Gezondheid alle pijlers

operatie bij endeldarm - abces

13-09-2014 11:20 5 berichten
hoi

Ik heb een abces bij mijn endeldarm met een fistel naar de darm. Aan de buitenkant is niets te zien, het is volledig inwendig. Genant en pijnlijk, maar voor nu prima te doen. Volgens de chirurg moet het er uitgesneden worden, met een flinke (interne) wond en zal ik zo'n 4 weken niet kunnen autorijden en werken. vooral die vier weken had ik niet verwacht!

ik ben er nog al van geschrokken en weet eigenlijk niet goed wat ik wel kan verwachten. Ook via internet vind ik niet veel, de meeste verhalen gaan over abcessen die vanuit de buitenkant worden weg gehaald.

Is er hier misschien iemand die ervaring heeft? die misschien tips/trucs heeft, en vooral kan vertellen hoe het na de operatie gaat? Pijn, ongemak wat kun je wel/niet???
Heb zelf geen fistels maar wel CU.

Een zitring (opblaasband) verlicht de pijn bij het zitten. Misschien kan je op Facebook de ccuvn pagina opzoeken. Daar zijn meer mensen met deze problemen.
hoi maiskip,

dank je wel voor de tip, ik heb hem gevonden en ga er eens rondkijken. Ik krijg sowieso eerst een onderzoek of ik crohn of cu heb, dat kan dit wellicht veroorzaakt hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hier crohn en al jaren lang een recto-vaginale fistel.

Idd kan soms erg pijnlijk zijn.

Ik ben 2 jr geleden met hoge dosering vit C van 3000mg begonnen, na een paar mnd naar 2000mg, en zit nu op een onderhoudsdosering van 1500 mg.

Ik las daar het eea over, geloofde er niet zo in, maar toch begonnen.(google eens op fistels en vit C)

De pijn is weg, fistel is geslonken, af en toe speelt het op als ik eens een dag heb dat ik erg vaak naar de wc moet, en dat gebeurd niet meer zo vaak.

Heb mijn arts dit verteld, en hij vond het oke dat ik dit probeerde.

Hij wilde mij nl aan de purinethol zetten, en daar had ik nog geen behoefte aan.

Wordt het abces weggesneden of je fistel?

Dit zijn zeer ingrijpende operaties, en bij crohn vaak een terugkerend probleem.
hoi Jilzz,

Ik word komende week eerst onderzocht op crohn, de behandeling schijnt heel anders te gaan als ik Crohn heb. Dus eerst een endoscopie.

ik ga morgen meteen vitamine C halen. het teveel plas je toch uit, en wie weet helpt het om de abces kleiner te maken. dank voor je tip!

als ik geen crohn heb dan is het plan om de hele abces inclusief fistel weg te halen. tenzij de fistel door de kringspier is gegaan, dan moet het weer op een andere manier voor de fistel (met een draadje?).

in wat voor opzicht is dit een ingrijpende operatie volgens jou? heb jij geen last van die fistel/abces? ik voel me continu niks lekker, 's avonds vaak koorts enzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven