Gezondheid alle pijlers

operatie hoe lang van te voren weet je dit?

27-12-2009 18:44 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vraag is eigenlijk hoe lang van te voren weet iemand wanneer hij/zij geopereerd moet worden?

En in geval van spoed, is het dan gebruikelijk dat er meteen aangetrouwde familie met klein kind op bezoek kunnen komen?

Beetje rare vragen, maar dat komt omdat dit als verhaal werd gebruikt, waarom mijn kind niet terug werd gebracht op de afgesproken tijd. Ik ben ook niet van te voren op de hoogte gesteld dat kind niet op tijd terug zou zijn.

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.
quote:nannetje schreef op 27 december 2009 @ 18:44:

Hallo,

Mijn vraag is eigenlijk hoe lang van te voren weet iemand wanneer hij/zij geopereerd moet worden?

En in geval van spoed, is het dan gebruikelijk dat er meteen aangetrouwde familie met klein kind op bezoek kunnen komen?

Beetje rare vragen, maar dat komt omdat dit als verhaal werd gebruikt, waarom mijn kind niet terug werd gebracht op de afgesproken tijd. Ik ben ook niet van te voren op de hoogte gesteld dat kind niet op tijd terug zou zijn.

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.Dus als ik het begrijp is er een familielid van je ex geopereerd en jij baalt ervan dat je ex daar even met JULLIE kind naar toe is geweest? Niet netjes dat hij het niet even heeft gemeld, maar verder zou ik daar toch echt geen moeite mee kunnen hebben.
Nannetje, misschien ligt het aan mij, maar snap niet veel van je verhaal. Dus misschien iets meer uitleg?

Een geplande operatie kan je een week tot een dag van te voren te horen krijgen.

Als het om spoed gaat kan het zijn dat je vanaf de eerste hulp of vanaf de verpleegafdeling naar OK gaat, dit hoor je vaak pas op het moment dat je gaat.

En wat betreft bezoek, i.p. gewoon tijdens bezoekuur, tenzij er een kritieke toestand is.
Nee dat was niet het geval. Het ging niet om mijn ex maar om zijn moeder. Zij heeft van te voren niet gebeld om te zeggen dat ze mijn kind later zou terugbrengen. Hij moest namelijk op tijd terug zijn omdat ik aan het werk was en mijn moeder ook moest werken en zij hem normaal gesproken weg brengt dan. Dus heel erg belangrijk dat ie op tijd terug zou zijn en niet terwijl mijn moeder weg moet en ik op het werk zit en wij dan niet weten waar mijn kind is. Vervolgens wordt de telefoon niet opgenomen en dan word ik eindelijk gebeld met het verhaal dat ze nog buiten de stad zijn ivm dat een schoonzusje geopereerd moest worden.

Lijkt mij dat je dat wel ruim van te voren weet, dus op tijd kan zeggen.

Tuurlijk heb ik er geen moeite mee als hij daar heen gaat, maar volgens mij is dit hele verhaal niet eens waar.
Dat hoeft niet, je kan als je op de wachtlijst staat worden gebeld dat je de volgende dag (en ik weet het niet zeker, maar dacht soms ook dezelfde dag) kan komen.
Als het om een spoedgeval gaat kan dat in een korte tijd besloten worden. Dus iemand gaat naar het ziekenhuis, arts onderzoekt en besluit operatie is nodig.

En tja wanneer je ex-schoonmoeder dat weet hangt af van wanneer schoonzusje heeft gebeld.
Ik ben 1 keer geopereerd en dat wist ik een uur of drie van te voren. Als mijn afspraak met de arts die besloot me direct te opereren later had plaats gevonden dan had ik het nog korter van te voren geweten.

Nadat ik bij was gekomen, heb ik nog een uurtje ofzo gerust, vervolgens heb ik me aangekleed en ben ik naar huis gegaan.

Ik had een paar dagen ervoor mijn neus verbrijzeld maar vlak nadat dat gebeurd was, konden de artsen vanwege de zwellingen geen diagnose opmaken, vlak voor de operatie dus wel.
Goed maar als je dus besluit om op bezoek te gaan met een kind van een ander. Dan lijkt het mij dat je dat wel op tijd laat weten. Helemaal als het in een andere stad is. 1 a2 uurtjes van ons vandaan, dan heb je in de tussentijd genoeg tijd om ff de moeder op de hoogte te stellen. En niet met een verhaal komen dat je m'n nummer niet wist en de telefoon vergeten bent o en het mooiste dat haar telefoon het niet goed doet op mijn moeders telefoon. O ja heb ook al 6 jaar hetzelfde nummer en zij belt mij normaal gesproken altijd vanaf een vaste lijn, dus dat betekent dat zij al heel vaak mijn nummer ingetoetst heeft. Vroeger toen ik dit ook nog deed, wist ik alle nummers uit mijn hoofd.
Afgesproken operatie: maanden tot dag van te voren, vaak weet je de tijd zelf pas een dag van te voren en die staat niet vast omdat er voor je meestal ook nog operaties zijn die uit kunnen lopen, spoedoperaties tussendoor kunnen komen.

De geplande tijd kan dus ook nog uren uitlopen als je pech hebt......

Bij spoedoperaties weet je het niet van te voren, kun je het ene moment bij je huisarts zitten en meteen door naar het ziekenhuis en na onderzoek/gesprek naar de operatiekamer gestuurd worden. Of van de polikliniek naar de operatiekamer of van de eerste hulp naar de operatekamer.... kan allemaal.

Bezoektijden: dat ligt aan het ziekenhuis. Meestal is het net na de operatie wel gelegenheid om even langs te komen, buiten de bezoekuren om. Ligt aan ziekenhuis en afdeling en operatie of een schoonmoeder met kind langs mag komen of alleen partner/ouder/kind oid.

En wat jouw redenen om dit te weten betreft: niet druk over maken.

Als het niet de waarheid is en je hebt dit ontmaskerd, wat wil je ermee bereiken?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Een geplande operatie hoor je inderdaad van ongeveer 2 weken tevoren tot een dag of 2 van tevoren. Ligt er wel aan om wat voor operatie het gaat. Bij een niet zo grote ingreep waarbij je wel nuchter moet zijn i.v.m. narcose of aan andere vorm van anesthesie krijg je dat op zijn laatst 2 dagen van tevoren te horen (hier tenminste, weet niet hoe het in andere ziekenhuizen gaat natuurlijk).

Een spoed operatie is een operatie waarbij je nog dezelfde dag als het artsenbezoek geopereerd wordt.

Oh ja, en wat bezoek betreft, na de operatie mag je man, vrouw etc. even bij je komen. Verder alleen tijdens bezoektijden.
btw: mijn vaste telefoon heeft ook alle nummers ingeprogrammeerd... dus nummers draai ik vanaf daar ook niet zelf maar via mijn telefoonboek in de telefoon.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Vl43inder schreef op 27 december 2009 @ 19:00:

Ik ben 1 keer geopereerd en dat wist ik een uur of drie van te voren. Als mijn afspraak met de arts die besloot me direct te opereren later had plaats gevonden dan had ik het nog korter van te voren geweten.

Nadat ik bij was gekomen, heb ik nog een uurtje ofzo gerust, vervolgens heb ik me aangekleed en ben ik naar huis gegaan.

Ik had een paar dagen ervoor mijn neus verbrijzeld maar vlak nadat dat gebeurd was, konden de artsen vanwege de zwellingen geen diagnose opmaken, vlak voor de operatie dus wel.Ja maar dit lijkt me niet iets waardoor er meteen familie die langer dan een uur moet rijden, hals over kop bij je op bezoek gaat. Dat kan denk ik dan nog wel ff wachten. Tenzij het misschien een bezorgde moeder is.
quote:singalala schreef op 27 december 2009 @ 19:06:

btw: mijn vaste telefoon heeft ook alle nummers ingeprogrammeerd... dus nummers draai ik vanaf daar ook niet zelf maar via mijn telefoonboek in de telefoon.Ja maar zij belde vanaf haar schoonmaakadresjes.
Ik snap niet zo veel van de practische kant van het verhaal, waar je ex schoonmoder schoonmaakt ed.

Maar goed, zij heeft niet gebeld waar ze met het kind heenging en jullie waren je kind kwijt. Gelukkig heb je het terug. Voortaan druk je haar op het hart om echt te laten weten waar ze met je kind heengaat en dat lijkt me voldoende als het een eenmalige actie is. Erover malen heeft geen zin.
@ singala

Wat ik er mee wil bereiken?

Nou als ik een afspraak maak met iemand en het betreft mijn kind, dan moet ik wel op diegene kunnen vertrouwen. Dit is duidelijk niet het geval. Als ik aan het werk ben, dan kan ik namelijk niet veel doen en ik wil wel graag weten waar mijn kind is. Ik moet er op kunnen vertrouwen dat mijn kind in goede handen is en niet dat iemand leugens ophangt en dit zijn overduidelijk leugens. En gebeurt dit nou 1 keertje ok! Maar dit gebeurt contstant! Nou ben ik in een bepaalde zaak verwikkeld en ik wil dus alles voor mezelf goed op een rijtje zetten, maar ik moet mijn beweegredenen ook goed kunnen onderbouwen. Dus is het wel belangrijk dat wat ik zeg ook zo is, want ik ga geen leugens ophangen.
OK, dus je vertrouwt je ex-schoonmoeder niet met je kind omdat dit soort zaken vaker zo lopen. Zo te horen is zij dus niet de vaste oppas-oma oid, maar deel van de (juiste woord kwijt) voogdij/co-ouderschap/bezoek ed regeling met je ex.
Zoooooo, vertel eens, wat is er allemaal nog meer gebeurd dit jaar?
Nou exschoonmoeder maakt schoon bij mensen thuis en belt vanaf hun huistelefoon. Neem aan dat ze mijn nummer niet bij al deze mensen in hun telefoon programmeert.
Ex-schoonloeder wilt graag kleinzoon zien.

heeft het hier wat mee te maken?
quote:singalala schreef op 27 december 2009 @ 19:19:

OK, dus je vertrouwt je ex-schoonmoeder niet met je kind omdat dit soort zaken vaker zo lopen. Zo te horen is zij dus niet de vaste oppas-oma oid, maar deel van de (juiste woord kwijt) voogdij/co-ouderschap/bezoek ed regeling met je ex.Ja dit was zo, maar aangezien de afspraken contstant zo verliepen en ik het gelieg zat was, is er geen regeling meer. Vader hield zich afzijdig, zogenaamd omdat ie bang was gekwetst te worden.
quote:singalala schreef op 27 december 2009 @ 19:19:

OK, dus je vertrouwt je ex-schoonmoeder niet met je kind omdat dit soort zaken vaker zo lopen. Zo te horen is zij dus niet de vaste oppas-oma oid, maar deel van de (juiste woord kwijt) voogdij/co-ouderschap/bezoek ed regeling met je ex.Ja dit was zo, maar aangezien de afspraken constant zo verliepen en ik het gelieg zat was, is er geen regeling meer. Vader hield zich afzijdig, zogenaamd omdat ie bang was gekwetst te worden.
Er is geen regeling meer, dus hoef jij je kind ook niet naar hem of haar te laten gaan toch?
quote:singalala schreef op 27 december 2009 @ 19:20:

Ex-schoonloeder wilt graag kleinzoon zien.

heeft het hier wat mee te maken?Ja helaas wel, gelukkig heb ik niet met meer van dit soort mensen te maken.
Het is de oma van het betreffende kind dat werd geopereerd? Of werd je kind meegenomen naar 'n vreemde?

Als het geen naaste familie is vind ik het sowieso vreemd als men gelijk na de operatie op bezoek gaat, zeker met 'n klein kind. Maar dan vanuit het belang van de geopereerde die rust nodig heeft geredeneerd.
Ja maar nou proberen ze het via de rechter en ik wil wel dat die kleine zijn vader ziet, maar ik vertrouw ze voor geen cent, vooral omdat mijn ex nog bij zijn moeder in huis zit en ik ben bang voor de invloed die zij zullen hebben op mijn kind.

Ik wil m'n zoontje bepaalde normen een waarden meegeven, maar die zijn bij hun ver te zoeken. En dat mijn ex zo is ok, maar als zijn moeder ook al zo is en vader en zijn hele familie, behalve familie van moeders kant, dan weet ik niet meer hoe ik mijn kind kan beschermen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven