ondraaglijke hoofdpijn
woensdag 6 oktober 2010 om 20:23
ik word er letterlijk ziek van! Heb dus al anderhalve dag hoofdpijn aan 1kant van mijn hoofd, precies achter mijn oogholte..
De pijn is moeilijk te omschrijven, ik voel het de hele tijd en het begint zelfs pijn in mn neus te doen.
Ik lig de hele tijd al in het donker op bed maar het gaat maar niet over, slik de hele tijd 2 ibuprofen achter elkaar maar het helpt niet.
Een paar maanden geleden had ik hier ook aldoor last van. Ik word er zelfs misselijk van, heb kotsneigingen en voel me beroerd. Is dit migraine? Clusterhoofdpijn? Moet ik ermee naar de dokter? En het allerbelangrijkste: hoe gaat dit over?
Bedankt voor het lezen
De pijn is moeilijk te omschrijven, ik voel het de hele tijd en het begint zelfs pijn in mn neus te doen.
Ik lig de hele tijd al in het donker op bed maar het gaat maar niet over, slik de hele tijd 2 ibuprofen achter elkaar maar het helpt niet.
Een paar maanden geleden had ik hier ook aldoor last van. Ik word er zelfs misselijk van, heb kotsneigingen en voel me beroerd. Is dit migraine? Clusterhoofdpijn? Moet ik ermee naar de dokter? En het allerbelangrijkste: hoe gaat dit over?
Bedankt voor het lezen
woensdag 6 oktober 2010 om 20:27
je kunt hier een test doen: http://www.hoofdpijntest.nl/
En ik zou inderdaad naar de huisarts gaan. Als het migraine is, helpt ibuprofen niets.
En ik zou inderdaad naar de huisarts gaan. Als het migraine is, helpt ibuprofen niets.
woensdag 6 oktober 2010 om 22:42
Ga ajb naar de dokter of als je te beroerd bent (en zo klink je) bel of laat iemand bellen. Dit lijkt me migraine. Clusterhoofdpijn komt idd minder vaak voor, maar volgens mij heb je dan ook continu een loopneus. De pijn zit bij mij met migr. ook vaak achter 1 oog, kan uitstralen naar je neus/mond zelfs arm of been en die misselijkheid komt door de pijn.
Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt, ga er wel mee naar de dokter! Veel sterkte
Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt, ga er wel mee naar de dokter! Veel sterkte
woensdag 6 oktober 2010 om 22:51
Lettesunshine, ik zie dat honingvogel een paar tips heeft gegeven, 1 ervan is bewegen, wat bij mij de vraag oproept of je meer of minder pijn ervaart als je beweegt?
Een indicatie voor migraine is nl ook dat de pijn vaak verergert bij beweging. Moet er zelf niet aan denken om dan rondjes te gaan lopen of zoiets.
Een indicatie voor migraine is nl ook dat de pijn vaak verergert bij beweging. Moet er zelf niet aan denken om dan rondjes te gaan lopen of zoiets.
woensdag 6 oktober 2010 om 23:12
Ik heb de combinatie cluster en migraine.
Nu heb ik triptanen, de ergste pijn verdwijnt dan wel.
Voor de rest ijs eau de cologne op voorhoofd en onder het oog en een warme kruik in de nek en thee, ik drink alleen maar thee met suiker wat ik anders zelden doe, suiker gebruiken.
maar laat het uitzoeken door de arts en stop met ibu,helpt niet.
Nu heb ik triptanen, de ergste pijn verdwijnt dan wel.
Voor de rest ijs eau de cologne op voorhoofd en onder het oog en een warme kruik in de nek en thee, ik drink alleen maar thee met suiker wat ik anders zelden doe, suiker gebruiken.
maar laat het uitzoeken door de arts en stop met ibu,helpt niet.
woensdag 6 oktober 2010 om 23:13
Heel erg bedankt allemaal! Het gaat nu alweer wat beter, heb het rustig aangedaan vanavond. Een jaar geleden had ik ook regelmatig last van dit soort aanvallen toen ben ik ermee naar de dokter gegaan die zei dat het stress kon zijn, maar ik had helemaal geen last van stress dusja.. Ik heb een paar x overgegeven van de pijn, 1x in een winkelcentrum zelfs. Maar heel erg bedankt allemaal!
donderdag 7 oktober 2010 om 01:27
quote:josske schreef op 06 oktober 2010 @ 23:12:
Hier ben ik wel benieuwd naar, wat houdt het precies in?
Ik heb heftige pijn achter mijn oog, wat uitstraalt naar kaak en oor. Het zit aan 1 zijde. Misselijkheid, gevoeligheid voor geluid en licht horen ook bij de symptomen. Mijn aanvallen duren meestal 3-4 dagen. Ik herken wat van clusterhoofdpijn mbt de heftige pijn achter je oog, andere klachten zijn meer migraineachtig. De korte duur van de aanvallen en dat je de neiging hebt te bewegen blijken typische kenmerken van clusterhoofdpijn te zijn. Daar herken ik me dan niet in.
Hier ben ik wel benieuwd naar, wat houdt het precies in?
Ik heb heftige pijn achter mijn oog, wat uitstraalt naar kaak en oor. Het zit aan 1 zijde. Misselijkheid, gevoeligheid voor geluid en licht horen ook bij de symptomen. Mijn aanvallen duren meestal 3-4 dagen. Ik herken wat van clusterhoofdpijn mbt de heftige pijn achter je oog, andere klachten zijn meer migraineachtig. De korte duur van de aanvallen en dat je de neiging hebt te bewegen blijken typische kenmerken van clusterhoofdpijn te zijn. Daar herken ik me dan niet in.
donderdag 7 oktober 2010 om 09:02