ongesteld maar toch anders...
vrijdag 5 november 2010 om 16:39
Hallo allemaal,
ik heb hier al heel wat berichten gelezen over mijn probleem, maar ik wil toch de vraag nog eens stellen:
Ik heb onbeschermd sex gehad (met vaste partner)op de dag van de ovulatie zelf en ook nog enkele dagen daarna. maar wel voor het zingen de kerk uit. (Niet bewust trouwens)
Toch kreeg ik hierna last van misselijkheid, vermoeidheid en vage krampgevoelens in onderbuik. mijn menstruatie begon later dan normaal en duurde korter ook.
Ik heb last van bruinverlies en ook donkerrood bloed,maar veel en veel minder dan normaal.
Het meest logische zou zijn om te testen, dat snap ik.
maar heeft iemand hier al ervaring mee, met deze klachten?
Wat zijn de kansen dat ik zwanger ben? toch praktisch nihil?
Ik gebruik dus geen pil, al jaren niet meer.
hopelijk kan iemand nog iets zeggen hierover, ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en meningen!
Nog steeds ben ik misselijk, maar alleen overdag.
ik heb hier al heel wat berichten gelezen over mijn probleem, maar ik wil toch de vraag nog eens stellen:
Ik heb onbeschermd sex gehad (met vaste partner)op de dag van de ovulatie zelf en ook nog enkele dagen daarna. maar wel voor het zingen de kerk uit. (Niet bewust trouwens)
Toch kreeg ik hierna last van misselijkheid, vermoeidheid en vage krampgevoelens in onderbuik. mijn menstruatie begon later dan normaal en duurde korter ook.
Ik heb last van bruinverlies en ook donkerrood bloed,maar veel en veel minder dan normaal.
Het meest logische zou zijn om te testen, dat snap ik.
maar heeft iemand hier al ervaring mee, met deze klachten?
Wat zijn de kansen dat ik zwanger ben? toch praktisch nihil?
Ik gebruik dus geen pil, al jaren niet meer.
hopelijk kan iemand nog iets zeggen hierover, ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en meningen!
Nog steeds ben ik misselijk, maar alleen overdag.

vrijdag 5 november 2010 om 16:51

vrijdag 5 november 2010 om 16:58
Wat de kansen zijn dat je zwanger bent? Nou, je hébt een aantal keer onbeschermde seks gehad, in je vruchtbare periode, zonder enige vorm van anti-conceptie. Er zijn mensen die van "minder" zwanger raken. (dwars door anticonceptie heen bedoel ik)
anoniem_56111 wijzigde dit bericht op 05-11-2010 17:00
Reden: even gemist dat het tijdens ovulatie was
Reden: even gemist dat het tijdens ovulatie was
% gewijzigd
vrijdag 5 november 2010 om 17:00
Klinkt als een vroege miskraam, heb ik ook ooit gehad. Onbeschermde sex gehad in mijn vruchtbare periode, daarna dezelfde klachten als jij beschrijft. Iets latere menstruatie, heel anders dan normaal. Volgens mijn huisarts was er waarschijnlijk wel een bevrucht ei geweest dat toch al heel vroeg in zijn ontwikkeling vast liep.
Moet er wel bij zeggen dat de onbeschermde sex in mijn geval geheel gepland was, zwanger worden was juist de bedoeling. Hoop dat dat bij jou ook zo is, anders zul je hier nu wel een heleboel over je heen gaan krijgen over hoe onverantwoord je bezig bent enz. enz.
Moet er wel bij zeggen dat de onbeschermde sex in mijn geval geheel gepland was, zwanger worden was juist de bedoeling. Hoop dat dat bij jou ook zo is, anders zul je hier nu wel een heleboel over je heen gaan krijgen over hoe onverantwoord je bezig bent enz. enz.
vrijdag 5 november 2010 om 17:18
Een hele korte 'menstruatie' kan ook een innestelingsbloeding zijn. Dat betekend dus dat er een eitje bevrucht is en zich in je baarmoeder nesteld, om uit te groeien tot een baby.
Waarom ben je al heel lang gestopt met de pil?
Is je vent 'geholpen'? Dan ben je (als het goed is niet zwanger.
Als je niet zwanger wil worden en toch met de pil (ook andere anticonceptie?) gestopt bent, vind ik dit een behoorlijk domme situatie.
Waarom ben je al heel lang gestopt met de pil?
Is je vent 'geholpen'? Dan ben je (als het goed is niet zwanger.
Als je niet zwanger wil worden en toch met de pil (ook andere anticonceptie?) gestopt bent, vind ik dit een behoorlijk domme situatie.

vrijdag 5 november 2010 om 17:29
"Researchers find no sperm in pre-ejaculate fluid."
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12286905
Is dit niet de laatste stand van zaken?
Tenzij natuurlijk de man eerder een orgasme heeft gehad en niet heeft geurineerd (en dus sperma is achtergebleven in het buisje).
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12286905
Is dit niet de laatste stand van zaken?
Tenzij natuurlijk de man eerder een orgasme heeft gehad en niet heeft geurineerd (en dus sperma is achtergebleven in het buisje).
vrijdag 5 november 2010 om 17:45

vrijdag 5 november 2010 om 22:59
toch leuk om zulke reacties te lezen. De meeste mensen lezen het toch anders dan ik bedoel. Ik vind het geen probleem om zwanger te raken, anders zou ik niet gestopt zijn met de pil. maar aangezien ik dus al heel lang gestopt ben en nog niet zwanger ben, dacht ik dat de kans nu wel nihil zou zijn aangezien er voor het zingen de kerk uit is gegaan. Ook leuk om te horen dat je dan lomp,dom en onverantwoord bent. Ik heb een relatie van 10 jaar en al 2 kinderen dus dat valt wel mee. verder heb ik een universitair diploma, alleen niet in gynaecologie helaas. Het ging mij er om dat ik graag wilde weten of er vrouwen waren die ook zulke klachten herkenden en of het mogelijk is dat je ondanks je menstruatieklachten toch zwanger kan zijn. Zeker ga ik testen en langs de dokter indien nodig. Alleen leek het mij nou zo prettig om dit nu al te delen met vrouwen die ook in zo'n schuitje hebben gezeten.
Helaas zijn er dus mensen die graag je belachelijk maken en denken dat je van de tractor bent gevallen.
Moet jullie teleurstellen; waarschijnlijk heb ik mijn probleempje verkeerd geformuleerd en had ik duidelijker moeten zijn.
Een kind is zeer welkom, alleen had ik het eigenlijk niet meer verwacht na zo lange tijd.
Misschien zijn er nog mensen die nog leuk willen reageren?
Helaas zijn er dus mensen die graag je belachelijk maken en denken dat je van de tractor bent gevallen.
Moet jullie teleurstellen; waarschijnlijk heb ik mijn probleempje verkeerd geformuleerd en had ik duidelijker moeten zijn.
Een kind is zeer welkom, alleen had ik het eigenlijk niet meer verwacht na zo lange tijd.
Misschien zijn er nog mensen die nog leuk willen reageren?

vrijdag 5 november 2010 om 23:08
Ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat de kans aanwezig is dat je zwanger kunt zijn toch? Daar heb je toch geen forum voor nodig? Er is hier niemand die je met zekerheid kan vertellen of je wel of niet zwanger bent. Alles wat je omschrijft past in het beeld van een beginnende zwangerschap. En in het beeld van 100.000 andere dingen ook....
Doe een test en dan weet je het zeker.