Gezondheid alle pijlers

ontstoken oog

03-09-2010 10:20 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik heb lenzen en ik werd 7 dagen geleden wakker met 2 ontstoken ogen, nu sindsdien niet meer lenzen gedraagd en het ene oog is genezen zoals het hoort in 4 dagen alleen bij het andere oog is het ergste rood weg alleen zit ik al een paar dagen te kijken en lijkt er geen verandering in te komen, het blijft ietswat rood aan de binnenkant. Wat nogal frusterend is want ik wil zo snel mogelijk weer me lenzen in. weet iemand misschien wat ik hier het beste aan kan doen?

groeten martijn
Naar de huisarts, hier is zalf voor.
Naar de huisarts. En daarna eventueel naar de oogarts, als je oog niet reageert op de zalf van de huisarts (meestal fucithalmic). O ja, je lenzen weggooien en straks nieuwe nemen als de ontsteking over is. Anders begin je weer van voren af aan.
Zalf krijg je alleen bij een virale infectie, niet bij een bacteriele, wat dit waarschijnlijk is.

@Martijn; probeer eens oogdruppels van vsm, die helpen mij altijd.

Andersom Sarah. Zalf is tegen bacteriële infecties. Bij virale infecties krijg je meestal niks en moet je 'uitzieken.'

Bij lenzen is echter de meest voorkomende vorm van ontstekingen bacterieel. En daar is dus zalf tegen.
ik was een week geleden al een keer naar de huisarts gegaan omdat ik daarvoor ookal een ontstoken oog had en dat was terug gekomen, maar dat was doordat ik geen nieuwe lenzen in had gedaan. Hij had gezegd dat het vanzelf weer weg zou gaan binnen een week en had tegen me gezegd dat er niks voor was om het sneller weg te laten gaan.

Die oogdruppels kan ik die gewoon bij een drogist kopen?
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 03 september 2010 @ 10:32:

Andersom Sarah. Zalf is tegen bacteriële infecties. Bij virale infecties krijg je meestal niks en moet je 'uitzieken.'

Bij lenzen is echter de meest voorkomende vorm van ontstekingen bacterieel. En daar is dus zalf tegen.Oh Draai het altijd om Grinnik! Dank voor de correctie!
quote:Martijn1234 schreef op 03 september 2010 @ 10:34:

Die oogdruppels kan ik die gewoon bij een drogist kopen?

Yep, etos/kruitvat/DA

Ik gebruik ze regelmatig, heb vaak last van droge en geirriteerde ogen. Soms te laat, en dan mondt het alsnog uit in een ontsteking, maar goed
Je oog zo vaak mogelijk "uitspoelen"/schoonmaken/bevochtigen met lauwe kamille thee. Door t vocht sijpelen de bacteriën weg. Water is relatief hard. Kamille thee (afgekoeld ) is veel zachter voor je oog. Werkte bij mij perfect. Was op aanraden vd Huisarts.

Als er na 1-2dgn geen verbetering is, toch even langs de HA.
Als het niet vanzelf verdwijnt zou je toch weer naar de huisarts moeten. Zeker omdat je het nu snel achter elkaar hebt. Hij kan je dan verwijzen naar de oogarts. Misschien is het net wat anders dan de huisarts denkt. Er zijn zoveel soorten oogontstekingen!
Sarah:
quote:Woesel schreef op 03 september 2010 @ 10:37:

Je oog zo vaak mogelijk "uitspoelen"/schoonmaken/bevochtigen met lauwe kamille thee. Door t vocht sijpelen de bacteriën weg. Water is relatief hard. Kamille thee (afgekoeld ) is veel zachter voor je oog. Werkte bij mij perfect. Was op aanraden vd Huisarts.

Als er na 1-2dgn geen verbetering is, toch even langs de HA.dus gewoon met een watje bv wat van die thee deppen op je oog?
Watjes op je oog is geen goed idee. Watjes bestaan uit allerlei fijne draadjes die kunnen krassen op je hoornvlies. Je kan beter gaasjes gebruiken (voor elke veeg een nieuwe), of een oogdouche maken met een bekertje.

En wel naar de huisarts gaan als het niet verbeterd!
Jep, maar ik gebruikte wel gewone doekjes, geen watjes. Hoofd naar achter of schuin houden en t oog zo veel mogelijk laten zwemmen. Ik deed het elke uur / om te uur en na een dag was t echt al een stuk beter.

Succes!
Neen, geen rommeltjes kopen bij de drogist!! maar direct naar de huisarts/ oogarts. Je ogen zijn te kwetsbaar om te experimenteren. Alles weggooien, lenzen, lenzenhouder, vloeistof, alles.
Nee, ik zou ook geen druppels kopen bij de drogist. Kun je ook niet gemakkelijk naar een opticien? (Ik heb een goede opticien, die in dit geval bijvoorbeeld even naar mijn ogen zou kijken). Echt even naar opticien of huisarts hoor!
Dan moet die opticiën wel optometrist zijn. Een willekeurige opticiën heeft te weinig kaas gegeten van oogontstekingen.

Optpmetristen werken in ziekenhuizen en op zichzelf staande optiekzaken. Ketens hebben meestal geen optometristen vast in dienst.
Misschien helpt dit je: euphrasia complex. Het is van vogel. Je maakt er oogkompressen mee. En legt di tgedurende 10 minuten op je ogen. Bij mij helpt dit middel in ieder geval goed. Geeft verkoeling, haalt roodheid weg en mocht je zwellingen hebben, worden deze daar ook minder van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven