Oorpijn en moet vrijdag vliegen!?
woensdag 28 augustus 2013 om 14:44
Hai hai,
Ik weet dat ik voor echte antwoorden waarschijnlijk naar de dokter moet, maar toch de vraag of iemand een idee heeft hoe ik vroegtijdige oorpijn kan tegenhouden? Vlieg vrijdag namelijk naar Turkije en als ik iets niet wil is het met oorpijn op vakantie moeten!
Zijn er goede druppels of trucjes die ik kan proberen?
Hoor het graag!!
Ik weet dat ik voor echte antwoorden waarschijnlijk naar de dokter moet, maar toch de vraag of iemand een idee heeft hoe ik vroegtijdige oorpijn kan tegenhouden? Vlieg vrijdag namelijk naar Turkije en als ik iets niet wil is het met oorpijn op vakantie moeten!
Zijn er goede druppels of trucjes die ik kan proberen?
Hoor het graag!!
Love your life how you live it
Live your life how you love it
Live your life how you love it
woensdag 28 augustus 2013 om 14:51
woensdag 28 augustus 2013 om 14:57
Vervelend, oorpijn vlak voor je vakantie!
Als kind had ik veel baat bij een gesnipperde ui in een zakdoek, die op mijn oor gebonden werd met een stukje verband.
Ik weet niet of het echt werkte of dat het effect vergelijkbaar was met het kusje op de geschaafde knie...maar het lijkt me het proberen waard.
Beterschap!
Als kind had ik veel baat bij een gesnipperde ui in een zakdoek, die op mijn oor gebonden werd met een stukje verband.
Ik weet niet of het echt werkte of dat het effect vergelijkbaar was met het kusje op de geschaafde knie...maar het lijkt me het proberen waard.
Beterschap!
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis

woensdag 28 augustus 2013 om 15:42
Oren uitspuiten is onzin in dit geval. Dat doe je om een prop oorsmeer uit de gehoorgang te verwijderen. Oorpijn ontstaat door een middenoorontsteking, die zit aan de andere kant van je trommelvlies. Het beste is om neusspray te gebruiken, de echte met die moeilijke stof met xylometablablabla, dat houdt de buis van Eustachius open en vermindert de druk en dus de pijn. Verder zsm naar de dokter, met een echte OMA (=acute middenoorontsteking) mag én wil je niet vliegen, de pijn is ondraaglijk en het kan permanente schade opleveren.

woensdag 28 augustus 2013 om 15:48

woensdag 28 augustus 2013 om 19:53
Neem het serieus, mijn vriendin is met een oorontsteking gaan vliegen en haar trommelvliezen zijn gescheurd in het vliegtuig. Ze hoort nu 20% minder aan 1 oor.. Echt dat is een vakantie niet waard. Ga naar de huisarts, wie weet kan je met spoed naar een kno arts als er een ontsteking zit al denk ik dat je dat qua tijd niet red.
Wel een heel vervelende timing voor je zeg!
Wel een heel vervelende timing voor je zeg!
woensdag 28 augustus 2013 om 19:57
Zou het toch even na laten kijken als ik jou was. Niet fijn als je straks toch in turkije naar de dokter moet.
Ik neem altijd een uur voordat ik ga vliegen neusspray ( otrivin) en paracetemol in op advies van de dokter. Heb best vaak gehad dat ik last kreeg van mijn oren tijdens het vliegen dus vandaar dat ik dat preventief doe voor het vliegen. En kauwgom kauwen en oordoppen heb ik vaak bij de hand.
Ik neem altijd een uur voordat ik ga vliegen neusspray ( otrivin) en paracetemol in op advies van de dokter. Heb best vaak gehad dat ik last kreeg van mijn oren tijdens het vliegen dus vandaar dat ik dat preventief doe voor het vliegen. En kauwgom kauwen en oordoppen heb ik vaak bij de hand.
woensdag 28 augustus 2013 om 20:26