Opgezette klier/spier???
donderdag 17 december 2009 om 12:27
Al een tijdje lees ik vol interesse mee op dit forum en vandaag toch maar de stap gezet zelf een berichtje te plaatsen. Ik zag nergens een 'voorstel topic' of iets dergelijks, dus bij deze maar meteen met de deur in huis vallen wat betreft mijn 'issue' 
Vanochtend zag ik ineens dat het stukje huid / de spier vóór mijn oksel aan de rechterkant (als ik mijn armen langs mijn lichaam houdt precies het stukje aan de voorzijde voordat de oksel 'begint') dikker is dan hetzelfde stukje huid/spier aan de linkerkant.
Aangezien ik de laatste jaren een paar kilootjes ben aangekomen weet ik dat hier altijd wat meer 'flubbers' zaten (bij een strapless top irriteer ik me hier bijvoorbeeld aan). Maar het lijkt nu dus of de rechterkant dikker is en net wat anders van vorm.
Aangezien ik een enorme hypochonder ben denk ik natuurlijk meteen het ergste en heb vanochtend dan ook meteen de huisarts gebeld waar ik morgenochtend terecht kan, maar wilde toch graag alvast even wat meningen of ervaringen peilen.
Ik heb goed gevoeld aan beide kanten en zowel aan de voorkant als onder mijn oksel voel ik niks dat ook maar lijkt op een knobbeltje. Moet ik me dan überhaupt wel zorgen maken? Voor zover ik weet zitten lymfeklieren e.d. onder je oksel, ik weet niet eens of het deeltje dat ik bedoel wel bij je oksel hoort!
Ben erg benieuwd of iemand dit herkent. Alvast bedankt...

Vanochtend zag ik ineens dat het stukje huid / de spier vóór mijn oksel aan de rechterkant (als ik mijn armen langs mijn lichaam houdt precies het stukje aan de voorzijde voordat de oksel 'begint') dikker is dan hetzelfde stukje huid/spier aan de linkerkant.
Aangezien ik de laatste jaren een paar kilootjes ben aangekomen weet ik dat hier altijd wat meer 'flubbers' zaten (bij een strapless top irriteer ik me hier bijvoorbeeld aan). Maar het lijkt nu dus of de rechterkant dikker is en net wat anders van vorm.
Aangezien ik een enorme hypochonder ben denk ik natuurlijk meteen het ergste en heb vanochtend dan ook meteen de huisarts gebeld waar ik morgenochtend terecht kan, maar wilde toch graag alvast even wat meningen of ervaringen peilen.
Ik heb goed gevoeld aan beide kanten en zowel aan de voorkant als onder mijn oksel voel ik niks dat ook maar lijkt op een knobbeltje. Moet ik me dan überhaupt wel zorgen maken? Voor zover ik weet zitten lymfeklieren e.d. onder je oksel, ik weet niet eens of het deeltje dat ik bedoel wel bij je oksel hoort!
Ben erg benieuwd of iemand dit herkent. Alvast bedankt...
donderdag 17 december 2009 om 12:31
Omdat je rechts of juist linkshandig bent, zit er nogal eens verschil tussen de spieren van je beide armen. Dat zit onder je vetkwabjes Dus waarschijnlijk komt het verschil daardoor, enne niemand is 100% symmetrisch.
Gewoon even laten bekijken door je dokter, maar zal wel niks zijn. Maar een geruststellend onderzoek is meestal wel nodig.
Sterkte morgen.
Gewoon even laten bekijken door je dokter, maar zal wel niks zijn. Maar een geruststellend onderzoek is meestal wel nodig.
Sterkte morgen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

donderdag 17 december 2009 om 12:33
Klinkt als gewoon een "vetkwabje"/huidplooi Bij iedereen zitten er kleine verschillen tussen links en rechts. En zonder dat het hard/knobbelig/pijnlijk aanvoelt lijkt het mij geen "gezwel" oid, maar goed, wij op het forum zijn geen dokter en kunnen je niet onderzoeken.
Morgen naar de dokter en dan weet je het zeker!
Morgen naar de dokter en dan weet je het zeker!

donderdag 17 december 2009 om 12:45
Klinkt niet ernstig hoor. Ik heb regelmtig opgezette lymfklieren onder mijn oksel. Tot nu toe is het altijd een reactie van mijn afweersysteem. Voorheen had ik ook regelmatig een beetje pijn onder mijn oksel (opgezette, gevoelige lymfklier). Na enkele dagen werd ik dan wat verkouden, grieperig of gewoon ziek. Mijn dokter heeft mij echt gerust moeten stellen maar idd als de griep oid doorbrak, verdween het gevoel en de verdikking.
Dus no worry;s!
Sal
Dus no worry;s!
Sal