Onverklaarbaar gewichtsverlies
zaterdag 20 april 2013 om 20:21
quote:Fame schreef op 20 april 2013 @ 19:20:
Ook jouw lichaam is geen atoomklok blijkbaar.
on topic:
misschien toch stiekem meer gefietst. Of minder gegeten dan rond de kerstdagen en nu trekt je lichaam dat zelf recht, of meer groenten gegeten vanwege het lenteweer, geen vocht meer vasthouden enz.. Meer dan 10 kilo afvallen zonder dieet zou ik zorgelijk vinden, maar 3 niet zo snel.
Als je het niet vertrouwt, moet je altijd naar de huisarts gaan!
Ook jouw lichaam is geen atoomklok blijkbaar.
on topic:
misschien toch stiekem meer gefietst. Of minder gegeten dan rond de kerstdagen en nu trekt je lichaam dat zelf recht, of meer groenten gegeten vanwege het lenteweer, geen vocht meer vasthouden enz.. Meer dan 10 kilo afvallen zonder dieet zou ik zorgelijk vinden, maar 3 niet zo snel.
Als je het niet vertrouwt, moet je altijd naar de huisarts gaan!
zaterdag 20 april 2013 om 22:58
Ik vind 3 kg in een maand kwijtraken zonder dat je er iets voor doet ook wel zorgelijk eigenlijk. Voor mij zou het reden zijn om naar de huisarts te gaan. Mocht je dat zelf nog niet willen, ga dan in ieder geval als je gewicht nog verder zakt. Ik zou zeker niet wachten tot je 10 kg lichter bent, dat is op jouw gewicht echt enorm veel.

zaterdag 20 april 2013 om 23:00
Ik was drie jaar geleden ook zoveel afgevallen.. maar ik weet niet precies in hoeveel tijd ik was afgevallen.. Het gebeurde meer geleidelijk aan. Mensen die me maanden/een jaar niet hadden gezien zeiden dan wow hoe komt het dat je zo bent vermagerd... Ik wist het zelf niet.. ik ging wel naar de fitness maar niet zo vaak en niet zo intensief. Kan ook door de stress komen...
zaterdag 20 april 2013 om 23:03
zaterdag 20 april 2013 om 23:03
zaterdag 20 april 2013 om 23:06
Een vriendin van mij had een tijdje terug ook last van onverklaarbaar gewichtsverlies. Het was wel meer dan bij jou. Ze is naar de huisarts gegaan en die deed onderzoek. Gaf aan dat het diabetes (type 1) of schildklier kon zijn. Het bleek het laatste.
Daarom: gaan.
Beter een keertje tevaak bloedonderzoek gedaan dan te laat.
edit: voor diabetes hoef je geen overgewicht te hebben!
edit: voor diabetes hoef je geen overgewicht te hebben!
Later is nu

zaterdag 20 april 2013 om 23:16
quote:Dreamer schreef op 20 april 2013 @ 23:06:
Een vriendin van mij had een tijdje terug ook last van onverklaarbaar gewichtsverlies. Het was wel meer dan bij jou. Ze is naar de huisarts gegaan en die deed onderzoek. Gaf aan dat het diabetes (type 1) of schildklier kon zijn. Het bleek het laatste.
edit: voor diabetes hoef je geen overgewicht te hebben!Aan deze twee dingen moest ik ook denken. Goede edit ook.
edit: voor diabetes hoef je geen overgewicht te hebben!Aan deze twee dingen moest ik ook denken. Goede edit ook.
zaterdag 20 april 2013 om 23:18
zaterdag 20 april 2013 om 23:48

woensdag 24 april 2013 om 10:16
Ik weeg ALTIJD 60 kilo. Echt altijd.
Vaak moe? Ja best wel. Maar ik leid geen heel regelmatig leventje. Misschien dat het daardoor komt.
Naar mijn idee eet ik te veel om stabiel te blijven of zelfs af te vallen, maar misschien kan ik daar zelf niet echt een objectief oordeel over geven.
Het laatste half jaar relatief veel ontstekingen gehad. Waaronder 3x blaas.
Vaak moe? Ja best wel. Maar ik leid geen heel regelmatig leventje. Misschien dat het daardoor komt.
Naar mijn idee eet ik te veel om stabiel te blijven of zelfs af te vallen, maar misschien kan ik daar zelf niet echt een objectief oordeel over geven.
Het laatste half jaar relatief veel ontstekingen gehad. Waaronder 3x blaas.