Gezondheid alle pijlers

Oorpijn en moet vrijdag vliegen!?

28-08-2013 14:44 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai hai,

Ik weet dat ik voor echte antwoorden waarschijnlijk naar de dokter moet, maar toch de vraag of iemand een idee heeft hoe ik vroegtijdige oorpijn kan tegenhouden? Vlieg vrijdag namelijk naar Turkije en als ik iets niet wil is het met oorpijn op vakantie moeten!

Zijn er goede druppels of trucjes die ik kan proberen?

Hoor het graag!!
Love your life how you live it
Live your life how you love it
Misschien helpt het om je oren uit te laten spuiten bij de huisarts.

Ja, dan zul je er inderdaad toch heen moeten.

Oorpijn tegenhouden tot na het vliegen kan helaas niet.

Zelf heb ik altijd oordoppen in in het vliegtuig omdat ik altijd last heb van de luchtdruk, en die helpen wel een beetje.
ff langs de huisarts!

Misschien moeten ze idd even uitgespoten worden.
Vervelend, oorpijn vlak voor je vakantie!

Als kind had ik veel baat bij een gesnipperde ui in een zakdoek, die op mijn oor gebonden werd met een stukje verband.

Ik weet niet of het echt werkte of dat het effect vergelijkbaar was met het kusje op de geschaafde knie...maar het lijkt me het proberen waard.

Beterschap!
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
Ga absoluut niet vliegen met een oorontsteking, dat kan blijvende schade aanrichten (een collega van mij is er blijvend doof door). Snel naar de dokter gaan en hopen dat deze een paardenmiddel voor kan schrijven. Beterschap!
Oren uitspuiten is onzin in dit geval. Dat doe je om een prop oorsmeer uit de gehoorgang te verwijderen. Oorpijn ontstaat door een middenoorontsteking, die zit aan de andere kant van je trommelvlies. Het beste is om neusspray te gebruiken, de echte met die moeilijke stof met xylometablablabla, dat houdt de buis van Eustachius open en vermindert de druk en dus de pijn. Verder zsm naar de dokter, met een echte OMA (=acute middenoorontsteking) mag én wil je niet vliegen, de pijn is ondraaglijk en het kan permanente schade opleveren.
quote:NummerZoveel schreef op 28 augustus 2013 @ 15:32:

Ga absoluut niet vliegen met een oorontsteking, dat kan blijvende schade aanrichten (een collega van mij is er blijvend doof door). Snel naar de dokter gaan en hopen dat deze een paardenmiddel voor kan schrijven. Beterschap!Dit dus!
Even naar de huisarts, niet zelf rommelen. Een middenoorontsteking is een reden voor annuleren.
Naar de huisarts inderdaad en neusspray kopen (met xylometazoline).
Neem het serieus, mijn vriendin is met een oorontsteking gaan vliegen en haar trommelvliezen zijn gescheurd in het vliegtuig. Ze hoort nu 20% minder aan 1 oor.. Echt dat is een vakantie niet waard. Ga naar de huisarts, wie weet kan je met spoed naar een kno arts als er een ontsteking zit al denk ik dat je dat qua tijd niet red.

Wel een heel vervelende timing voor je zeg!
Zou het toch even na laten kijken als ik jou was. Niet fijn als je straks toch in turkije naar de dokter moet.

Ik neem altijd een uur voordat ik ga vliegen neusspray ( otrivin) en paracetemol in op advies van de dokter. Heb best vaak gehad dat ik last kreeg van mijn oren tijdens het vliegen dus vandaar dat ik dat preventief doe voor het vliegen. En kauwgom kauwen en oordoppen heb ik vaak bij de hand.
Ik vlieg zelf als stewardess:

ga echt NIET vliegen met oorontsteking.

Ik heb mensen knock out zien gaan van de pijn die eigenwijs genoeg waren om toch te gaan vliegen.. Totdat hun trommelvlies scheurde.

Neusspray ed helpen goed bij een verkoudheid maar niet bij oorontsteking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven