eet. Ik heb koolhydraten wel nodig om mijn energiepeil goed te houden.

Ik eet ipv brood: kwark, omelet, salade, stukje kip.

En 's avonds ipv aardappelen, pasta of rijst: extra groenten of bonen/ kikkererwten (bevatten wel koolhydraten, maar langzame ipv snelle).

Ik heb juist veel minder honger en meer energie. Maar voor iedereen werkt dat anders natuurlijk.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Solgar ga ik bestellen,dank je wel!
Misschien glutenvrij eten? Dat is veel minder lekker dus dan eet je veel minder. Minder darminhoud is minder bacteriën is minder gas en gerommel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Tvp
Idd weinig brood en zo min mogelijk suiker's.
quote:Zoila schreef op 16 september 2016 @ 09:52:

Hier hetzelfde,geen brood en zo min mogelijk suiker is voor mij de oplossing.

Die opgeblazen buik vreet energie idd.

Als ik brood dus schrap en suiker beperk,gaat mijn buik (lucht) weg en voel ik me met de dag energieker worden.

Ik krijg van suikers ook een opgeblazen buik

Nu ik weer let op een gezond eetpatroon en zo min mogelijk suikers probeer te eten merk ik het verschil heel goed

En ik sla daarmee twee vliegen in 1 klap want van puistjes heb ik ook geen last meer
Tvp
quote:Shiva- schreef op 16 september 2016 @ 20:24:

[...]

Ik krijg van suikers ook een opgeblazen buik

Nu ik weer let op een gezond eetpatroon en zo min mogelijk suikers probeer te eten merk ik het verschil heel goed

En ik sla daarmee twee vliegen in 1 klap want van puistjes heb ik ook geen last meer

Ja dat klopt!

Mijn huid wordt dan ook opvallend rustiger.

Cellulitis lijkt ook minder te worden.
quote:wiezel schreef op 16 september 2016 @ 15:55:

[...]

Ik eet ipv brood: kwark, omelet, salade, stukje kip.

En 's avonds ipv aardappelen, pasta of rijst: extra groenten of bonen/ kikkererwten (bevatten wel koolhydraten, maar langzame ipv snelle).

Ik heb juist veel minder honger en meer energie. Maar voor iedereen werkt dat anders natuurlijk.

Ik eet wel eens kwark tijdens de lunch en dat verschil merk ik wel. Brood is voor mij gewoon het makkelijkst, zeker op het werk, maar ik ga toch eens kijken of ik vaker kwark kan eten. Of een salade.

Met extra groenten ipv koolhydraten heb ik geen vol gevoel, dan eindig ik later die avond toch nog met crackers of zo. Bonen kan ik proberen. Maar heb je dan geen last van uhm gasvorming? Zit je dan niet alsnog met een opgeblazen buik?
quote:padme84 schreef op 16 september 2016 @ 09:20:

Zelf heb ik er ook last van gehad en ik heb ontzettend baat gehad bij een veganistisch dieet wat ik gevolgd heb (50 days of Green Happiness). Nu zwanger, dus sowieso opgeblazen en ik wil nu ook even niet veganistisch zijn...maar ik ga er zeker weer mee beginnen na de geboorte van mijn kindje.Idem. Regelmatig en veganistisch eten helpt enorm. En lekker veganistisch bestaat, ik kan je een paar makkelijke en lekkere recepten geven, maar Google weet er nog veel meer!
Psylliumpoeder werkt bij mij ontzettend goed. 's ochtends een beetje poeder mengen met een groot glas water,doet wonderen! naast goed eten en veel water drinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven