Gezondheid alle pijlers

Oor zweert - Sterilon te agressief?

22-11-2008 17:04 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet te geloven zeg. Jarenlang heb ik er geen last van gehad en nu opeens steekt het weer de kop op: m'n oorlel zweert. En niet zo'n beetje ook! Gisteren kriebelde het al heel irritant en vanochtend zat m'n oorring helemaal vastgekoekt! Getverdemme wat een zooi kwam er weer uit ...Ik zal niet in details treden maar je wilt niet weten hoeveel watjes ik heb moeten gebruiken. Al jodelend heb ik het met Sterilon geprobeerd schoon te maken maar wat bijt dat spul zeg! Volgens m'n man ging op een gegeven moment m'n oorlel rondom het gaatje gewoon bloeden - toen ben ik maar gestopt met die Sterilon en heb ik er wat Sudocrème op gesmeerd. Hopelijk kan ik dan morgen de laatste aangekoekte zooi er voorzichtig afhalen....yek! Weet iemand van jullie soms een alternatief voor Sterilon? Iets wat wel ontsmet maar waar niet je huid van kapot gaat? M'n lelletje is nu knalrood en voelt kloppend warm aan- zo'n heftige reactie heb ik nog nooit gehad. En dat terwijl ik altijd echt goud of zilver draag - (gekocht bij de juwelier) omdat ik neppers niet verdraag... Wat nu?
Hoi,zelf heb ik ongeveer 2 maanden geleden m`n oren laten piercen. Daar werd mij verteld dat ik juist geen sterilon moest gebruiken omdat dat veels te agressief is. Zij adviseerden mij met een zoutoplossing te spoelen en deppen of het te reinigen met een wastablet zonder zeep. Verder gewoon laten rusten en gewoon laten genezen en heel belangrijk, niet aan pulken! Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat je oorlel weer snel geneest.
Op zich zou sterilon gewoon moeten kunnen, het prikken is heel normaal en hoort er gewoon bij. Ik heb het op vakantie altijd bij me om zelfs eventuele grotere wonden te ontsmetten en dat lukt altijd prima. (Helaas heb ik de vervelende gewoonte om tijdens vakanties altijd wel iets van een ongeluk te hebben!)

Maar als ik jouw verhaal zo lees, dan ben je misschien allergisch voor (iets in) Sterilon. Wat je dan zou kunnen proberen is jodium of alcohol. Beiden hebben dezelfde steriliserende werking, maar zijn iets anders van samenstelling waardoor je daar misschien minder heftig op reageert.

Ik raad je overigens af om teveel te wrijven met watjes, dat kan ook voor de irritatie zorgen. Beter is het om je oor schoon te maken met warm water (gewoon met een washandje oid), dan laten aangekoekte restjes bloed ook wat makkelijker los zonder dat je heel hard hoeft te "schrobben". Na het schoonmaken kun je dan alsnog wat ontsmettingsmiddel op je oor doen.

Sterkte!
Ik zou een bethadineoplossing gebruiken.
Uierzalf
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Helemaal niets aan doen, gewoon afblijven en op een gegeven moment is het "wondje"genezen en gaat het ook niet meer zweren.

Doordat je steeds met iets er aan zit,maak je het wondje ook weer open.

En ik spreek uit ervaring, ik heb 28 oorringetjes en knopjes, en nog nooit last van zwerende oren gehad.
tea tree oil, ontsmet ook
Sterilon zalf
Hou vooral wél je oorbel in om de opening open te houden zodat de druk er af is en het pus kan ontsnappen .
Okee, steriolon zalf, betadine, tea tree oil, klinkt goed, ga morgen gelijk naar de drogist, bedankt! Maarre....die Betadine, droogt die de boel niet teveel uit? Ik bedoel, die sterilon maakte de huid ook kapot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven