ook al weer verkouden...
vrijdag 2 november 2012 om 08:30
Ook ik moet er aan geloven... Zwaar verkouden... Vast wel meer mensen die hier last van hebben! Vorige week dacht ik dat ik verkouden werd, maar toen was het opeens over
En nu sinds gisteren verkouden, maar nu het ergst, was vannacht vroeg wakker, barstende hoofdpijn, last van kaken, snotterig, en een rauwe droge keel, dat vind ik nog wel het vervelendst
Slecht geslapen vannacht, en het doet gewoon zeer... Vandaag toevallig vrij..
Maar zoek vaak op internet naar middeltjes hoe ik het er snelst van af kom maar dat werkt ook averechts denk ik
Maar wat doen jullie er aan als jullie verkouden zijn? Ik slaap dag en nacht met raam open, maar is dat wel goed als je verkouden bent? Ik heb altijd weinig geduld als ik ziek ben, en wil er zo snel mogelijk vanaf, voel me nu gewoon lamlendig,
En nu sinds gisteren verkouden, maar nu het ergst, was vannacht vroeg wakker, barstende hoofdpijn, last van kaken, snotterig, en een rauwe droge keel, dat vind ik nog wel het vervelendst
Slecht geslapen vannacht, en het doet gewoon zeer... Vandaag toevallig vrij..
Maar zoek vaak op internet naar middeltjes hoe ik het er snelst van af kom maar dat werkt ook averechts denk ik
Maar wat doen jullie er aan als jullie verkouden zijn? Ik slaap dag en nacht met raam open, maar is dat wel goed als je verkouden bent? Ik heb altijd weinig geduld als ik ziek ben, en wil er zo snel mogelijk vanaf, voel me nu gewoon lamlendig,
vrijdag 2 november 2012 om 08:40

vrijdag 2 november 2012 om 09:04
Neem paracetamol (2 stuks per keer) en ga lekker slapen. Met ramen open is geen enkel probleem, geeft juist frisse lucht. Een warm bad of douche geeft ook tijdelijk verlichting.
Voor verzachting van de keel kun je thee drinken met daarin een schep honing.
Verder is het echt een kwestie van uitzieken. Zonder hulpmiddelen een week, met hulpmiddelen zeven dagen.
Voor verzachting van de keel kun je thee drinken met daarin een schep honing.
Verder is het echt een kwestie van uitzieken. Zonder hulpmiddelen een week, met hulpmiddelen zeven dagen.
vrijdag 2 november 2012 om 09:05
Gemberthee drinken (kokend water, dunne plakjes gember erin, 10-20 min laten trekken) met honing
Warme melk met een theelepel kurkuma, wat cayennepeper of zout en honing (tegen keelpijn)
Citroen uitpersen + heet water en honing
Citrusvruchten eten
Knoflook (kan ook in heet water of gewoon eten)
Warme sokken en een sjaal
Beterschap!
Warme melk met een theelepel kurkuma, wat cayennepeper of zout en honing (tegen keelpijn)
Citroen uitpersen + heet water en honing
Citrusvruchten eten
Knoflook (kan ook in heet water of gewoon eten)
Warme sokken en een sjaal
Beterschap!
vrijdag 2 november 2012 om 09:08
Ik slik eigenlijks nooit paracetamol en ibuprofen... Omdat ik daar niet van hou alleen als ik echt verga van de pijn dat het niet meer uit te houden is. Ben.donderdag ook.nog jarig, dus hoop dat t over is...
Maar ik drink gelukkig altijd thee met honing ook als ik niet verkouden ben en drink sowieso alleen maar water
Maar gister wel knoflook gegeten, voelde opeens zo raar in mijn maag
Maar ik drink gelukkig altijd thee met honing ook als ik niet verkouden ben en drink sowieso alleen maar water
Maar gister wel knoflook gegeten, voelde opeens zo raar in mijn maag

vrijdag 2 november 2012 om 09:38
Gorgelen met zoutwater en waterijsjes eten. Mijn arts schrijft 1000 mg vitamine c altijd voor want behalve je weerstand opkrikken is er weinig te doen. Ben hier ook verkouden en drink verse wortelsap met selderij. Niet lekker wel ontstekingsremmend. Kortom, ik gooi ook alles er tegenaan maar wat het snelst helpt ....?
vrijdag 2 november 2012 om 09:47
Ik zou ook willen dat het snel voorbij was, maar gelukkig is het nu weekend, dus geen verplichtingen...
Gisteren voelde ik me en stuk beter, alleen savonds begon het erg, maar ik moet het maar op me aflaten komen, ben iemand met weinig ongeduld.. Maar probeer wel altijd gezond te eten, lekker veel fruit, maar jammer genoeg zijn mijn vitamine c tablettjes op, dus ook geen zin om naar de winkel te gaan! Maar eigenlijks is het nu al te laat als je verkouden bent en dan pas iets aan je weerstand wil doen...
Maar ik kan moeilijk stil blijven zitten, moet altijd wat te doen hebben, gun mezelf weinig rust, ik denk dat ik vandaag maar helemaal niks doen, even een boek lezen en/of een leuke film!
Straks maar even lekker een warme douche nemen! misschien dat ik me daardoor iets beter voel
Gisteren voelde ik me en stuk beter, alleen savonds begon het erg, maar ik moet het maar op me aflaten komen, ben iemand met weinig ongeduld.. Maar probeer wel altijd gezond te eten, lekker veel fruit, maar jammer genoeg zijn mijn vitamine c tablettjes op, dus ook geen zin om naar de winkel te gaan! Maar eigenlijks is het nu al te laat als je verkouden bent en dan pas iets aan je weerstand wil doen...
Maar ik kan moeilijk stil blijven zitten, moet altijd wat te doen hebben, gun mezelf weinig rust, ik denk dat ik vandaag maar helemaal niks doen, even een boek lezen en/of een leuke film!
Straks maar even lekker een warme douche nemen! misschien dat ik me daardoor iets beter voel

vrijdag 2 november 2012 om 11:23
Als eerste neem ik dan altijd kamille thee. Heerlijk vind ik dat.
Eventueel met wat honing.
En verder gewoon goed blijven drinken en eten.
Niet per se gezonder dan anders, maar gewoon normaal. En liever die pizza dan helemaal niets.
En niet in slaapkleding ofzo blijven rondlopen, maar jezelf wel een beetje verzorgen en leuk kleden, dan ga je je vanzelf wat minder zielig en daardoor minder ziek voelen.
Tenminste dat werkt bij mij op die manier, kan voor iedereen weer anders zijn uiteraard.
Eventueel met wat honing.
En verder gewoon goed blijven drinken en eten.
Niet per se gezonder dan anders, maar gewoon normaal. En liever die pizza dan helemaal niets.
En niet in slaapkleding ofzo blijven rondlopen, maar jezelf wel een beetje verzorgen en leuk kleden, dan ga je je vanzelf wat minder zielig en daardoor minder ziek voelen.
Tenminste dat werkt bij mij op die manier, kan voor iedereen weer anders zijn uiteraard.
vrijdag 2 november 2012 om 12:00
Kamille thee drink ik sowieso ook vaak, vind sowieso al heerlijk!
Heb me net gedoucht, en dat voelt gewoon heerlijk, een fris en schoon gevoel. En daardoor verzorg ik me ook zoals anders ik ook altijd doe, heb er niet veel zin in als ik me niet fit voel, maar weet ook dat het een heerlijk gevoel kan geven, alleen die irritante rauwe keel vind ik irritant, het begin zelfs in mijn oor te jeuken...
Maar gewoon niet te druk maken over hoe lang het zal duren voordat het over is, want dat werkt ook alleen maar averechts
Heb me net gedoucht, en dat voelt gewoon heerlijk, een fris en schoon gevoel. En daardoor verzorg ik me ook zoals anders ik ook altijd doe, heb er niet veel zin in als ik me niet fit voel, maar weet ook dat het een heerlijk gevoel kan geven, alleen die irritante rauwe keel vind ik irritant, het begin zelfs in mijn oor te jeuken...
Maar gewoon niet te druk maken over hoe lang het zal duren voordat het over is, want dat werkt ook alleen maar averechts
maandag 5 november 2012 om 10:06
De ergste verkoudheid is al voorbij...!:) vrijdag voelde ik me echt ellendig, maar zaterdag gelukkig al een stuk beter, maar helaas zit ik nog wel steeds met die verkoudheid, mijn neus zit niet echt meer verstopt maar wel een hees gevoel, en vooral snachts is het een ramp... Elke nacht als ik weer slapen wordt ik wakker door een enorme hoestbui, voornamelijk een kriebelhoest, en niks lijkt te helpen en daardoor slaap ik echt slecht... mijn keel is zo droog en rauw...
Maar een verkoudheid duurt meestal toch minstens een week!?
Maar een verkoudheid duurt meestal toch minstens een week!?
maandag 5 november 2012 om 14:58
Ik heb er ook last van. Had vrijdag verhoging / koorts. Zaterdag overdag ging het wel, tot 's avonds. Gesnotter, gesnotter, gesnotter. En vanaf gisterenmiddag oorpijn. Ik heb net gewoon een druppel zonnebloem olie in mijn oor gegooid en dat helpt best wel. Eindelijk is de druk eraf. Heb alleen nog zo'n 'snotkop.\ Heb van alles in huis, neusspray, vix faporib, echina force hotdrink, fruit. Maar veel sneller gaat het allemaal niet. Ik heb ook echt griep, spierpijn en dergelijke. Daarom heb ik ook afgelopen woensdag de griepprik gehaald, om twee dagen later griep te krijgen.

Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
maandag 5 november 2012 om 15:03
verkoudheid vind ik wel het ergste wat er is..
Wat vervelend voor je! Hopelijk knap je snel op!
Ik heb nu weinig er last van, alleen nog wel steeds niezen en soms wat hoesten en een droge keel. Gelukkig geen verstopte neus. En toch zal ik er ieder jaar weer aan moet geloven, heb er ook alleen maar in de herfst en winter last van, hoop dat ik vanaovnd een keer goed kan slapen ipv dat ik wordt overdonderd door mijn gigantische hoestbui... Daardoor slaap ik minder diep met als gevolg de volgende dag nog niet fit
Wat vervelend voor je! Hopelijk knap je snel op!
Ik heb nu weinig er last van, alleen nog wel steeds niezen en soms wat hoesten en een droge keel. Gelukkig geen verstopte neus. En toch zal ik er ieder jaar weer aan moet geloven, heb er ook alleen maar in de herfst en winter last van, hoop dat ik vanaovnd een keer goed kan slapen ipv dat ik wordt overdonderd door mijn gigantische hoestbui... Daardoor slaap ik minder diep met als gevolg de volgende dag nog niet fit