oorsuizen
vrijdag 27 maart 2009 om 23:15
Klopt, oorsuizen ontstaat ook wel als bepaalde hersengebieden overactief zijn (b.v. angst- gebied) dit wordt weer opgevangen door het gehoororgaan en "omgezet" in een piep
Kan lastig zijn; heb er zelf ook last van gehad. Kon er slecht mee in slaap vallen omdat je de piep vooral hoort bij stilte (voor het slapen gaan)
Kan lastig zijn; heb er zelf ook last van gehad. Kon er slecht mee in slaap vallen omdat je de piep vooral hoort bij stilte (voor het slapen gaan)
zaterdag 28 maart 2009 om 11:04
Niet op letten lijkt me lastig voor TO. Oorsuizen zorger er ook voor dat je veel minder goed horen kan. Mijn moeder heeft er ook last van,
naar de docter geweest, geen oplossing,
KNO arts, geen oplossing,
alternatief genezer, geen oplossing
acupunctuur, geen oplossing..
Mijn moeder zegt wel dat het minder is geworden zodra ze voedingssupplementen ging slikken van een bepaald merk, geen idee welke, maar kan wel even navragen als je het ook wil proberen?
Groetjes,
Mijn moeder zegt wel dat het minder is geworden zodra ze voedingssupplementen ging slikken van een bepaald merk, geen idee welke, maar kan wel even navragen als je het ook wil proberen?
Groetjes,
zondag 29 maart 2009 om 09:08
helaas het schijnt nooit meer over te gaan
mijn man heeft er al 5 jaar last van, kwam na een avondstappen thuis, met lawaai in zijn oren en smorgens was het er nog
dokter, kno arts, chinese kruidendokter etc niets hielp
sommige mensen horen gillende fluitketels, straaljagers, gewoon er oppassen met hard geluid, want het schijnt ook slechter te kunnen worden,
nu met uitgaan draagt hij speciale oordoppen, je ziet ze niet maar vervelend blijft het wel
succes
mijn man heeft er al 5 jaar last van, kwam na een avondstappen thuis, met lawaai in zijn oren en smorgens was het er nog
dokter, kno arts, chinese kruidendokter etc niets hielp
sommige mensen horen gillende fluitketels, straaljagers, gewoon er oppassen met hard geluid, want het schijnt ook slechter te kunnen worden,
nu met uitgaan draagt hij speciale oordoppen, je ziet ze niet maar vervelend blijft het wel
succes
zondag 29 maart 2009 om 20:53
Ik behandel iemand met oorsuizen, en bij die persoon ligt er een psychische (traumatische) oorzaak aan ten grondslag, uit een ver verleden. Het oorsuizen is pas op latere leeftijd begonnen. Naar mate de behandeling vordert wordt het suizen langzamerhand minder. Die persoon had al allerlei lapmiddeltjes geprobeerd, maar helaas, er kwam meer bij kijken.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
maandag 30 maart 2009 om 08:38
bedankt voor je tip. zal het ook eens uitproberen.als ik nog een andere manier vind laat ik je zeker een berichtje.nogmaals dankquote:Bukowski schreef op 28 maart 2009 @ 19:58:
Ik heb het sinds een paar weken ook. Las ergens dat extra zink zou kunnen helpen. Slik het sinds gister, maar dat is nog wat te kort om te weten of het ook echt werkt.
Ik heb het sinds een paar weken ook. Las ergens dat extra zink zou kunnen helpen. Slik het sinds gister, maar dat is nog wat te kort om te weten of het ook echt werkt.
maandag 30 maart 2009 om 08:43
bedankt voor je reactie.de namen van die voedingssupplementen zou ik graag vernemen van je.alles wat helpt is welkom. als ik iets anders hoor dat helpt laat ik het je weten. nogmaals dank.quote:megdus schreef op 28 maart 2009 @ 11:04:
Niet op letten lijkt me lastig voor TO. Oorsuizen zorger er ook voor dat je veel minder goed horen kan. Mijn moeder heeft er ook last van,
Groetjes,
Groetjes,

maandag 30 maart 2009 om 09:33
Wat naar voor je slowhand! Ik weet uit ervaring hoe erg het kan zijn en hoeveel invloed dit op je leven kan hebben.
Veel mensen denken van, naja, een beetje suis in je oren, wat maakt dat uit, maar vergeten even dat jij dat 24 uur per dag hoort!
Het kan vele oorzaken hebben, bij mij gelukkig eentje die verholpen kon worden. Kijk even op http://www.kno.nl/voorlichting/oorsuizen.php
Veel mensen denken van, naja, een beetje suis in je oren, wat maakt dat uit, maar vergeten even dat jij dat 24 uur per dag hoort!
Het kan vele oorzaken hebben, bij mij gelukkig eentje die verholpen kon worden. Kijk even op http://www.kno.nl/voorlichting/oorsuizen.php
maandag 30 maart 2009 om 09:55
Heb hier al last van sinds mijn prille jeugd, en bij mij is het nooit overgegaan. Omdat ik letterlijk niet beter weet heb ik er niet echt last van, ik kan het vrij goed negeren. Maar ik heb soms wel moeite om me te concentreren omdat het dus nooit echt stil is in mijn hoofd. Vermijd plaatsen met veel lawaai, als ik uit ben geweest is het daarna een enorm kabaal in mijn oren.
Ermee leren leven is volgens mij het enige wat erop zit.
Ermee leren leven is volgens mij het enige wat erop zit.
mahna mahna tuduuuudududu
maandag 30 maart 2009 om 12:32
Of oorsuizen overgaat hangt af van de oorzaak.
Ik heb het ongeveer een jaar. Ik geloof niet dat het overgaat. De intensiteit wil nog weleens verschillen. Vaak let ik er niet op. Door dagelijks lawaai op school hoor ik het suizen vaak niet.
Afleiding helpt bij mij enorm, maar soms als het stil is, hoor ik het gesuis ook niet. Nu is het gesuis vrij zacht.
Morgenavond wordt van mijn hoofd een MRI-scan gemaakt, om te kijken of er een fysieke oorzaak is van het oorsuizen. Mijn KNO-arts vermoedt een gezwel van het gehoorzenuw, omdat ik soms ook oorpijn heb. De laatste tijd minder vaak.
Ik heb soms ook moeite met spraakverstaan. Ik weet niet precies of het aan beginnende gehoorbeschadiging (ik heb ook een lawaaidip rond 6 kHz) ligt, of aan mijn (autistische) onvermogen om geluid mentaal te filteren op "belangrijkheid". Bij het luisteren naar iemand is zijn spraak "belangrijk", de omgevingsgeluiden dus niet.
Ik heb het ongeveer een jaar. Ik geloof niet dat het overgaat. De intensiteit wil nog weleens verschillen. Vaak let ik er niet op. Door dagelijks lawaai op school hoor ik het suizen vaak niet.
Afleiding helpt bij mij enorm, maar soms als het stil is, hoor ik het gesuis ook niet. Nu is het gesuis vrij zacht.
Morgenavond wordt van mijn hoofd een MRI-scan gemaakt, om te kijken of er een fysieke oorzaak is van het oorsuizen. Mijn KNO-arts vermoedt een gezwel van het gehoorzenuw, omdat ik soms ook oorpijn heb. De laatste tijd minder vaak.
Ik heb soms ook moeite met spraakverstaan. Ik weet niet precies of het aan beginnende gehoorbeschadiging (ik heb ook een lawaaidip rond 6 kHz) ligt, of aan mijn (autistische) onvermogen om geluid mentaal te filteren op "belangrijkheid". Bij het luisteren naar iemand is zijn spraak "belangrijk", de omgevingsgeluiden dus niet.
World of Warcraft: Legion
maandag 30 maart 2009 om 13:53
Hey Hans, dat is wel toevallig. Ik heb nl soms ook moeite met spraak verstaan. Ik ben geen autist. Ben eigenlijk wel benieuwd wat er uit jouw scan komt.
(Ben zelf 20 jaar geleden eens met klachten van spraakverstaan en oorsuizen naar de KNO arts geweest, er werd toen geconstateerd dat er niks te vinden was - maar de wetenschap heeft natuurlijk sindsdien grote vorderingen gemaakt. Mijn gehoor is sindsdien overigens niet achteruit gegaan.)
(Ben zelf 20 jaar geleden eens met klachten van spraakverstaan en oorsuizen naar de KNO arts geweest, er werd toen geconstateerd dat er niks te vinden was - maar de wetenschap heeft natuurlijk sindsdien grote vorderingen gemaakt. Mijn gehoor is sindsdien overigens niet achteruit gegaan.)
maandag 30 maart 2009 om 17:47
quote:Feesie schreef op 30 maart 2009 @ 13:53:
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er uit jouw scan komt.Dat zal ik hier dan meedelen. Ik denk dat daar ongeveer een week overheen gaat. Het ligt er natuurlijk aan hoeveel tijd zij - de KNO-arts - nodig heeft om het te onderzoeken en voor wanneer ze een afspraak kan maken.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er uit jouw scan komt.Dat zal ik hier dan meedelen. Ik denk dat daar ongeveer een week overheen gaat. Het ligt er natuurlijk aan hoeveel tijd zij - de KNO-arts - nodig heeft om het te onderzoeken en voor wanneer ze een afspraak kan maken.

woensdag 1 april 2009 om 13:52
Ik heb al 6 jaar een harde piep in mijn oren...Valt ook onder oorsuizen.
Die gaat helaas nooit meer weg. Heb goede dagen maar ook veel slechte dagen. Dat ik bijv. in bed er best wel gek van word...
Ik zet dan een muziekje op.
Ik heb het gekregen door te harde muziek.
Ik ben DJ...dus tja..die koptelefoon ging vaak veel en veel te hard. Erg veel spijt van!
Nu let ik er goed op en draag gehoorbescherming op feesten.
Die gaat helaas nooit meer weg. Heb goede dagen maar ook veel slechte dagen. Dat ik bijv. in bed er best wel gek van word...
Ik zet dan een muziekje op.
Ik heb het gekregen door te harde muziek.
Ik ben DJ...dus tja..die koptelefoon ging vaak veel en veel te hard. Erg veel spijt van!
Nu let ik er goed op en draag gehoorbescherming op feesten.
donderdag 9 april 2009 om 23:52
beste allemaal,
een MRI-scan heeft niets aangetoond bij mij.
ben onlangs bij Chinese dokter geweest die zei dat er in China beweert wordt dat oorsuizen te maken heeft met een verlaagd energiepeil of veroorzaakt wordt door de galblaas( veel water drinken en watermeloen schijnt te helpen)
groetjes slowhand
een MRI-scan heeft niets aangetoond bij mij.
ben onlangs bij Chinese dokter geweest die zei dat er in China beweert wordt dat oorsuizen te maken heeft met een verlaagd energiepeil of veroorzaakt wordt door de galblaas( veel water drinken en watermeloen schijnt te helpen)
groetjes slowhand
vrijdag 10 april 2009 om 15:41
Bij mij levert een MRI-scan ook niets op. Ik kwam zojuist terug van het ziekenhuis.
Mijn KNO-arts en ik vermoeden dat het door de stress kwam. Een beetje vreemd, want erg gestresst vind ik mezelf niet. De laatste dagen nam het suizen toe, door de spanning over de uitslag van de test. Ik merk nu al dat het suizen iets afneemt want er zal weinig veranderen aan mijn gehoor in negatieve zin, is uit de scan gebleken. Dus minder stress of zorgen over het oorsuizen zelf, dus vermindering van het oorsuizen.
De gehoortesten zullen ook niet meer plaatsvinden. In eerste instantie zou dat in juli zijn omdat ik in januari ook een gehoortest had, en omdat ik elk half jaar een gehoortest zou krijgen.
Oorsuizen neemt bij mij toe door:
- fixeren erop;
- gestresst zijn;
- vermoeid zijn.
Oorsuizen neemt af bij tegenovergestelde activiteiten dus:
- afleiding;
- relaxed zijn;
- fit zijn.
Oorsuizen neemt schijnbaar af vooral bij andere geluidsindrukken zoals muziek en stadslawaai als ik door de stad loop.
Mijn KNO-arts en ik vermoeden dat het door de stress kwam. Een beetje vreemd, want erg gestresst vind ik mezelf niet. De laatste dagen nam het suizen toe, door de spanning over de uitslag van de test. Ik merk nu al dat het suizen iets afneemt want er zal weinig veranderen aan mijn gehoor in negatieve zin, is uit de scan gebleken. Dus minder stress of zorgen over het oorsuizen zelf, dus vermindering van het oorsuizen.
De gehoortesten zullen ook niet meer plaatsvinden. In eerste instantie zou dat in juli zijn omdat ik in januari ook een gehoortest had, en omdat ik elk half jaar een gehoortest zou krijgen.
Oorsuizen neemt bij mij toe door:
- fixeren erop;
- gestresst zijn;
- vermoeid zijn.
Oorsuizen neemt af bij tegenovergestelde activiteiten dus:
- afleiding;
- relaxed zijn;
- fit zijn.
Oorsuizen neemt schijnbaar af vooral bij andere geluidsindrukken zoals muziek en stadslawaai als ik door de stad loop.
woensdag 15 april 2009 om 12:49
Hoi Hans, dank voor je post. Jammer dat de scan niets heeft opgeleverd maar fijn dat je gehoor niet verder achteruit zal gaan. Ik schreef het hierboven al, je verhaal lijkt wel wat op dat van mij. Alleen heb ik dat oorsuizen van jongs af aan gehad. Ik ga er dus maar niet meer achteraan, kan er gelukkig wel goed mee leven.
Niet op het suizen letten is inderdaad het devies, al is dat natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan. Maar als ik er bewust naar ga liggen luisteren word ik echt gek.
Niet op het suizen letten is inderdaad het devies, al is dat natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan. Maar als ik er bewust naar ga liggen luisteren word ik echt gek.