Gezondheid alle pijlers

Ontstoken ooglid.

24-04-2013 14:18 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb sinds gisterenavond erg last van mijn ooglid. Toen ik vanochtend wakker werd, was hij dik en een beetje rood. Elke keer als ik knipper doet het pijn en ook als ik buk klopt mijn ooglid helemaal. Nu wil ik niet direct naar de dokter gaan, want m.i. gaat het over een paar dagen wel weer weg. Heeft iemand tips om de pijn te verlichten cq de zwelling te verminderen?

Alvast bedankt.
Ik zou proberen om er warme compressen op te leggen. Mijn zoon had van de week een strontje op zijn oog en dat is met compressen ook weggetrokken dus het is zeker het proberen waard denk ik?
Ik had het gisteren ook (voor het eerst in mijn leven). Niks aan gedaan, maar vandaag gaat het een stuk beter.
Warme oogcompressen en evt. een beetje babyshampoo toevoegen aan wat (gekookt en afgekoeld) water en daarmee met een wattenstaafje je ooglidrandjes poetsen.
Irritant hé? Je kunt het het beste een gaasje met lauwwarm gekookt water erop leggen en dat een paar keer herhalen.
gekookt water is niet nodig, in NL is het water schoon genoeg. Beetje warm compress van nat washandje of iets warme heatpack ertegen aan werkt het beste.
quote:Yvonne77 schreef op 24 april 2013 @ 15:13:

Warme oogcompressen en evt. een beetje babyshampoo toevoegen aan wat (gekookt en afgekoeld) water en daarmee met een wattenstaafje je ooglidrandjes poetsen.Dat zou ik alleen doen als het echt vies is en alleen als je het met warm water niet schoon krijgt.
Zo'n ontsteking gaat idd vanzelf over. Of dat voor of na het aantasten van je hoornvlies is, is de vraag. Met ee

Pijnlijke ontsteking aan je oog moet je altijd naar de huisarts!
quote:dubbelma schreef op 24 april 2013 @ 15:15:

gekookt water is niet nodig, in NL is het water schoon genoeg. Toch wordt het op de HBO-V nog steeds zo geleerd.
Als mijn ooglid ontstoken of dik is (ik draag lenzen dus zo af en toe last van) dan koop ik altijd euphrasia complex van dr vogel (apotheek of drogist) Combi van innemen en wat druppels op watje en dan wat lauw water over watje spoelen en ogen afnemen of spoelen volgens omschrijving bijsluiter helpt me prima.Doe erg lang met zo'n flesje
Wat bij mij in het verleden wel hielp is een theezakje met kamille even dompelen in gekookt water en voorzichtig op je oog leggen.

Kamille werkt meestal wel bij mij tenminste.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Iboprofen is ontstekingsremmend, kan het helingsproces versnellen
een watje met heet water helpt bij mij beter dan koud water. Voooral de druk doet de trick vermoed ik.
it's a big club and you ain't in it
quote:sosofie schreef op 24 april 2013 @ 15:19:

Pijnlijke ontsteking aan je oog moet je altijd naar de huisarts!Onzin! Het gaat hier niet om een ontstoken oog, maar ooglid. Mijn huisarts ziet me iedere keer aankomen als ik dat heb.
quote:dubbelma schreef op 24 april 2013 @ 15:15:

gekookt water is niet nodig, in NL is het water schoon genoeg. Beetje warm compress van nat washandje of iets warme heatpack ertegen aan werkt het beste.Dat zei mn huisarts ook laatst idd! Je kunt gewoon deppen met kraanwater en een schoon washandje.
Make-up verwijderen is ook beter trouwens.
Bedankt voor alle reacties!! Ik heb net gedept met een washandje met warm water. Het is verder niet vies ofzo, gewoon gezwollen, een beetje rood en pijnlijk. Mijn ooglid voelt ook een soort van zwaar aan. De warmte van het washandje gaf wel iets verlichting. Ik heb mijn oog onder de douche ook goed schoongespoeld.

Ik ga dit nog maar een paar keer herhalen en dan hoop ik dat het snel minder wordt.

Het kamille theezakje zal ik ook in mijn achterhoofd houden, evenals de euphrasia complex.

Mijn ooglid is gedurende de dag niet dikker geworden gelukkig, daar was ik een beetje bang voor.

In elk geval bedankt allemaal!!
Knoflook erover wrijven wil ook helpen. Brand als de hel, dus waarschijnlijk is dit niet de meest gezonde oplossing.

Bij mij moest het ivm party of the year binnen een dag wegzijn.

Als dat niet hoeft is warme compressen en vanzelf rustig laten weggaan waarschijnlijk het beste.

Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven