Gezondheid alle pijlers

Ooglaseren hoge sterkte

07-11-2014 11:46 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Volgende week is het zover. Dan ga ik eindelijk mijn ogen laten laseren.

De behandeling die ik ga doen is de Intralase IDesign Ilasik. Ik heb een flinke sterkte (rechts -10 en links -8). De streven is om mijn ogen naar 0 te gaan laseren.

Nu vroeg ik mij af of er nog meer mensen zijn wiens ogen zijn gelaserd en die ook zo'n hoge sterkte hadden als ik. Zijn de ogen tot 0 gelaserd? Of misschien tot -1 uiteindelijk??

Hoor het graag

Groetjes.
Spannend zeg! Lijkt me heerlijk geen lenzen of bril, dus ben ook wel benieuwd naar de reacties :D
Ik heb het laten onderzoeken maar bij mij konden ze niet tot 0 laseren.

Dus dan bleef ik ook na het laseren een bril nodig hebben (wel met minder sterke glazen).

Daarom heb ik het niet gedaan, want het kost best veel geld en ik moet alsnog een bril aanschaffen.

Gaat het laseren zelf volgende week al gebeuren of alleen nog de onderzoeken? Succes!
Spannend! Ik heb zelf ook best wel een hoge sterkte (-8.5 en -5.75). Ik draag al vanaf mijn 6e een bril, dus nu al bijna 25 jaar en ik wil ook ooit mijn ogen laten laseren (wanneer dit mogelijk is). Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik bang ben voor de ingreep. Heb ooit een operatie op TV gezien en het lijkt me vreselijk als je oog in zo'n klem ligt en ze je hoornvlies weghalen om te laseren. Ik durf ook geen lenzen in omdat ik niet aan mijn oog durf te zitten dus waarschijnlijk is dat de reden ben benieuwd hoe jij het ervaart, TO.
@ toedoedelatoe.. De onderzoeken heb ik allemaal gehad. Daaruit is gebleken welke behandel methode het beste bij mij past.

Volgende week is dus het echte laseren.

Hoe wisten ze bij jou dan al vantevoren dat ze het niet naar 0 kunnen laseren? Wat voor sterkte heb je nu dan?

Bij mij hebben ze gezegd dat ze gaan streven dat ze het naar 0 laseren, maar dat het verder geen garantie is.
Ik ben 8 jaar geleden gelaserd. Van -8 en +2,5 naar nul ook Lasik

Een verbazend wonderlijke ervaring. Je gaat liggen, tien minuten later sta je op en zie je hoe laat het is

Het duurt jaren voordat ik mijn bril was ontwend. Zonder bril zag ik weinig, dus 's morgens altijd eerst naar het nachtkastje grijpen. Heb ik nog lang gedaan... Als het mistig was greep ik nog lang naar mijn hoofd om mijn bril recht te zetten. Enzovoorts.

Ik had overigens een garantiepakket: onder de -6 kunnen ze het niet garanderen, dus kreeg ik een eventuele tweede behandeling gratis. Ook het leesgedeelte kunnen ze niet laseren, verbetering is een gunstig bij-effect, is niet altijd zo.
anoniem_64ce156da242e wijzigde dit bericht op 07-11-2014 11:56
Reden: Tikfout
% gewijzigd
@ minnimouse.. jij hebt dus ook best wel een pittige sterkte. Zou het niet heerlijk zijn als je die bril nooit meer op hoeft te doen?? Ze zijn inmiddels al zooo ver in die ooglaser techniek dat dat 100% veilig is. Je ogen worden ook verdoofd dus je merkt echt niks van die ingreep. Je moet er dus gewoon even doorheen. Maar je krijgt er wel een hoop voor terug. Met die sterkte wil je toch niet de rest van je leven een bril blijven dragen?

Ik draag ook al jaren lenzen, maar ben er zo klaar mee. kan niet wachten tot ik weer kan zien zonder bril / lenzen.
@ slensor.. dat klinkt goed zeg!
Lielie, ik heb iets van -4 (kan het nooit precies onthouden) maar mijn hoornvlies is blijkbaar wat aan de dunne kant, daardoor konden ze niet genoeg van het hoornvlies "wegschaven" (sorry dat klinkt eigenlijk best eng) om tot nul uit te komen.

Toen heb ik het er verder bij laten zetten, ik ben ook niet zo'n held.
quote:toedoedelatoe schreef op 07 november 2014 @ 12:08:

Lielie, ik heb iets van -4 (kan het nooit precies onthouden) maar mijn hoornvlies is blijkbaar wat aan de dunne kant, daardoor konden ze niet genoeg van het hoornvlies "wegschaven" (sorry dat klinkt eigenlijk best eng) om tot nul uit te komen.

Toen heb ik het er verder bij laten zetten, ik ben ook niet zo'n held.

Klopt. Hoe sterker de afwijking, hoe meer er van het hoornvlies wordt verwijderd. Als je dus een sterke afwijking hebt, maar een dun hoornvlies, zal laseren de afwijking niet helemaal kunnen wegnemen.

Ik heb zelf al een paar jaar geleden mijn ogen laten laseren. Ben er nu nog steeds heel blij mee! Zo gemakkelijk om niks meer in je ogen te hebben, of een bril nodig te hebben. Echt heel fijn.

Vond het zelf ook wel heel spannend, maar na een paar jaar erover nadenken heb ik toch de stap gewaagd. Het jaar daarna durfden mijn zus en man ook.

Succes!
Spannend, TO! Ik heb geen ervaring, durf het niet. Heb in beide ogen rond de -8 en is met lenzen te corrigeren. Ik ben bang voor een ooglaserbehandeling. Bang dat het mis gaat en ik dus echt niks meer zie. Dan maar lenzen...
Lielie: ik heb geen jampotglazen, als je dat soms denkt tegenwoordig kunnen ze je glazen best dun slijpen. Maar ik baal heus weleens van mijn bril ja. Ook dat hij om de zoveel tijd scheef staat.

Ik dacht jaren geleden al aan laseren. Ik ken iemand die dat in 2001 of 2002 al gedaan heeft maar ik heb er nu nog het geld sowieso niet voor. Als ik dat wel heb én het voelt goed, dan wil ik het best wagen. Zoals gezegd kijk ik niet uit naar de operatie maar je hebt gelijk dat je er in dat geval even doorheen moet.
Wat zonde NYC dat je niet durft!

De kans dat je vandaag onder een auto komt is veeeeeeeeeeeel groter dan dat een ooglaser behandeling mis gaat..

Ze zijn na al die jaren echt zo onwijs ver in de techniek, er kan echt niks mis gaan.

Ik vind het echt zonde als mensen niet durven.
En zo'n behandeling die wordt uitgevoerd door een oogarts.. en die mensen hebben er zoveel ervaring in. Alles gaat via apparatuur en computers. Vind het echt iets moois.
Er kan niks misgaan? Natuurlijk wel.

Ik draag ook flinke sterkte, weet niet beter. Ik heb geen last van mijn bril, dus eventuele risico's aan zo'n ingreep vind ik niet de moeite van het riskeren waard.
Er kan weinig mis gaan hoor! Ja tuurlijk zit er bij elke chirurgische ingreep risico's aan vast, maar is allemaal erg klein.

Ja als je er geen last van hebt, moet je het niet doen nee
Ik heb mijn ogen ruim 12 jaar geleden al laten laseren en nog geen seconde spijt gehad. Had niet zo'n hoge sterkte, -4, maar het is zo heerlijk als je alles gewoon weer scherp ziet.

En de behandeling is een beetje eng, maar je ziet het zelf gelukkig niet. Als je tot 10 telt, is het alweer voorbij.

Voor hoge sterktes kun je ook implantaatlenzen nemen. Heeft een vriend van mij gedaan, ook al zeker 10 jaar geleden. Was ook zo gebeurd.
Ik heb ook -10/-11 en dat is nu juist de reden dat ik NIET mijn ogen laat laseren. De kans dat je sterkte volledig tot 0 komt is erg klein. Het streven is er altijd wel .................. Sinds begin jaren '90 volg ik het operen van ogen bij bijziend. In eerste instantie werd dit met diamant mesjes gedaan later met laseren. Gezien de medische literatuur beschikbaar, zou ik er met mijn ogen niet aan beginnen. Zeker omdat het effect op langer termijn nog niet duidelijk is.

Laseren begint begint een beetje uit te raken. De nieuwste ontwikkelingen zijn om lensen in je ogen te implanteren voor je eigen lens. Een soort contactlens in het oog ipv op het oog. Hierdoor behoud je de mogelijkheid om goed te accomoderen. Een beetje vergelijkbaar met een nieuwe lens bij staar, alleen halen ze je eigen lens niet uit het oog.

Ik wens je succes bij de operatie en hoop dat dit het gewenste resultaat zal geven.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
@ hamerhaai.. ja das natuurlijk je eigen keus.

De rest van mijn leven met die sterkte rondlopen is voor mij gewoon geen leven. Als ze het naar -1 laseren zou ik dat ook al fantastisch vinden. Kan je teminste fatsoenlijk snachts naar de wc lopen zonder dat je eerst naar je bril moet grijpen.

Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die zijn gelaserd met zulke sterktes.
Ik heb twee jaar geleden mijn ogen laten laseren en ik ben een schoolvoorbeeld van hoe fantastisch het KAN gaan:

van 2x -7 naar 0.

Ik heb 1 dag zanderige ogen gehad en daarna niks, noppes nada geen last meer.

Geen halo's, geen zanderig gevoel, geen droge ogen. NIKS.

Het ging zo goed dat ik het "druppelen" vergat na een paar dagen. Dat moet niet natuurlijk, je moet wel de voorgeschreven tijd blijven druppelen.

Ik had ook een cilinder in één oog, de arts zei tegen mij dat hij daar niks aan kon doen. Maar ik heb daar geen last van. Heb ook geen hoofdpijn of iets.

Ze doen gedegen vooronderzoek bij de bekende klinieken, dus als je goedgekeurd wordt, dan zijn de meeste risico's op mislukken al uitgesloten.

Ik wil wel een grote MAAR als kanttekening plaatsen. Ik ken ook twee negatieve verhalen van mensen die ook bij de kliniek zijn geweest waar ik was. Eén persoon bleef last houden van droge ogen en halo's zien en zat na 2 maanden weer op haar oude sterkte. Weer een bril, dus. Daag geld!

Eén persoon haar hoornvlies bleef maar loslaten. Zij is uiteindelijk naar het ziekenhuis doorverwezen. Hoe dit geeindigd is, weet ik niet, maar ze was er al maanden mee bezig.

Overigens denk ik ook dat de nieuwe techniek van lensimplantaat het laseren uiteindelijk zal vervangen.

Maar ik ben zielsgelukkig! Ik weet nog dat mijn man keihard om mij moest lachen toen ik maar bleef herhalen: "ik kan de ondertiteling lezen! Ik kan de ondertiteling GEWOON lezen! Zonder bril!"
Je hebt dan later wel sneller een leesbril nodig hè, met zo'n bijgeslepen hoornvlies.

quote Wikipedia: quote:Bijzienden hebben minder snel een leesbril nodig dan verzienden of mensen zonder oogafwijking (emmetropen), doordat hun vertepunt dichterbij ligt.
Ik had een hoge sterkte -9,75 en -9.25 en heb 5 jaar geleden mijn ogen laten laseren. Ben nog steeds heel erg tevreden. Ik kreeg geen garantie dat ze op 0 uit zouden komen maar had het er voor over. Laatst heb ik nog een keer een controle laten doen en mijn sterkte is nog steeds -0,25 aan beide ogen maar dat is te verwaarlozen als je van zo'n hoge sterkte komt.

Ik vind het écht een aanrader. Wel heb ik zo nu en dan nog droge ogen, dus ik gebruik af en toe nog oogdruppels.
Wauw sunflowers!! Dat klinkt geweldig zeg! -0,25 is echt niks. Hoop ook dat ik op zoiets kom. Het liefst 0 maar als je zo'n kleine reststerkte overhoud is dat echt niks ja als je van zo'n hoge sterkte komt.

Heb je ook de Ilasik behandeling gehad??
Ik heb 12 jaar geleden mijn ogen laten laseren (lasik). Toen lag de leeftijdsgrens nog op 20 jaar, anders had ik het een aantal jaren eerder laten doen. Ik had aan beide ogen -8 en een cilinder van -1,25 en -2.

Ik heb er nooit spijt van gehad. Mijn beide ogen kwamen op nul uit.

Helaas ben ik sinds een jaar weer aan de bril. (Schijnt vaker voor te komen na 10 jaar)

Maar de sterkte valt mee. Ik heb nu -2.
@ Phoebe-Buffay.. jammer dat je weer aan de bril moet. Kan je geen lenzen dragen??

Zijn er nog meer ervaringsdeskundige??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven