Gezondheid alle pijlers

Onverklaarbaar gewichtsverlies

20-04-2013 18:33 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de afgelopen maand 3 kilo afgevallen, zonder logische reden. Ik weeg nu 57 kilo in plaats van mijn gebruikelijke 60 kilo. Heb niet anders gegeten en ook niet meer/minder bewogen. Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
Kapotte weegschaal.
Het kunnen 1001 dingen zijn, kapotte weegschaal, stiekem toch minder gegeten, ziekte, etc. Voor ons moeilijk te zeggen.
Ook jouw lichaam is geen atoomklok blijkbaar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 20 april 2013 @ 19:20:

Ook jouw lichaam is geen atoomklok blijkbaar.

on topic:

misschien toch stiekem meer gefietst. Of minder gegeten dan rond de kerstdagen en nu trekt je lichaam dat zelf recht, of meer groenten gegeten vanwege het lenteweer, geen vocht meer vasthouden enz.. Meer dan 10 kilo afvallen zonder dieet zou ik zorgelijk vinden, maar 3 niet zo snel.

Als je het niet vertrouwt, moet je altijd naar de huisarts gaan!
ik vind 3 kilo op één maand best wel zorgelijk, dat gebeurt niet "zomaar" (was het maar waar)

je hoort vaak de schildklier als mogelijke oorzaak voor gewichtafname of toename, misschien toch even langs de huisars?
In de gaten houden en anders echt even voor een check naar je HA.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik vind 3 kg in een maand kwijtraken zonder dat je er iets voor doet ook wel zorgelijk eigenlijk. Voor mij zou het reden zijn om naar de huisarts te gaan. Mocht je dat zelf nog niet willen, ga dan in ieder geval als je gewicht nog verder zakt. Ik zou zeker niet wachten tot je 10 kg lichter bent, dat is op jouw gewicht echt enorm veel.
ligt eraan, hoe hard is die 60 kilo? ik kan per maand echt wel drie kilo variëren, oorzaak hormonen
Ik was drie jaar geleden ook zoveel afgevallen.. maar ik weet niet precies in hoeveel tijd ik was afgevallen.. Het gebeurde meer geleidelijk aan. Mensen die me maanden/een jaar niet hadden gezien zeiden dan wow hoe komt het dat je zo bent vermagerd... Ik wist het zelf niet.. ik ging wel naar de fitness maar niet zo vaak en niet zo intensief. Kan ook door de stress komen...
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 april 2013 @ 22:59:

ligt eraan, hoe hard is die 60 kilo? ik kan per maand echt wel drie kilo variëren, oorzaak hormonenIk ging er eerlijk gezegd vanuit dat TO bekend was met de normale schommelingen in haar gewicht. Bij mij varieerde dat nooit meer dan 1 kg.
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 april 2013 @ 22:59:

ligt eraan, hoe hard is die 60 kilo? ik kan per maand echt wel drie kilo variëren, oorzaak hormonenDat heb ik dus ook, vandaar. Maar jij kent je lichaam het beste, dus als je het niet vertrouwt niet hier vragen maar naar de HA! Succes!
Als ik heel druk ben in mijn hoofd dan val ik ook af. Bij mij werkt stress of gewoon veel moeten denken (studie, werk, etc) ook erg energieverbrandend. Ik kan dan zo een paar kilo afvallen.
Een vriendin van mij had een tijdje terug ook last van onverklaarbaar gewichtsverlies. Het was wel meer dan bij jou. Ze is naar de huisarts gegaan en die deed onderzoek. Gaf aan dat het diabetes (type 1) of schildklier kon zijn. Het bleek het laatste.

Daarom: gaan.

Beter een keertje tevaak bloedonderzoek gedaan dan te laat.

edit: voor diabetes hoef je geen overgewicht te hebben!
Later is nu
Ik schommel zo vaak. 4 kilo eraf, 2 erbij, 1 eraf....tja, dat kan. Stress waarschijnlijk. 4 kilo in 1 maand lijkt me niet echt zorgelijk eigenlijk..Maar als het niet goed voelt idd de HA assistent bellen.
quote:Dreamer schreef op 20 april 2013 @ 23:06:

Een vriendin van mij had een tijdje terug ook last van onverklaarbaar gewichtsverlies. Het was wel meer dan bij jou. Ze is naar de huisarts gegaan en die deed onderzoek. Gaf aan dat het diabetes (type 1) of schildklier kon zijn. Het bleek het laatste.

Daarom: gaan.

Beter een keertje tevaak bloedonderzoek gedaan dan te laat.

edit: voor diabetes hoef je geen overgewicht te hebben!Aan deze twee dingen moest ik ook denken. Goede edit ook.
Ik zie hier mensen, die vaak schommelen. Dan is het kennelijk geen punt. Maar als je altijd rond hetzelfde gewicht zit en ineens afvalt, is dat wél een punt, lijkt me. En voor de zekerheid is huisarts bellen echt niet raar. Als het raar is, verteld hij/zij je dat wel.

Beeldig: dankje
Later is nu
Als je bijnieren het niet meer goed doen, dan heb je ook dat je kilo's kwijt raakt, en dan heb je ook een lekker kleurtje.

Wat dan weer heel verwarrend is want je ziet er dan gezond uit maar je valt kg's af.

Ben je niet moe of zo?
Vooral doorgaan!
Idd. naar de huisarts gaan. Ik bleek coeliakie te hebben. Maar had wel naast afvallen, bloedarmoede en allerlei vit. tekorten, waardoor ik erg moe was.
Ik weeg ALTIJD 60 kilo. Echt altijd.

Vaak moe? Ja best wel. Maar ik leid geen heel regelmatig leventje. Misschien dat het daardoor komt.

Naar mijn idee eet ik te veel om stabiel te blijven of zelfs af te vallen, maar misschien kan ik daar zelf niet echt een objectief oordeel over geven.

Het laatste half jaar relatief veel ontstekingen gehad. Waaronder 3x blaas.
En.. heb je de huisarts al gebeld dan?
Later is nu
Naar de huisarts dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven