Gezondheid alle pijlers

ontstoken haarvat en scheren

02-03-2012 09:22 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een half jaar ongeveer heb ik last van een onstoken haarvat in mijn oksel. Ben al bij de dokter geweest en die gaf als keuze of eruit snijden ( met kans weer op andere nieuwe ontstoken haarvatten) of gewoon laten zitten.

De grootte varieert van een halve erwt naar een bal van 4-5 cm ( die pijnlijk is). Nou ging het al een aantal maanden goed ( halve erwt en geen last) en heb ik me van de week geschoren. En inmiddels is er dus weer iets gaan groeien (2-3 cm).

Is er niet iets mogelijk dat ik me normaal kan scheren? Ik scheer al minder door dit maar ik wil er niet als een bosvrouw bij gaan lopen. Deo spuit ik ook als sinds die tijd op me schirt en niet op me oksel.

Ervaring gevraagd.
Kun je het eventueel nat houden? dan gaat zo'n plek vaak open.

Erg vervelend weet ik uit ervaring. Ik heb er een in mijn lies gehad. Die heeft de huisarts toch maar 'schoongemaakt' sindsdien geen last meer van gehad.

Scheer je met een mesje?

Een scheerapparaat is dan handiger omdat je de huid dan spaart (met een mesje scheer je ook een laagje huid weg).

Is het plekje open? En zo niet zou dan ontharingscrème een optie zijn?

Succes
p.s: als het open is dan zeker geen ontharingscrème gebruiken!
Van de week heb ik me geschoren onder de douche met scheermes, maar de keren daarvoor was het met scheerapperaat. Dus het maakt bij mij niet zo veel uit of het nou met scheermes of scheerapparaat is. De plek is niet echt open maar heeft nu die groot is een soort rode vlek erop. Ontharingscreme zou ik kunnen proberen ben er wel een beetje huiverig voor omdat ik snel allergisch ben voor dingen.
Niet scheren is vast geen optie?
quote:redband schreef op 02 maart 2012 @ 09:40:

Niet scheren is vast geen optie?Niet echt na een tijdje begint het te jeuken en begin ik meer te zweten.
Is laseren of andere vorm van definitief ontharen een optie? Ik zie geregeld aanbiedingen voorbij komen.
ik heb regelmatig ontstoken haarvaatjes maar dan op een meer intiem plekje,ha ha.

vorige week nog bij de arts geweest die had het over opereren wat ik niet wou omdat ik wel 1000 en 1 haarvaatjes heb en dus een knipkaart voor t zh kan halen.

nu is hij weg ik behandel het zelf met een biotex badje of sudo creme,ook gebruik ik een schoon en nieuw scheermesje elke keer.

het heeft niets te maken met te weinig vitaminen,je bent er gewoon vatbaar voor.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
quote:winkelfanaat schreef op 02 maart 2012 @ 09:58:

Is laseren of andere vorm van definitief ontharen een optie? Ik zie geregeld aanbiedingen voorbij komen.Jammer genoeg niet, ik heb rood haar en daardoor niet mogelijk. Mijn huid zou veranderen erdoor.
quote:jamadi52 schreef op 02 maart 2012 @ 10:14:

ik heb regelmatig ontstoken haarvaatjes maar dan op een meer intiem plekje,ha ha.

vorige week nog bij de arts geweest die had het over opereren wat ik niet wou omdat ik wel 1000 en 1 haarvaatjes heb en dus een knipkaart voor t zh kan halen.

nu is hij weg ik behandel het zelf met een biotex badje of sudo creme,ook gebruik ik een schoon en nieuw scheermesje elke keer.

het heeft niets te maken met te weinig vitaminen,je bent er gewoon vatbaar voor.Biotex ga ik proberen. Doe je dat gewoon met een washandje na het douchen of...?
Ik heb er ook vaak last van en dan met name op mijn benen. Het advies van de dermatoloog was om het geheel met rust te laten en zo lang mogelijk niet te scheren. Ook moest ik Betadine Scrub elke dag gebruiken. Hierdoor is het een stuk rustiger geworden gelukkig en heb ik nog sporadisch last. (nu toevallig weer 2 grote plekken dus ik ga de Betadine maar weer eens kopen) Sterkte!
quote:dolfijntje01 schreef op 02 maart 2012 @ 10:51:

Ik heb er ook vaak last van en dan met name op mijn benen. Het advies van de dermatoloog was om het geheel met rust te laten en zo lang mogelijk niet te scheren. Ook moest ik Betadine Scrub elke dag gebruiken. Hierdoor is het een stuk rustiger geworden gelukkig en heb ik nog sporadisch last. (nu toevallig weer 2 grote plekken dus ik ga de Betadine maar weer eens kopen) Sterkte!Betadine scrub ga ik proberen! Bedankt. Ik probeer het zoveel mogelijk met rust te laten. Maarja ik kan moeilijk deo loos over straat gaan.
quote:wasdroger schreef op 02 maart 2012 @ 10:47:

[...]

Biotex ga ik proberen. Doe je dat gewoon met een washandje na het douchen of...?

ik zit in n biobadje,voor jou wat moeilijk.je zou je oksels kunnen deppen meermalen x per dag.

zeker weten dat het een abces is en geen cyste?want dan mag je te snijden en dat valt mee alleen de spuiten zijn niet fijn.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Trekzalf (die zwarte) gebruiken? Dan wordt de ontsteking 'rijp' en verdwijnt de bult.
Tea tree compres maken. Wel de pure olie en maar 1 tot 2 druppels per compres gebruiken.
Heb hetzelfde probleem. Ik ben nu bezig met trekzalf smeren. Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt totdat het weg is?
Ik raad jullie wel aan daarna voortaan bumpstopper te gebruiken na het scheren. Ik weet dat veet een tube heeft ervan. ik gebruik een ander merk maar ik weet niet of je die in NL kan krijgen. Had ook altijd last van die dingen en dan vooral down under, sinds ik dat spul gebruik nooit meer last en is mijn huid gaaf

en groeien er geen haartjes meer in.
Goede tip. Ga ik zeker proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven