Ongesteld met mirena.. Al een maand.. + infectie
woensdag 21 juli 2010 om 21:00
woensdag 21 juli 2010 om 21:23
Ik heb 1,5 jaar gehoopt dat het vloeien wel een keer zou ophouden, niet dus..... Mijn zeeeeer gezonde seksleven - niks meer van over. Me prettig voelen bij warm weer - niks meer van over.. Vreselijk. Ik heb hem er uiteindelijk uit laten halen en weer de pil gaan slikken. Heeft ook nog 6 maanden geduurd voordat mijn menstruatie weer normaal werd.. Hopelijk loopt het bij jullie beter af met de Mirena! Succes!
woensdag 21 juli 2010 om 21:33
Ik heb de mirena nu bijna 2,5 jaar.
Heerlijk, ik wil niet meer anders.
Je lijf krijgt natuurlijk wel iets ''vreemds'' in z'n lijf he. Het eerste half jaar vloeide ik ook meer dan anders, en duurde het ook langer. Ik had de eerste paar keer ook meer pijn dan anders. Nu ben ik standaard 3 dagen in de maand ongesteld. Bij sommige vrouwen is de menstruatie zelfs zo weinig dat het te verwaarlozen valt.
Echt super, dit is zoveel beter dan de pil!
Heerlijk, ik wil niet meer anders.
Je lijf krijgt natuurlijk wel iets ''vreemds'' in z'n lijf he. Het eerste half jaar vloeide ik ook meer dan anders, en duurde het ook langer. Ik had de eerste paar keer ook meer pijn dan anders. Nu ben ik standaard 3 dagen in de maand ongesteld. Bij sommige vrouwen is de menstruatie zelfs zo weinig dat het te verwaarlozen valt.
Echt super, dit is zoveel beter dan de pil!
woensdag 21 juli 2010 om 21:36
Ik ben natuurlijk de ander niet.. Ik had wel gehoopt op minimaal tot niet menstrueren en toen vloeide ik elke dag. Vreselijke tijd, dus tip voor jullie: hou het goed in de gaten. Je moet de Mirena sowieso 6 maanden geven om te 'settle-en', maar als het daarna zo blijft - terug naar de gyn! Uiteindelijk komt het goed
woensdag 21 juli 2010 om 21:39
Ik heb zelf ook een mirena laten plaatsen, en eigenlijk de eerste 3 maanden was er geen pijl op te trekken. Best logisch, want er zit inene een stuk plasticspul in je baarmoeder. Nu een maand of 4 ben ik elke maand nog wel 'ongesteld', een dag of 2. In vergelijking met voorheen, gerust een week of langer, dus veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeul beter!
Mocht je toch zoiets hebben van, het zit niet goed, ga dan naar de gyn terug! Het blijft toch je baarmoeder.
Mocht je toch zoiets hebben van, het zit niet goed, ga dan naar de gyn terug! Het blijft toch je baarmoeder.
woensdag 21 juli 2010 om 21:46
woensdag 21 juli 2010 om 21:58
quote:MMMG schreef op 21 juli 2010 @ 21:36:
Ik ben natuurlijk de ander niet.. Ik had wel gehoopt op minimaal tot niet menstrueren en toen vloeide ik elke dag. Vreselijke tijd, dus tip voor jullie: hou het goed in de gaten. Je moet de Mirena sowieso 6 maanden geven om te 'settle-en', maar als het daarna zo blijft - terug naar de gyn! Uiteindelijk komt het goed
Gelukkig was mijn gyn zo menselijk om hem er na 6 weken alweer uit te halen hoor, die 6 maanden had ik niet overleefd
Dan maar geen Mirena!
Gelukkig was mijn gyn zo menselijk om hem er na 6 weken alweer uit te halen hoor, die 6 maanden had ik niet overleefd

Dan maar geen Mirena!
woensdag 21 juli 2010 om 22:46
woensdag 21 juli 2010 om 23:28
Ik heb in september een Mirena laten plaatsen (horror) en heb daarna nog 4,5 maand gevloeid. Uiteindelijk is het gestopt, maar sindsdien ben ik weer stipt om de 4 weken ongesteld. Wel veel lichter bloedverlies dan voor de Mirena, maar ik had gehoopt dat het helemaal zou verdwijnen.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
woensdag 21 juli 2010 om 23:34
Ik heb de mirena nu iets meer dan 3 jaar en heb de eerste 7 weken iedere dag wel "wat" gevloeid. Als je last hebt van schimmelinfecties kan het helpen af en toe een mannenonderbroek (katoen) te dragen: die hebben een kruisstuk van dikker katoen dus lekken niet door bij lichte vloeiing. Ik weet het, een rare suggestie maar het heeft mij in die 7 eerste weken goed geholpen ter afwisseling met inlegkruisjes en tampons!
Bij mij is de menstruatie trouwens ook niet verdwenen
, duurt wel een volle week zelfs, maar is erg licht.
Bij mij is de menstruatie trouwens ook niet verdwenen

woensdag 28 juli 2010 om 12:36
Hoi allemaal,
heb al verschillende forums bekeken over de Mirena spiraal maar vaak zijn deze niet meer actief en kan niet vinden wat ik wil weten dus misschien kunnen jullie mijn vragen beantwoorden.
Ik slik momenteel nog de pil en het is me niet duidelijk of je voor het plaatsen van spiraal enige tijd gestopt moet zijn hiermee?
Door het pilgebruik ben ik practisch nooit ongesteld, ik lees verschillende verhalen over het plaatsen tijdens de menstruatie maar dat gaat bij mij dus niet meevallen, kan het evt ook op elk ander moment?
Heb net een paar jaar in buitenland gewoond en weet niet precies hoe het met de vergoedingen van ziekenfonds zit, moet je het spiraaltje zelf betalen of word er iets vergoed?Wat kost het?Wacht op reacties xx
heb al verschillende forums bekeken over de Mirena spiraal maar vaak zijn deze niet meer actief en kan niet vinden wat ik wil weten dus misschien kunnen jullie mijn vragen beantwoorden.
Ik slik momenteel nog de pil en het is me niet duidelijk of je voor het plaatsen van spiraal enige tijd gestopt moet zijn hiermee?
Door het pilgebruik ben ik practisch nooit ongesteld, ik lees verschillende verhalen over het plaatsen tijdens de menstruatie maar dat gaat bij mij dus niet meevallen, kan het evt ook op elk ander moment?
Heb net een paar jaar in buitenland gewoond en weet niet precies hoe het met de vergoedingen van ziekenfonds zit, moet je het spiraaltje zelf betalen of word er iets vergoed?Wat kost het?Wacht op reacties xx
woensdag 28 juli 2010 om 12:39