Ontzettende hoofdpijn minderen sigaretten
vrijdag 4 januari 2013 om 09:04
Hoi dames.
Ik rook zo een 3 pakjes per week aan sigaretten. Ben de laatste tijd flink aan t minderen om uiteindelijk ook te stoppen ivm gezondheid, voorbeeld voor mijn kind en financieel vlak. Nu gaat het minderen erg hobbelig. Dus bijvoorbeeld de ene dag de hoeveelheid die ik gewend ben en de andere dag 1 sigaret of niks. Eergisteren was zo een stress dag dat ik mijn normale hoeveelheid heb gerookt, gisteren maar 1 sigaret gerookt en jeetje mina wat een ongeloofelijke hoofdpijn heb ik gisterenavond gekregen.
Heb al 3 pilletjes op zo knallend is de koppijn. Kan herinneren dat ik dit eerder had toen ik minderde met roken. Heb gister ook wel een drukke dag gehad maar dat heb ik wel vaker.
Wie herkent dit en hebben jullie nog tips
Ik rook zo een 3 pakjes per week aan sigaretten. Ben de laatste tijd flink aan t minderen om uiteindelijk ook te stoppen ivm gezondheid, voorbeeld voor mijn kind en financieel vlak. Nu gaat het minderen erg hobbelig. Dus bijvoorbeeld de ene dag de hoeveelheid die ik gewend ben en de andere dag 1 sigaret of niks. Eergisteren was zo een stress dag dat ik mijn normale hoeveelheid heb gerookt, gisteren maar 1 sigaret gerookt en jeetje mina wat een ongeloofelijke hoofdpijn heb ik gisterenavond gekregen.
Heb al 3 pilletjes op zo knallend is de koppijn. Kan herinneren dat ik dit eerder had toen ik minderde met roken. Heb gister ook wel een drukke dag gehad maar dat heb ik wel vaker.
Wie herkent dit en hebben jullie nog tips
vrijdag 4 januari 2013 om 09:08
Ik ben zelf 6 jaar geleden gestopt met roken. Ik heb eigenlijk maar een tip. Gewoon niet meer roken. Elke keer als je zin krijgt in een sigaret, je bewust zijn dat die zin in een sigaret maar 2-3 minuten duurt en vanzelf weggaat. Gewoon accepteren dat je zin hebt in een sigaret, maar dat jij er niet meer aan toegeeft. En paracetamol slikken tegen de hoofdpijn de eerste dagen mischien?
vrijdag 4 januari 2013 om 09:11
Ja ik ben al eerder gestopt in 1 keer toen ik zwanger was ( ongepland anders was ik wel eerder gestopt) maar dat was toen veel makkelijker op de 1 of andere manier. Maar misschien toch beter om in 1 keer te stoppen. Heb nu ook geen sigaretten meer sinds gisteren dus een perfect moment:p.
Trouwens de hoofdpijn hoort er dus gewoon bij?
Trouwens de hoofdpijn hoort er dus gewoon bij?

vrijdag 4 januari 2013 om 09:13
Wel heel knap dat je wilt stoppen!
Ik kan me voorstellen dat het voor je lichaam beter voelt om even cold turkey te gaan. De pleister er snel aftrekken, in plaats van beetje bij beetje, zeg maar..
En accepteer dat je hier lichamelijk even last van hebt, dus maak het jezelf niet te moeilijk. Kook lekker voor jezelf, maak niet te veel verplichtingen (afspraken en dergelijke), maar gun jezelf ook lekker op de bank liggen met een drankje en een foute film en verwen jezelf met een cadeautje als je het een poosje hebt volgehouden.
Kom op! Je kunt het, want je wil het!
Ik kan me voorstellen dat het voor je lichaam beter voelt om even cold turkey te gaan. De pleister er snel aftrekken, in plaats van beetje bij beetje, zeg maar..
En accepteer dat je hier lichamelijk even last van hebt, dus maak het jezelf niet te moeilijk. Kook lekker voor jezelf, maak niet te veel verplichtingen (afspraken en dergelijke), maar gun jezelf ook lekker op de bank liggen met een drankje en een foute film en verwen jezelf met een cadeautje als je het een poosje hebt volgehouden.
Kom op! Je kunt het, want je wil het!

vrijdag 4 januari 2013 om 10:10

vrijdag 4 januari 2013 om 10:44
ik ben 2 jaar geleden, na 25 jaar stevig roken, cold turkey gestopt. Een dag of 4 "last" gehad en toen zat t alleen nog tussen m'n oren. Als ik had geweten dat het me zo makkelijk af zou gaan,was ik veel eerder gestopt. Je lijf moet gewoonte afkicken...net t zelfde als je bv ineens stopt met snoepen (dat kost mij trouwens veel meer moeite)
Succes en sterkte ermee!!
Ow en veel water drinken is mss wel een goeie....helpt waarschijnlijk bij het ontgiften. Ik had een dikke griep toen ik stopte, dus de ergste afkickverschijnselen zijn aan me voorbij gegaan gelukkig!
Succes en sterkte ermee!!
Ow en veel water drinken is mss wel een goeie....helpt waarschijnlijk bij het ontgiften. Ik had een dikke griep toen ik stopte, dus de ergste afkickverschijnselen zijn aan me voorbij gegaan gelukkig!
vrijdag 4 januari 2013 om 11:12
vrijdag 4 januari 2013 om 12:25
Door heel veel water te drinken ontgift je niet sneller. Bewegen helpt wel: het stimuleert de aanmaak van dopamine, waardoor je je prettiger voelt.
Nicotine wordt vrij snel afgebroken, dat duurt geen weken.
Nicotine verlaat het lichaam deels direct via de nieren. Het grootste deel wordt echter afgebroken in de lever, waarbij nicotine wordt omgezet in cotinine. Deze stof wordt door de nieren uitgescheiden. Cotinine heeft een halfwaardetijd van 24 uur, zodat nicotine na 2 dagen nog makkelijk in de urine aantoonbaar is. Deze stof kan dan ook als indicator dienen voor de blootstelling aan tabaksrook. De nicotine verdwijnt sneller, het heeft een halfwaardetijd van ongeveer 60 minuten. Zes uur na het roken van een sigaret is er nog maar 3% van de nicotine aanwezig in het lichaam.
Bronnen:
nl.wikipedia.org/wiki/Nicotine
De afvalstoffen van sigaretten, teer e.d., blijven nog veel langer in de longen zitten, daar gaan maanden overheen, voordat de longen zich weer goed kunnen reinigen.
Nicotine wordt vrij snel afgebroken, dat duurt geen weken.
Nicotine verlaat het lichaam deels direct via de nieren. Het grootste deel wordt echter afgebroken in de lever, waarbij nicotine wordt omgezet in cotinine. Deze stof wordt door de nieren uitgescheiden. Cotinine heeft een halfwaardetijd van 24 uur, zodat nicotine na 2 dagen nog makkelijk in de urine aantoonbaar is. Deze stof kan dan ook als indicator dienen voor de blootstelling aan tabaksrook. De nicotine verdwijnt sneller, het heeft een halfwaardetijd van ongeveer 60 minuten. Zes uur na het roken van een sigaret is er nog maar 3% van de nicotine aanwezig in het lichaam.
Bronnen:
nl.wikipedia.org/wiki/Nicotine
De afvalstoffen van sigaretten, teer e.d., blijven nog veel langer in de longen zitten, daar gaan maanden overheen, voordat de longen zich weer goed kunnen reinigen.
vrijdag 4 januari 2013 om 13:50
Het kan ook zijn dat je gewoon pech hebt gehad en je een griepje/verkoudheid/ander virus hebt opgelopen waar je hoofdpijn van krijgt. Mijn vriend stopte met roken, en werd me toch ziek! Koorts, zweten, warm koud, echt ziek! Maar toen hij van ellende weer begon met roken bleef hij net zo ziek hij had gewoon griep.