Gezondheid alle pijlers

Ontlastingsprobleempje

22-11-2013 10:04 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry dames, zo op de ochtend, maar ik vroeg me af of iemand mijn probleempje herkent.

Al een paar maanden ben ik bezig met clean eten dwz dat ik zo veel puur mogelijke producten eet én ik vermijd koolhydraten in de vorm van brood, pasta, rijst zo veel mogelijk.

Ik voel me top, energiek maar mijn ontlasting is drie keer niks: zacht en ruikend. Het duurt een paar keer afvegen tot alles schoon is.

Dit is gekomen nadat ik begonnen ben met clean eten dus ik dacht mijn voedingspatroon wat nader te bekijken maar naar mijn idee is er niks mis mee.

Dit is wat ik zo ongeveer eet op een dag:

08.30 uur

Havermout met kaneel, rauwe cacoa en lijnzaad of 2 eieren met spinazie.

10.30 uur

Groentesmoothie (als basis een sinaasappel en dat afwisselend met spinazie, andijvie, wortels en dat soms i.c.m. een halve avocado).

12.30 uur

Bak gestoomde groenten (afwisselend broccoli, sperzibonen, bloemkool dit i.c.m. tomaat, komkommer en lijnzaad)

15.00 uur

Handje gemixte noten (ongebrand en ongezout).

Fruit.

18.30 uur

Groenten met een stukje vlees of soms een stukje vega-vlees. Dit afwisselend met quinoa. Af en toe wissel ik het af met een rijstgerecht of een broodje eigengemaakte hamburger met groenten.

Voor de rest drink ik de hele dag door water, groene thee en max. 2 kopjes koffie.

'S- avonds na het sporten (5x in de week krachttraining) vaak ook nog een glas met weipoeder.
quote:nucky schreef op 22 november 2013 @ 14:08:

[...]

TO, niet zo schooljuffig doen.

Jij zegt dat je clean wil eten: je eet geen margarine en geen brood omdat dat te chemisch is. Maar weipoeder, een bijproduct van kaasbereiding, is wel ok kennelijk. Dat vind ik een vreemde redenering en daar mag je toch op gewezen worden?! Zou je ook kunnen zien als tip hoor.

Als jij een bijproduct wilt vergelijken met chemische middelen om producten mooier te laten uitzien en te houden, prima.

Het is totaal off-topic...
Je dieet lijkt veel op het hormoonbalansdieet, maar net niet helemaal. Ik volg het hormoonbalansdieet en ik heb prima ontlasting, misschien kan je daar eens in verdiepen wat je al doet en wat je mist?

Sowieso misschien proberen af en toe wat zalm te eten?

En denk eraan je lichaam heeft aan een nieuwe eetgewoonte tijd nodig om te wennen, heb je een week zachte ontlasting of al maanden?

Anders gewoon even een maandje aankijken. Wel genoeg blijven drinken. ;)
Love to live life
je kunt het een flauwe opmerking vinden, maar er zullen bepaalde processen nodig zijn om dat eiwitpoeder te verkrijgen en dan zet ik mijn vraagtekens bij het cleane daarvan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Je wil dit niet horen, maar ik ga het lekker toch zeggen:

ga brood eten, wedden dat je dan beter gaat poepen?

Brood heeft (onterecht) de zwarte Piet tegenwoordig, maar het is een prima basis voor een prima stoelgang
Je eet heel 'schoon'! Weinig bewerkt voedsel wat goed is voor je gezondheid. Door brood, pasta en aardappelen krijgen wij gewoon teveel koolhydraten binnen in deze westerse wereld, vandaar al die welvaartsziekten.

je zou een scheutje olijfolie door je shake kunnen doen. Bakken in kokosolie. Door de vetten worden vitamines beter opgenomen. Ook kun je aan je shake gebroken lijnzaad, chiazaad of hennepzaad toevoegen voor je vetten.

Sommige mensen krijgen dunne ontlasting door groene thee.

Zelf eet ik in de ochtend 1 broodje met ei. Voor de rest ongeveer wat jij eet. Wel af en tie een beetje pasta of een aardappel.

Ook mijn ontlasting is daardoor veranderd. Niet meer zo stevig als vroeger. Dit komt door alle vezels uit de groenten.

Ik zou zeggen, ga zo door! Doe ik ook!
quote:linnoya schreef op 22 november 2013 @ 17:04:

Je eet heel 'schoon'! Weinig bewerkt voedsel wat goed is voor je gezondheid. Door brood, pasta en aardappelen krijgen wij gewoon teveel koolhydraten binnen in deze westerse wereld, vandaar al die welvaartsziekten...Wat een gezeik altijd over teveel koolhydraten in de westerse wereld... Ga eens naar Azie of Latijns-Amerika, waar in veel landen door een groot deel van de mensen drie keer dag (voornamelijk witte!) rijst of noedels worden gegeten of iets als tortilla's (of roti's, welke naam je ze ook wilt geven).
Wat is dat toch dat er ineens zoveel mensen geen granen meer eten? Niks mis mee, hoor. Neem bijvoorbeeld eens een stevige snee biologisch zuurdesembrood bij je maaltijd, oergezond, goed vullend en prima voor je stoelgang.

Verder is wei niet plantaardig (want: zuivel) en over het algemeen ook niet vegetarisch (ivm niet-plantaardig stremsel dat bij bereiding van de meeste kaas wordt gebruikt).
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven