Ooglaser, hoe snel weer 'op de been'?
donderdag 9 juni 2011 om 22:40
Beetje rare titel, maar ik kreeg geen betere bedacht
Situatie is als volgt: Over een maandje laat ik mijn ogen laseren. Is met die nieuwe techniek, dus geneest heel snel. Nu kwam het het best uit om het op de verjaardag van mijn vriend te laten doen, hij gaat ook met me mee. Maar ik bedacht me ineens dat ik het toch ook leuk zou vinden om m 's avonds mee uit eten te nemen voor z'n verjaardag. Zou het wel relaxed zijn om meteen 's avonds iets te moeten, of kan ik dat etentje toch maar beter een dag of wat eerder of later plannen? Ik word aan het eind van de ochtend gelaserd. Iemand ervaring?
Situatie is als volgt: Over een maandje laat ik mijn ogen laseren. Is met die nieuwe techniek, dus geneest heel snel. Nu kwam het het best uit om het op de verjaardag van mijn vriend te laten doen, hij gaat ook met me mee. Maar ik bedacht me ineens dat ik het toch ook leuk zou vinden om m 's avonds mee uit eten te nemen voor z'n verjaardag. Zou het wel relaxed zijn om meteen 's avonds iets te moeten, of kan ik dat etentje toch maar beter een dag of wat eerder of later plannen? Ik word aan het eind van de ochtend gelaserd. Iemand ervaring?
donderdag 9 juni 2011 om 22:48
donderdag 9 juni 2011 om 22:49
Ik zou het een dag eerder plannen, dat etentje. Tenzij je als een soort Ray Charles aan het diner kunt verschijnen? Is niet zo fijn, al dat licht die eerste dagen. Maar daar hebben ze ook weer speciale restaurants voor dus toch nog opgelost
Moraal: het is echt even gevoelig, vooral licht kun je beter even mijden. Succes met je operatie!
Moraal: het is echt even gevoelig, vooral licht kun je beter even mijden. Succes met je operatie!
donderdag 9 juni 2011 om 23:05
Ohhh ja, de zonnebril. Nou je het zegt. Die was ik vergeten Nee, da's niet zo heel romantisch inderdaad...
Ze laseren wel met flapje, maar dan maken ze het flapje ook met de laser, en niet met een mesje zoals vroeger. Oh, ik kan echt niet wachten tot ik m'n bril doormidden mag breken
Dank voor het meedenken! Ga ik inderdaad z'n verjaardag maar wat vroeger in de week met 'm vieren
Ze laseren wel met flapje, maar dan maken ze het flapje ook met de laser, en niet met een mesje zoals vroeger. Oh, ik kan echt niet wachten tot ik m'n bril doormidden mag breken
Dank voor het meedenken! Ga ik inderdaad z'n verjaardag maar wat vroeger in de week met 'm vieren
donderdag 9 juni 2011 om 23:05
donderdag 9 juni 2011 om 23:09
donderdag 9 juni 2011 om 23:42
Ik heb een paar jaar geleden ooglaser gehad aan beide ogen mét (gelaserd) flapje en had ingreep om 10u, 11u nacontrole en alles was goed en zat om 12.30 op terras (geen zon dus geen zonnebril) en vervolgens hele middag in de kroeg. Ik had nergens last van dus had ook een romantisch etentje kunnen doen - man was ziek dus dat kon toen niet
Maar als ik zou kunnen kiezen zou ik het etentje dag ervoor doen, dan weet je zeker dat je alles helder ziet
Maar als ik zou kunnen kiezen zou ik het etentje dag ervoor doen, dan weet je zeker dat je alles helder ziet
vrijdag 10 juni 2011 om 08:11
Ik ben gelaserd via de PRK methode en had alleen een paar uurtjes nadat de verdoving was uitgewerkt last van mijn oog. Ik kon gelijk alles zien en van de zon/licht heb ik geen last gehad.
Als het goed is krijg je ook pijnstillende druppels mee, die kan je van te voren in doen als je toch last hebt.
Super dat je dit laat doen, ik ben er zóóóóó blij mee! Succes!
Als het goed is krijg je ook pijnstillende druppels mee, die kan je van te voren in doen als je toch last hebt.
Super dat je dit laat doen, ik ben er zóóóóó blij mee! Succes!
zondag 24 juli 2011 om 16:52
Voor future reference van mensen die laseren overwegen: Het geneest dus inderdaad heel erg snel. Maar ik ben toch blij dat ik niet meteen die avond uit eten ben gegaan, had uiteindelijk wel gekund, maar 's middags na het uitwerken van de verdoving had ik wel flink last. Dus 't was wel lekker dat ik toen niet over al dan niet uit eten hoefde te denken.
Ik kon 's avonds al bijna helemaal goed zien (nog iets van een waasje) en de volgende ochtend helemaal. Moet nu alleen soms nog kunsttranen druppelen tegen droge ogen, en verder heb ik helemaal nergens last van. Behalve dan van eens in de 2 dagen ineens een reflex beweging alsof ik m'n bril omhoog wil schuiven, en 's avonds in bed denken dat ik m'n lenzen nog in heb Heerlijk!
Ik kon 's avonds al bijna helemaal goed zien (nog iets van een waasje) en de volgende ochtend helemaal. Moet nu alleen soms nog kunsttranen druppelen tegen droge ogen, en verder heb ik helemaal nergens last van. Behalve dan van eens in de 2 dagen ineens een reflex beweging alsof ik m'n bril omhoog wil schuiven, en 's avonds in bed denken dat ik m'n lenzen nog in heb Heerlijk!