Gezondheid alle pijlers

Onrustige benen

20-04-2017 20:12 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ben ik 29 weken zwanger. Ik heb wel eens vaker wat last gehad van onrustige benen maar sinds mijn zwangerschap heb ik het zo regelmatig dat ik soms pas om 3.00 in de nacht in slaap val. Iemand tips?
oh geen echte tips maar wel herkenning ik had er ook veel last van in mijn zwangerschap.

heb het wel besproken met mijn verloskundige maar dat was het dan ook.
Omhoog met de benen.. Voeteneind omhoog in bed en verder zoveel mogelijk de benen omhoog.

Verder geen tips, dus ik lees even mee.
Op een koude vloer gaan staan.

Stukje lopen

Koelen in koud water.

Voeteneind een stukje verhogen wil ook nog weleens helpen.

Ik slik er ook magnesium voor maar ik weet niet of dat mag als je zwanger bent.
Google eens op RLS (restless legs). Heel vervelend, ik had het ook tijdens mijn zwangerschap. Aantal familieleden heeft het chronisch.
Ik ben niet zwanger maar heb ook rusteloze benen en armen. Het gevoel alsof je van binnen mieren door je benen/armen lopen en je moet bewegen ( onvrijwillige bewegingen) hier helpt soms een warm bad of een stukje lopen.

Ik zoek ook meer tips dus ik lees met je topic mee.
Voedingskussen tussen je knieën.
Ik heb het soms ook buiten de zwangerschap maar ook hele periodes niet. Nu heb ik het continue wanneer ik ook maar even ga liggen.
ik heb helaas ook rls. op de site kun je van alles lezen erover. pcm helpt bij mij maar (als ik bv niet kan slapen erdoor) dat wil je misschien niet te vaak slikken tijdens je zwangerschap.

op een koude vloer lopen helpt ook

suc6
Oh vervelend! Ik had tegelijkertijd een hb van 4.9. Toen dit ijzergebrek weer aangevuld was waren mijn benen ook weer rustig. Maar ik heb geen idee of dit een verband had met elkaar...
Magnesium spray
Mijn yoga juf zei, een stuk onpakte zeep onder je matras aan het voeteneind.

Kan verder weinig kwaad dus ik zou het gewoon proberen
quote:beanie schreef op 20 april 2017 @ 20:37:

Oh vervelend! Ik had tegelijkertijd een hb van 4.9. Toen dit ijzergebrek weer aangevuld was waren mijn benen ook weer rustig. Maar ik heb geen idee of dit een verband had met elkaar...Ja, ijzergebrek kan de oorzaak zijn.
Magnesium hielp bij mij. Mag prima tijdens de zwangerschap.
quote:Star schreef op 20 april 2017 @ 20:20:

Voedingskussen tussen je knieën.bij mij hielp dat voor geen meter. niks hielp eigenlijk
Ik heb het ook als ik net in bed lig en het duurt wel een tijdje voordat ze weer rustig zijn.

Ik heb ook een keer zoals cookie84 zegt mijn benen omhoog gedaan. Hielp wel. Ik lees verder mee.
Mgnesiumtabletten. Verder wisselbaden, je benen hoog leggen en dan echt hoog. Ik lag met mijn benen hoog tegen de muur aan. En stevig laten masseren hielp hier ook.
Kan je die tabletten ook gewoon bij de kruidvat halen en ijzer?
aesculaforce tabletten van Vogel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven