Gezondheid alle pijlers

(opeens) niet meer tegen koffie kunnen ?!

27-11-2014 21:03 14 berichten
Ik merk de laatste tijd dat koffie bij mij heel slecht valt...duizelig, misselijk, hartkloppingen enz. Herkent iemand dit. Gewoon geen koffie meer drinken zal van vele het advies zijn. Maar ik ben vooral benieuwd of meerder dit hebben en of koffie dit kan veroorzaken

P.s. Ben zeker niet zwanger!!
Alle reacties Link kopieren
De laatste keer dat ik niet goed werd van koffie was ik wel zwanger

Ik zou niet weten waarom je ineens zo reageert, is het sterker geworden? Ander merk?
Heb ik ook last van. Ik ben gestopt met het drinken van koffie.
Ik heb het hele tijd gehad en ook ik was niet zwanger, nu langzaamaan kan ik wel weer wat koffie drinken, maar kan er nog steeds heel misselijk en raar van worden, gelukkig vind ik thee ook lekker
Heb het juist andersom. Nu kan ik best tegen (1 kopje) koffie. Normaal gesproken krijg ik een 'vies' gevoel in mijn buik, word ik misselijk en blijft de smaak zelfs na een slokje nog uren hangen,
.
Overgang? (weet niet hoe oud je bent)

Ik kreeg ineens allerlei voedselintoleranties en dat bleek uiteindelijk veroorzaakt door een ernstig vit D tekort. Wellicht eens een test laten afnemen?
Ik herken het ook maar dan alleen als ik teveel koffie op heb. Voorheen kon ik veel meer koffie drinken maar beperk het nu tot een paar kopjes in de ochtend.
Ik had het 2,5 jaar geleden ineens, nu zoveel tijd later kreeg ik trek in latte machiato. En dat gaat goed, ik moet wel zeggen dat ik het niet heel vaak drink.
ik heb dat ook, bij mij vanaf begin van mijn burnout. Dus misschien dat het bij jou ook stresshormonen zijn die wat gevoeliger staan afgesteld. Ik drink nu af en toe een paar nipjes espresso voor de smaak, meer gaat er niet (zonder gevolgen) in.
Waarom zou je het drinken als je er niet tegen kan opeens, gewoon niet meer drinken dan. Ik drink altijd koffie zonder caffeine.
Heb het ook gehad na een sterke bak bij vrienden, duizelig, hartkloppingen echt vreselijk naar. Ik drink nu alleen nog decaf... En thee!
Let's have tea...
Ik zou er een zw.test tegenaan gooien
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Troep is het ! Ik drink het niet, nooit sinds ik er als kind al maagpijn van kreeg, mensen hoor klagen hoe ze niet zonder kunnen en willen (puur verslavende troep dus !) en dat ze niet wakker worden zonder, niet functioneren zonder, trillen hou op schei uit. Daar wil je dan toch niet eens aan beginnen ?

Mijn ex moest jaren overgeven, ik zei misschien wel allergisch voor cafeïne, hij gestopt, en jawel geeft nu alleen over als hij bv cola opheeft (of zich bezopen heeft of rond verslavings perioden een enkele keer nog zomaar maar dus niet meer dagelijks zoals in zijn koffie tijd .)
Hoeveel koffie dronk/drink je? Ik heb er ook last van gehad. Dronk ik, zeker tijdens nachtdiensten, heel veel koffie. Werd er ook misselijk van. Ben toen thee gaan drinken. Koffie doe ik nu 1 of 2 keer per dag en dat smaakt wel lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven