Gezondheid alle pijlers

Onverklaarbare afscheiding

04-03-2015 22:53 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door een reeks aan ontstekingen heb ik antibiotica moeten gebruiken, met het ontstaan van schimmelinfecties tot gevolg. Meestal werd ik ervoor behandeld en bleef het weg totdat ik weer aan de antibiotica moest.

Maar de ellende begon pas nadat ik mijn laatste kuurtje kreeg: 1 jaar geleden toen ik mijn vriend ontmoette. We hadden vrij snel daarna seks. De eerste paar keren kreeg ik altijd wondjes tijdens de seks. Dat bleek een bacteriële ontsteking te zijn die snel verholpen werd. Daarna begonnen de schimmelinfecties. Ik heb de afgelopen 8-9 maanden geen 4 weken zonder infectie gehad. Ik heb van alles geprobeerd: allerlei soorten medicatie, geen condoom, wel condoom, ander merk condoom, even geen seks hebben, ik ben zelfs gestopt met de pil, maar niets helpt. Mijn huisarts doet er nogal makkelijk over en geeft me altijd dezelfde medicatie waarin hij weet dat het weinig uithaalt. Verder denkt hij niet echt mee over andere mogelijke oplossingen. Het is geen soa (we hebben ons allebei laten testen) en we hebben altijd veilig seks met elkaar gehad.

Ik word behoorlijk moedeloos van de situatie en weet niet wat ik moet doen om hier van af te komen. Ik merk ook dat ik steeds minder zin krijg in seks, zeker als ik bedenk wat voor viezigheid eruit komt: het is dik, wit en lijkt op kwark (het jeukt niet en stinkt niet). Mijn vriend heeft er geen problemen, maar voelt zich wel schuldig, omdat ik dit alleen bij hem heb. Ondanks alle keren dat ik onveilig seks heb gehad heb ik zoiets nooit meegemaakt. Ik vind het ook rot voor mijn vriend dat hij nu te maken krijgt met een chagrijnige, seksloze vriendin :(

Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt? Hoe zijn jullie er van af gekomen?
Is je vriend er ook voor behandeld?
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Bedoel je met veilig condooms? Heeft zijn penis jouw vagina nooit aangeraakt zonder condoom?

Het kan dacht ik ook zo zijn dat hij die infectie over heeft gekregen, en dat jij die dus nu steeds van hem krijgt. Volgensmij hoeft een man daar niet altijd klachten van te krijgen. Dus misschien allebei even een test laten doen?
Mijn vriend is er nooit voor behandeld.

Wij deden het eerst met condooms en na een soa test zijn we ermee gestopr. Omdat de infecties maar niet stopten, ben ik met de pil gestopt en zijn we weer aantal maanden aan de condooms.
De infecties begonnen al voordat we met condooms stopten. We waren toen voorzichtig ivm met mogelijke soa's. Nu zijn we voorzichtig ivm zwangerschap voorkomen.

Ik heb altijd veilige seks gehad met mijn vriend. Voordat ik hem leerde kennen heb ik vaak onveilige seks gehad, maar heb in alle gevallen nooit wat overgehouden.
Ik zou beiden om een behandeling vragen nog! Het kan namelijk zijn dat je het van hem krijgt, hij hoeft er geen last van te hebben schijnt! En wat draag je voor ondergoed? Katoen schijnt het beste te zijn en even niet al te strakken broeken heb ik ook wel eens gehoord, sterkte lijkt me lastig

Wast hij zijn penis met zeep? Miss dat even niet meer doen! Neem aan dat jij van onder sowieso alleen met lauw water wast
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Als je nog niet bij een gynaecoloog loopt: doorverwijzing vragen.

Wat ook kan is dat de boel verstoort is met al wat de arts heeft
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
quote:Evelyn82 schreef op 04 maart 2015 @ 23:15:

Als je nog niet bij een gynaecoloog loopt: doorverwijzing vragen.

Wat ook kan is dat de boel verstoort is met al wat de arts heeftIk zat ook aan een gynaecoloog te denken (aalleen de menstruatie sloeg weer toe) en misschien van huisarts veranderen als hij nog steeds geen moeite doet om het probleem op te lossen
quote:dance01 schreef op 04 maart 2015 @ 22:59:

Is je vriend er ook voor behandeld?Het is ook een idee om mijn vriend te laten behandelen. Ik zit wel met het probleem dat hij nogal laks is met afspraken maken. Hij gaat niet eens naar de huisarts voor zijn eigen klachten, laat staan voor mijn klachten :(
Als hij dat niet voor je over heeft is het een lamlul.
Heb je ook ooit eens een steviger aanpak gehad? Een kuur Lamisil? Dat wordt in heel hardnekkige gevallen gegeven ook bij vaginale schimmels die niet over willen gaan.

En idd, ook je vriend meebehandelen. Je zou makkelijk zelf kunnen beginnen door gewoon bij de drogist een tube Daktarin te kopen. Daar staat op voor voetschimmel maar je mag het ook voor je genitaliën gebruiken. Het enige verschil met de gyno-daktarin zijn nl de inbrenghulsjes. Het is het proberen waard en dan 2 weken, 2x daags smeren bij hem. Gelijktijdig met jouw behandeling en in die behandelperiode echt met condoom doen tegen het pingpongeffect.

En ook al beweren sommige dokters dat mannen geen schimmel kunnen krijgen, dat kan dus mooi wel.

Sterkte, tis hartstikke rot!
quote:topsykrets schreef op 04 maart 2015 @ 23:03:

Mijn vriend is er nooit voor behandeld.

Wij deden het eerst met condooms en na een soa test zijn we ermee gestopr. Omdat de infecties maar niet stopten, ben ik met de pil gestopt en zijn we weer aantal maanden aan de condooms.

Ik herken veel uit je verhaal TO.

Bij mij was de boosdoener de scheerschuim!

Ik had continu vaginale schimmel infecties! Het was net in de tijd dat Lactacyd populair werd...

Ik had de vaginale douche ontdekt, en echt waar eerste menstruatie dag en gelijk weg spoelen die handel met de douche... Normaal had ik een menstruatie periode van 5 dagen en dankzij de douche nog maar 3 dagen... Nou dat lactacyd spul er bij en je had een heerlijk fris luchtje... Alleen je verpest je hele vaginale zuurgraat er mee!

Nog er boven op, elke verdomde dag scheren daar beneden... Tja, ik hou van kaal en glad... Was toen ook z'n vajazzling hype... lol.

Maar hoe mooi mijn poes ook was... Ik had altijd infecties! Toen kwam het in de nieuws dat Lactacyde niet best was voor je vaginale zuurgraat. Acuut gestopt met dat spul en gebruikt de vaginale douche alleen nog met lauw water!

Maar de infecties bleven maar terug keren!... Tot dat ik een hectische werk week kreeg en niet elke dag kon scheren!!! Boem! Geen vaginale schimmel meer! Bleek dus dat de scheerschuim de boos doener was en nu scheer ik mezelf met een hele milde olie...

Ik heb ook over gevallen gelezen dat de string de boos doener was... Of het was middel! ff op onderzoek uit gaan!
life is to celebrate
Gebruik pure kokosolie die echt zwaar ruikt naar kokos. Is anti bacterieel en werkt bij mij altijd. Had er laatst sinds lange tijd weer last van. De eerste paar dagen wordt het erger omdat al het vuil naar buiten komt en daarna wordt het geleidelijk minder. Heb gelukkig nog nooit van die vaginale tabletten ofzo nodig gehad die enorm pijn schijnen te doen.

Heb wel een keer zo'n vaginale gel gebruikt die er tegen zou helpen maar helaas zonder succes.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
@LeolaMarie: ik gebruik al jaren geen scheerschuim en scheer maar 1x per week onder de douche met alleen water. Mijn huid is te gevoelig om vaker te scheren. Toen ik bijna dagelijks scheerde dat ik ook nergens last van. Ik draag wel dagelijks strings, misschien moet ik idd hipsters/slips kopen.

@Goddess23: wat voor kokosolie gebruikt je? Ik heb thuis die goedkope van KTC tegen een droge huid, maar weet tegenwoordig niet meer wat puur is en wat niet (aangezien alle merken claimen dat ze puur zijn). Vaginale tabletten doen overigens geen pijn ;)
Ik las ergens ook dat essentiële olie zou helpen, ik heb toevallig tea tree olie en rozemarijnolie thuis. Hebben jullie daar ervaring mee?

Ik wilde ook een kweek laten afnemen om te kijken of het daadwerkelijk een schimmel is, aangezien de afscheiding er nu anders uit ziet. Het zijn nu dikke witte klodders en het wordt erger als ik gesport heb
Is het geen normale afscheiding waar je over praat? Als het niet ruikt of jeukt is de kans namelijk klein dat het een schimmel is..
Vraag een doorverwijzing voor een gyn. Ga geen gekke dingen smeren. Zo ruikt pure kokosolie helemaal niet naar kokos. Absoluut geen gekke dingen daar smeren.
En in je cyclus zie je vaak de afscheiding ook veranderen.. Kwarkig, slijmerig etc.
Inderdaad, ik lees net dat je niet aan de pil bent. Is het niet gewoon normaal? Je hebt geen jeuk en geen pijn. Iedere vrouw heeft andere afscheiding. Tijdens je cyclus verandert de afscheiding
Dat klinkt als een vaginale schimmel, ik had precies hetzelfde incl. sporten.

Na het gebruik van een vaginaal tabletje was het over.
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 05 maart 2015 @ 08:27:

Inderdaad, ik lees net dat je niet aan de pil bent. Is het niet gewoon normaal? Je hebt geen jeuk en geen pijn. Iedere vrouw heeft andere afscheiding. Tijdens je cyclus verandert de afscheiding

Dat ging ik net schrijven, is het geen normale afscheiding die je ziet?

Is dit je eerste vriendje, of beter gezegd, had je deze afscheiding niet toen je met andere vriendjes seks had?

Het stinkt niet, het jeukt niet, je HA ziet het probleem niet...misschien heb jij gewoon dikke witte afscheiding net zoals veel andere vrouwen.
quote:kadanz schreef op 05 maart 2015 @ 09:48:

[...]

Dat ging ik net schrijven, is het geen normale afscheiding die je ziet?

Is dit je eerste vriendje, of beter gezegd, had je deze afscheiding niet toen je met andere vriendjes seks had?

Het stinkt niet, het jeukt niet, je HA ziet het probleem niet...misschien heb jij gewoon dikke witte afscheiding net zoals veel andere vrouwen.

Ik ben zelf ook niet aan de pil. Maar er is nog steeds gerust een verschil in afscheiding mogelijk hoor

En als ik haar bericht lees, gaat het over dikke en brokkelige afscheiding. Oftewel een schimmelinfectie. Ik snap ook dat je tijdens je eisprong meer afscheiding hebt dan normaal, maar je afscheiding dan is redelijk doorzichtig en niet brokkelig

En het enige moment dat er bij mij tijdens het sporten echt aanzienlijk meer afscheiding was, was tijdens die schimmelinfectie.
quote:Jett89 schreef op 05 maart 2015 @ 10:16:

[...]

Ik ben zelf ook niet aan de pil. Maar er is nog steeds gerust een verschil in afscheiding mogelijk hoor

En als ik haar bericht lees, gaat het over dikke en brokkelige afscheiding. Oftewel een schimmelinfectie. Ik snap ook dat je tijdens je eisprong meer afscheiding hebt dan normaal, maar je afscheiding dan is redelijk doorzichtig en niet brokkelig

En het enige moment dat er bij mij tijdens het sporten echt aanzienlijk meer afscheiding was, was tijdens die schimmelinfectie.

Klopt dit wel? Ik heb namelijk elke maand wel perioden waarin m'n afscheiding dikker en brokkelig is, maar volgens mij heb ik dan geen schimmelinfectie hoor. Dan zou ik al 15 jaar een schimmelinfectie moeten hebben. De paar keer dat ik wel een schimmelinfectie had, had ik ontzettende jeuk. Dit ging dan ook gewoon over met crème en een eitje.

Toen ik vorig jaar een uitstrijkje moest laten maken had ik toevallig ook net wat dikkere en korrelige afscheiding, het viel de huisarts wel op maar volgens haar was het gewoon natuurlijk als ik geen jeuk of gekke geur oid had.

Ik begrijp eerlijk gezegd het probleem van TO niet, als je geen jeuk of pijn hebt, wat maakt het dan uit?
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
quote:gioia82 schreef op 05 maart 2015 @ 10:30:

[...]

Klopt dit wel? Ik heb namelijk elke maand wel perioden waarin m'n afscheiding dikker en brokkelig is, maar volgens mij heb ik dan geen schimmelinfectie hoor. Dan zou ik al 15 jaar een schimmelinfectie moeten hebben. De paar keer dat ik wel een schimmelinfectie had, had ik ontzettende jeuk. Dit ging dan ook gewoon over met crème en een eitje.

Toen ik vorig jaar een uitstrijkje moest laten maken had ik toevallig ook net wat dikkere en korrelige afscheiding, het viel de huisarts wel op maar volgens haar was het gewoon natuurlijk als ik geen jeuk of gekke geur oid had.

Ik begrijp eerlijk gezegd het probleem van TO niet, als je geen jeuk of pijn hebt, wat maakt het dan uit?Jij hebt het over perioden, ik had daar dagelijks afscheiding, daar zit wel een belangrijk verschil in denk ik
Ik heb vriendinnen gehad met droge witte korrels als afscheiding, met dikke witte smurrie, met doorzichtig slijm...het schijnt allemaal normaal te zijn. Als je seks hebt dan lijkt het allemaal erger omdat er nou eenmaal een pik naar binnen gaat en de boel schoon schraapt

Als je een beetje op internet rondzoekt dan kom je het amusant verhaal tegen van een jongen die dacht dat zijn vriendin vreemd was gegaan omdat er na de seks wit spul op z'n condoom zat! Hij dacht dat het zaad van een ander was i.p.v. afscheiding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven