Gezondheid alle pijlers

Ontzettende jeuk door wespensteek, tips?

27-08-2013 02:00 14 berichten
Twee dagen geleden ben ik door een wesp gestoken in mijn voet. In eerste instantie had ik er niet zoveel last van op een beetje jeuk en een kleine zwelling na echter begon het vorige nacht ontzettend te branden wat sindsdien alleen maar erger is geworden.

Naast het branden is het nu gaan jeuken en verder gaan opzwellen. We liggen in een tent (kampeervakantie Ardennen) en probeer te slapen maar ik word echt helemaal gek van de jeuk. Ik heb er al een natte doek om maar dat helpt voor geen meter...

Iemand een tip?
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik heb dit ook wel eens gehad in mijn knieholte en dat werd alsmaar dikker en ging na t jeuken ook onwijs kloppen branden en gloeien. Uiteindelijk bij de HA geweest en die heeft me antibiotica gegeven omdat het een flinke ontsteking was geworden (mogelijk angel nog erin of allergisch voor zn gif).

Al met al; goed in de gaten houden dus! succes!
Dank je! Hopelijk wordt t morgen wat beter en anders bel ik toch maar ff met de ha in nl... Ik word er echt helemaal gek van!

Of de angel eruit is weet ik niet zeker, mijn vriend heeft er even aan gezogen.

Ging het na de antibiotica snel over?
Klinkt gek, maar ook een pijnstiller kan bij mij goed helpen tegen jeuk. Een wat sterkere pijnstiller dan, niet gewoon een paracetamol. En een plakje komkommer kan ook wel wat verkoelen.

Ik zou het zeker goed in de gaten houden en morgen iemand bellen/bezoeken hiervoor!
Volgens mij hou je bij een wespensteek geen angel over hoor, alleen bij bijensteken. Wespen hebben een gladde angel die gewoon aan hun lijf blijft zitten na het steken. Dus als het een wespensteek was lijkt het me sterk dat de angel er nog in zit.
Ik heb direct na de prik nog wel gekeken maar zag alleen een rood puntje/gaatje. Kan me ook niet voorstellen dat er nog een angel in zat.

Heb net twee paracetemol genomen, bedankt voor de tip!
M'n schoonmoeder zei laatst dat je er tandpasta op kan smeren, verkoelt ook schijnbaar...
Het is een allergische reactie en dan helpt een hooikoortspilletje, of het is een ontsteking en dan moet je naar de huisarts.
Als je gestoken bent door een wesp, leg er dan een halve ui op. Behalve dan bij een allergische reactie. Maar over het algemeen helpt een ui gelijk.
Ik kreeg idd ook hooikoorts tabletten toen ik vreselijke jeuk had na een wespensteek. Hielp heel goed.
Citroensap erop om het te ontsmetten.

Zelf ben ik er allergisch voor en daardoor heb ik de laatste keer dat ik door zo'n insect gestoken ben tegengif/antigif pilletjes gekregen.

Na een week werd het minder.

Hou het goed in de gaten.
quote:dymo9 schreef op 27 augustus 2013 @ 08:06:

Het is een allergische reactie en dan helpt een hooikoortspilletje, of het is een ontsteking en dan moet je naar de huisarts.

Dit .

Al hielp het bij mij helaas niet. Ik heb bij de drogist een homeopatisch spulletje gekregen (nouja, betaald) dat je erop moest spuiten en dat kon ook onder de tong. Een dag later was de zwelling minder en de jeuk weg. Ik liep er toen al een week of drie mee.
Mijn moeder deed er vroeger azijn op. Of het hielp weet ik niet meer.
Not a day goes by I don t think about you.
doekje gedrenkt in azijn er 15 min opleggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven