Gezondheid alle pijlers

Om 4 uur weer wakker..................oorzaak

10-09-2013 04:35 70 berichten
Hallo ladies,

Het is me duidelijk en hoop voor jullie nu ook, als je de pech hebt om wakker te zijn tenminste.

Vanaf het 40ste levensjaar kan het gebeuren dat je een pauze inlast in je slaap, vanwege nakende ouderdom. Jazeker.

Een arts vertelde mij dat vandaag.

Het rotte is dat ik uitzicht heb op een 55+ flat en daar is alles donker, die liggen allemaal heerlijk te maffen.

De arts vertelde me ook dat in melk een bepaalde stof zit die de slaap bevorderd en dat dat beter is dan pillen, voor zo lang het werkt natuurlijk, want ik ga nu echt voor de pillen. Krijg er een kunstkop van.

In ieder geval, dan weten jullie dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen die melatonine ook halen, alles voor een nacht doorslapen. Ik merk dat ik overdag gewoon doorga op autopilot, maar eigenlijk ben ik zo verschrikkelijk moe!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Goedemorgen dames, hier ook elke nacht rond 4.15/4.30 uur wakker. Dat is sinds ruim 1,5 jaar zo. Ik baal er vreselijk van. Melatonine, 5 mg, helpt niet. Goedenachtrustthee van Zonnatura ook niet. Beker warme melk ga ik vanavond proberen. Het inslapen is geen probleem. Ik lig binnen 5 minuten onder zeil, maar wordt dus na amper 4 a 5 uurtjes slaap weer wakker en kom dan niet meer in slaap. Ik weet dat het aan stress ligt, maar die problemen kan ik nu niks aan doen. Ik ben bang voor slaappillen. Bang voor de verslaving. Ik heb, net als vele anderen, een redelijk druk leven met gezin, werk en ik sport ook heel veel. Ik heb m'n slaap dus echt nodig. Zou zo graag weer eens 7 à 8 uur achterelkaar slapen. Ben ook, inmiddels wanhopig, op zoek naar de gouden tip.
Sinds ik kinderen heb is het hier helaas ook gedaan met echt goed slapen. Vaak door het "malen" in mijn hoofd. Als het niet meer lukt om te slapen verkas ik met een dekentje naar de bank. Ik zet dan een serie of film op die ik tig keer heb gezien. Dat is zo slaapverwekkend namelijk. Ik zet het geluid zo dat ik het precies kan horen, is vrij zacht. Ik doe mijn ogen dicht en luister er naar. Meestal slaap ik met een kwartier. Wel op bank maar ja ik slaap dan tenminste!
Klagen helpt.

Heb zowaar de hele nacht geslapen zonder pauze en voel me toppie. Ohhh, dat was alweer een tijdje geleden zeg.
Wat fijn Cateautje!

Ik heb gisteren nog 2 uur gesport, me he-le-maal en echt compleet afgemat, maar nee hoor. dat was smiddags, maar het leidde niet tot een fijne nachtrust.

Kreeg net alweer te horen dat ik er beroerd, bleek, met donkere wallen uitzie. Ik heb een spiegel, collega's, dat wist ik zelf ook al.

There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
quote:despicable_me schreef op 11 september 2013 @ 08:33:

Wat fijn Cateautje!

Ik heb gisteren nog 2 uur gesport, me he-le-maal en echt compleet afgemat, maar nee hoor. dat was smiddags, maar het leidde niet tot een fijne nachtrust.

Kreeg net alweer te horen dat ik er beroerd, bleek, met donkere wallen uitzie. Ik heb een spiegel, collega's, dat wist ik zelf ook al.

Ik heb iets gemerkt en dat heb ik wel vaker gedaan, maar ik wilde er niet aan.

Ik ben gistermiddag op de bank in slaap gevallen en vannacht de hele nacht geslapen en dat gebeurt altijd zo. Als ik gewoon de hele dag wakker ben, dan heb ik die pauzes in de nacht. Dus nu ga ik iets uitproberen. Vandaag blijf ik de hele dag wakker, kijken of ik vannacht de hele nacht slaap, zo niet, dan doe ik morgenmiddag een dutje en dan kijken wat er in de nacht gebeurt.

Als dit het antwoord blijkt te zijn, dan doe ik voortaan een siësta.
Ik denk dat mijn baas het niet zo tof vind als ik hier mezelf op het bureau drapeer. Hoewel het idee best aanlokkelijk klinkt at the moment
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
Eigenlijk moet dat het nieuwe werken worden hè. In Spanje en dat soort landen doen ze dat ook, maar dan werken ze wel door tot een uur of 9 in de avond en daar moet je ook maar zin in hebben, want dan heb je geen enkele privéleven meer.

Maar een uurtje dutten en dan een uurtje langer werken moet kunnen.
Ik slik de melatonine 3 mg time release. Daarmee val je in slaap maar als je tussendoor wakkker wordt val je ook makkelijker weer in slaap. Via de huisarts gekregen maar de apotheek vraagt meer dan eeneuro per pilletje. Nu bestel ik ze stuk goedkoper via internationale drogist.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik slik ze drie keer per week omdat ik niet wil dat mijn eigen melatonine productie vermindert.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Volgens huisarts toch maar naar een psychiater. Kan daar morgen al terecht.

Als ik het gevoel heb dat ik daar niet op mijn plek ben, krijg ik alsnog verwijzing naar slaapcentrum.

Ben zo bang dat er bij zo'n psychiater van alles en nog wat bij gesleept wordt, om maar een 'verklaring' te vinden.

Ben inmiddels mega gestrest van het hele gedoe. Weet ook wel dat het daar alleen maar erger van wordt; maar het duurt nu al zo lang.

Zou het liefst een potje janken, maar zelfs dat lukt niet )-:
Ik zat vanmorgen om vier uur ook al weer in de woonkamer. En nu zo moe. Ik heb melatonine tabletjes gehaald, hoop dat het werkt vannacht.

@Pauline, je bent er morgen zelf bij hè, als jij denkt dat er van alles bij wordt gehaald om een verklaring te vinden, is het aan jou om aan te geven dat je het daar niet mee eens bent.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Dank je.

Heb nu wel in mijn hoofd hoe ik het in wil steken. Gelukkig kan mijn man toch mee; dat scheelt alvast weer.

Misschien moet ik het over een heel andere boeg gaan gooien; uit het 'we schrijven maar een pilletje voor' circuit en iets heel anders gaan proberen; maar wat is me nog niet duidelijk!

Google leert wel dat er goud geld te verdienen is voor degene die ECHT een oplossing voor slaapproblemen heeft; want er zijn echt ontelbaar veel 'therapieën' te vinden.

Ik lees ook regelmatig dat je uit bed moet gaan als je niet kunt slapen en dan na maximaal een half uur weer terug en dat consequent volhouden.

Doen / kunnen jullie dat? En zo ja, helpt het?

Vroeger kreeg ik altijd te horen: ook al slaap je niet, je rust toch.

Goede nachtrust voor straks!
quote:catootje68 schreef op 11 september 2013 @ 06:26:

Ik ben bang voor slaappillen. Bang voor de verslaving. Ik heb, net als vele anderen, een redelijk druk leven met gezin, werk en ik sport ook heel veel. Ik heb m'n slaap dus echt nodig. Zou zo graag weer eens 7 à 8 uur achterelkaar slapen. Ben ook, inmiddels wanhopig, op zoek naar de gouden tip.

als je geen probleem hebt met inslapen, kan je je bij de HA informeren naar een 'doorslaper'.

'doorslapers' zijn veel minder gevaarlijk dan 'inslapers': geen gewenning, geen bijwerkingen, geen ontwenningsverschijnselen.

mensen met een verstoord slaapritme (ploegenwerk....) nemen ze vaak jaren aan een stuk.

ik neem ze ook, ik was gene mens meer.

en nu slaap ik toch wel mijn 8 uurtjes.

een hemelsbreed verschil!
Toen ik de titel las, moest ik meteen denken aan de adviezen over kinderen die rond vier/vijf uur wakker worden.

Meestal worden kinderen dan wakker, omdat het het koudste moment van de nacht is, en door de kou worden de kinderen wakker.

Misschien is het bij jullie een deel van het probleem: temperatuur.

Maar dan kan ik niet goed verklaren dat je de laatste weken last hebt van slapeloosheid, want het is flink warm geweest.

Maar toch wilde ik het melden, want je weet maar nooit!

Ik wens jullie allemaal een fijne nachtrust!
Dat klopt. Vaak zijn dat medicijnen die eigenlijk voor iets heel anders zijn, maar in een hele lage dosering zorgen dat je (door)slaapt. Deze middelen kunnen inderdaad jarenlang zonder problemen geslikt worden.

Een schoonzus slikt al jarenlang 10 mg amitriptyline om die reden.

Mij gaven ze 7,5 mg mirtazapine; maar daar had ik helaas geen baat bij.

Overigens ken ik mensen die elk jaar in Spanje een hele lading codeïne kopen, omdat je daar ook goed op schijnt te slapen.

Hier alleen op recept verkrijgbaar.

Wat heb jij om door te slapen?
@pop1980: bij mij is 'te koud' zeker niet het probleem.
quote:Pauline65 schreef op 11 september 2013 @ 21:00:

Wat heb jij om door te slapen?

Trazodone.

Dat is eigenlijk een anti-depressivum, maar wordt ook vaak voorgeschreven voor slaapproblemen, omdat het het doorslapen bevordert.
Een drupje lavendel-olie (etherische) op je hoofdkussen zorgt ook voor een betere nachtrust. Het werkt, alleen wordt mijn halve trouwboek niet blij van de geur.

En voor degene die naar de spiegoloog gaat, probeer eens mindfullnes. Ik heb er ooit een boek over in handen gehad (Edel Maex of zoiets). Klinkt zweverig, is het niet. Een tip om te ontspannen (en te slapen) is om naar omgevingsgeluiden te luisteren. Waarschijnlijk simpelweg omdat je dan je hersens niet gebruikt om te malen. Functioneert ook prima. Mits je die geluiden hebt ´s nachts, hier is het muisstil.
Ohhhhh, wat is het lekker stil hier. Is dit een goed teken? Ik hoop het van harte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven