Gezondheid alle pijlers

Ontstoken eierstokken

29-09-2013 14:08 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve leden..

Ik begin maar meteen met mijn verhaal. Ongeveer 5 weken geleden kreeg ik hele erge buikpijn. Echt zo erg dat ik het niet kon verdragen. Ongeveer een week erna heb ik (na meederde bezoeken bij de ha) een verwijsbrief gekregen om een echo te laten maken van mn onderbuik. Want daar deed het heel erg veel pijn. Dit heb ik met spoed bij het dc gedaan en het bleek zo te zijn dat ik een cyste had in mijn rechtereierstok. Ongeveer 1, 5 week daarna ben ik bij de gyno geweest in het ziekenhuis en die zag dat de cyste groeide dus plande hij een spoedoperatie in voor mij. Ik was bij hem op een donderdag en maandag kreeg ik een kijkoperatie. En nu komt het.. na de operatie kwam de dokter naar me toe en vertelde dat het toch geen cyste was maar dat mijn eierstokken ontstoken zijn. Zij denken dat de oorzaak een soa kan zijn aangezien ik niet voldoe aan de eisen van de andere kogelijkheden.

Omdat ik nog half stoned was van de narcose en medicatie bleef 1 zin in mn hoofd steken en dat was dat hij zei dat ik misschien onvruchtbaar kan worden en toen begon ik al te janken want ik heb wel een kinderwens. Ik heb voor 2 weken antibiotica gekregen en volgende week heb ik een afspraak bij de gyno. Maar ik leef deze afgelopen 2 weken in een onwijs grote onzekerheid. Ik ben bang dat ik geen kinderen kan krijgen.

Nou is mijn vraag, heeft iemand dit ook ooit meegemaakt en is uiteindelijk toch wel zwanger geworden?

Veel liefs
Het zegt natuurlijk niks als iemand dit heeft meegemaakt en wel zwanger is geworden, dus daar moet je je niet aan vast klampen.

Mochten beide eileiders door de ontsteking verstopt zijn, dan is er altijd nog IVF (oorspronkelijk 'uitgevonden' voor dit probleem).
Ja, daar heb je wel gelijk in. Ieder zijn eigen geluk in de gezondheid maar ben gewoon heel nerveus en had altijd graag op een natuurlijke manier zwanger willen worden. Maar idd ivf is en oplossing. Wilde ook weten of er andere zijn die dit hebben meegemaakt
Het kan dat je verminderd vruchtbaar ben geworden maar je bent ook nog lang niet hersteld. Wacht eerst eens af hoe het over een tijdje is. Wellicht zit je je nu voor niks zorgen te maken.

Komt tijd komt raad...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
He wat rot zeg! Kan me je angst goed voorstellen! Ik was om redenen ook bang geen kinderen te kunnen krijgen, maar in de praktijk bleek ik hartstikke vruchtbaar te zijn en kwamen de kinderen in no time. Je weet dit echter pas als je zwanger probeert te raken, niet eerder.

Succes met je herstel, en probeer niet al te veel te piekeren erover..
quote:Elmira schreef op 29 september 2013 @ 14:14:

Het zegt natuurlijk niks als iemand dit heeft meegemaakt en wel zwanger is geworden, dus daar moet je je niet aan vast klampen.

Mochten beide eileiders door de ontsteking verstopt zijn, dan is er altijd nog IVF (oorspronkelijk 'uitgevonden' voor dit probleem).

Eileiders zijn iets anders dan eierstokken. Zonder eileiders kun je inderdaad nog wel zwanger raken met bijvoorbeeld ivf, maar als beide eierstokken zijn beschadigd kan het een stuk lastiger worden.

TO, stel je vragen aan je arts, hij of zij heeft hopelijk een antwoord voor je. Ik hoop voor je dat de ab zijn werk netjes doet en dat de ontsteking geen schade heeft gebracht.
Heb je je trouwens inmiddels laten testen op soa's?
Weet je 100% zeker dat het je eierstokken zijn ipv eileiders?
Bedankt voor al jullie lieve reacties om mij weer een beetje hoop ye geven.

@habibti ik kan me niet meer herinneren of hij nou eileiders of eierstokken zei. Ik was gewoon zo van de wereld weg. Maar volgens mij eierstokken aangezien de 'cyste' zich daar plaats vond.

@ de vraag ik me had gestest op soa. Ik had ooit een soa maar dat was verholpen met ab. Daarna heb ik me eigenlijk nooit meer laten testen. Toen ik voor de buikpijn een keer naar de eerste hulp ging hebben ze mijn urine afgenomen en dat was schoon zeiden ze.. dus ja dat verwart mij ook wel een beetje?
ik zou ook eens een hartig woordje met de HA spreken als je pas na meerdere bezoeken doorgestuurd word voor een echo met deze uitkomst.

Verder zou ik maandag even de gyn bellen en aan hem of haar je vragen stellen. Die weet de antwoorden. Hoef je ook niet nog 2 weken in spanning te zitten.

Wij weten het niet.

Sterkte!!
Een ontstoken eierstok heb ik nooit gehad .Wel een cyste. Daar kwamen ze pas achter toen ik op de operatie tafel lag en een keizersnee onderging. Ik had verwacht dat ze gelijk mijn hele eierstok zouden verwijderen maar ze hebben alleen de cyste die toch zo,n 8 cm doorsnede had verwijderd. Er werd me verteld dat ik nog gewoon kinderen zou kunnen krijgen ondanks dat deze eierstok misschien niet meer zou werken Ik had altijd die andere nog .

Of ik nog kinderen kan krijgen daar gaan mijn vriend en ik denk ik niet achter komen als het aan mij ligt in ieder geval niet meer want we hebben samen 2 dochters en het is goed zo.

Maar ze hebben niet gezegd dat het niet kan!
quote:demagnumvanellen schreef op 29 september 2013 @ 16:26:

Een ontstoken eierstok heb ik nooit gehad .Wel een cyste. Daar kwamen ze pas achter toen ik op de operatie tafel lag en een keizersnee onderging. Ik had verwacht dat ze gelijk mijn hele eierstok zouden verwijderen maar ze hebben alleen de cyste die toch zo,n 8 cm doorsnede had verwijderd. Er werd me verteld dat ik nog gewoon kinderen zou kunnen krijgen ondanks dat deze eierstok misschien niet meer zou werken Ik had altijd die andere nog .

Of ik nog kinderen kan krijgen daar gaan mijn vriend en ik denk ik niet achter komen als het aan mij ligt in ieder geval niet meer want we hebben samen 2 dochters en het is goed zo.

Maar ze hebben niet gezegd dat het niet kan!Oh wat goed!! Je hebt idd iig al kinderen.. ik zou echt depressief worden als ik geen kinderen zou kunnen krijgen. :(
De meestvoorkomende oorzaak van een ontstoken eierstok is een SOA, dat zal de reden zijn geweest van de opmerking van de arts.

(SOA,'s geven minder kans op een ontstoken eileider)

Chlamydia kun je ongemerkt bij je hebben en dat zal bij jou het geval zijn geweest. Maar kan ook een andere SOA zijn al geven die vaker wel sneller klachten

Is er bloed bij je afgenomen of een uitstrijkje om te kijken of en zo ja, welke SOA het is?

Als de andere eierstok nog goed is, scheelt dat. Wat wel kan is dat er verklevingen zijn ontstaan agv de infectie en chlamydia maakt zelf ook nog verklevingen bij een uitgebreide infectie.

Dat is k zeg maar. Maar als dat zo blijkt te zijn dan ben je misschien wel verminderd vruchtbaar maar niet onvruchtbaar.

Als je het niet trekt om nog 2 wkn te wachten kun je ook van de week bellen.

Sterkte meis, is best schrikken lijkt me
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 29 september 2013 @ 17:09:

De meestvoorkomende oorzaak van een ontstoken eierstok is een SOA, dat zal de reden zijn geweest van de opmerking van de arts.

(SOA,'s geven minder kans op een ontstoken eileider)

Chlamydia kun je ongemerkt bij je hebben en dat zal bij jou het geval zijn geweest. Maar kan ook een andere SOA zijn al geven die vaker wel sneller klachten

Is er bloed bij je afgenomen of een uitstrijkje om te kijken of en zo ja, welke SOA het is?

Als de andere eierstok nog goed is, scheelt dat. Wat wel kan is dat er verklevingen zijn ontstaan agv de infectie en chlamydia maakt zelf ook nog verklevingen bij een uitgebreide infectie.

Dat is k zeg maar. Maar als dat zo blijkt te zijn dan ben je misschien wel verminderd vruchtbaar maar niet onvruchtbaar.

Als je het niet trekt om nog 2 wkn te wachten kun je ook van de week bellen.

Sterkte meis, is best schrikken lijkt me

Hai lief,

Ja er is die dag heel veel bloed afgenomen, maar kreeg daar niet meteen informatie over. Ook is er een uitstrijkje genomen en ik ga idd morgen bellen om te kijken wat ik nou precies heb. Ik hoop dat mijn eoerstokken goed zijn en anders tenminste 1. Ik hou jullie op de hoogte mocht iemand in jullie omgeving hetzelfde meemaken als ik.
hier een ervaringsdeskundige. bij mij werd het veroorzaakt door het spiraaltje. 2 weken ziekenhuis aan antibiotica infuus. daarna nog 2x probleemloos zwanger geworden, beide keren zelfs binnen 3 mnd na stoppen met de pil.

het kan dus... focus je op je herstel, heeft bij toch wel een paar mnd gekost om er goed bovenop te komen.
Yentle7 dat klinkt heel erg goed!. Dat je daarna probleemloos zwamger bent geworden. Maar ik lees vaker dat vrouwen met een ontsteking in het ziekenhuis moet blijven liggen, zoals jij dat hier ook aangeeft. (Als ik het goed heb begrepen) maar waarom moet je zo lang in het ziekenhuis liggen? Ik mocht een halve dag na de kijkoperatie al weg. En heb vlak voordat ik wegging een prik gekregen met ontzettend veel vloeistof moest ervan huilen. Volgens mij was dat ook ab. En ik kreeg ab mee naar huis voor 2 weken
Het lijkt me niet dat men je een prik in je been geeft en dat dat dan AB is, dat wordt via infuus gegeven. Wellicht was het iets tegen de pijn. Wat ik je wel zou willen adviseren is dat je alles vraagt wat je niet duidelijk is, ik heb de indruk dat veel je is overkomen. En dat kan ik me voorstellen hoor ik ben zelf een keer met spoed voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap opgenomen en met gezwinde spoed geopereerd en als er dan ook nog eens niemand bij je is...

Dat hartige woordje met je huisarts zou ik inderdaad niet overslaan; artsen moeten dan altijd beducht zijn op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook in jou geval had hij dit moeten uitsluiten, levensgevaarlijk dit.
Hoi zwanenmeer.. wat vervelend voor je

Het is idd ook vervelend dat ik niet veel weet omdat die dag zo snel voorbij is gegaan en ik was nog helemaal verward door de narcose. Naar mijn gevoel hebben ze me ook niet laten uitslapen omdat ik de zusters meteen zag toen ik me ogen opende. Alsof ze me hebben wakker gemaakt. Ik ben hartstikke nerveus en ben benieiwd naar de uitslag. Ik hoop dat ik na de ab gewoon mooie eierstokken heb. :(
bij mij is het al langer geleden ( 20+ jaar ) dus waarschijnlijk de behandeling anders? ik heb dus inderdaad 2 weken in het ziekenhuis gelegen en moest nog 6 weken veel rust nemen daarna. werd wel bij verteld dat ik meer bedacht moest zijn op een eventuele buitenbaarmoederlijke zwangerschap omdat er tijdens de ontsteking mogelijk wat verklevingen waren ontstaan. dus een vroege echo om dit uit te sluiten. zwangerschappen zijn nu 14 en 12 jaar geleden. en het resultaat mag er zijn
Oh jeej, dan denk ik dat ik sowieso niet veel. Goed doe aangezien ik de tweede week na mijn operatie ben gaan werken.. 2 dagen 2 uurtjes. . Als het maar geen negatief effect heeft op mij. Goed ik hoor dus morgen hoe en wat.. ik hoop dat ik goed nieuws krijg :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven